Przesunięty przez: sIaj 2010-03-29, 13:12 |
Regulator napięcia RNA-2 9d (polonez) |
Autor |
Wiadomość |
BeerfaN
Made in PRL

Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2008-01-14, 09:08 Regulator napięcia RNA-2 9d (polonez)
|
|
|
Witam
Wymieniłem regulator napięcia oryginalny sprawny DDR na elektroniczny z poloneza - jezpol RNA-2 9d 14v4 (koszt 20zł).
Podmiana nie wymaga absolutnie żadnych przeróbek instalacji.
Ładowanie mam od 1000 obrotów. Żadnych szybciej migających kierunkowskazów czy przygasania świateł nie stwierdziłem. Pełen opis (za marcink46):
http://motocykle-mz.pl/infopage.php?id=102 |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2009-10-23, 10:51, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
daniel1621

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
|
|
|
 |
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-04-02, 09:49
|
|
|
skoro już temat został odkopany to mam pytanie - znalazłem regler do poloneza o oznaczeniu "9d" czyli tak jak ten jezpol, ale tamten jest innej firmy... To jest jakieś oznaczenie typu i będzie pasował do MZ czy tylko przypadkowa nazwa? |
_________________ była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499 |
|
|
|
 |
jaroquest

Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 543 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2010-04-02, 13:45
|
|
|
powinien tez pasowac |
|
|
|
 |
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-04-02, 18:19
|
|
|
padł mi regler i musiałem kupić elektronika na szybko, z tego co dowiedziałem się (i sprawdziłem u siebie) - 9d tzn 9-diodowy i wszystkie takie do poloneza będą pasować niezależnie z jakiej jest firmy. Rożnica polega na tym że były też 6-diodowe i te są inne. |
_________________ była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499 |
|
|
|
 |
masa777
Motocykl: TS/ETZ 251_Simson73c
Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 23 Skąd: Radcze
|
Wysłany: 2012-01-30, 22:53
|
|
|
Witam. Przepraszam, że odkopuję ale strasznie mnie intresują niektóre kwestie. Mam pytanie, otóż mam alternator elektroniczny(tzn. będę miał) i mam instalacje TS a silnik mam ETZ, zbieram części do przeróbki elektryki. Z reglera mechanicznego rezygnuję jednak i decyduję się na regulator z Poloneza RNA2-9d. Czy po podłączeniu go wg schematu w 1. poście wszystko będzie działało (chodzi mi też o kontrolkę ładowania) i czy nie trzeba "odmasowywać" szczotki masowej alternatora, bo czytałem, że tak robią. |
|
|
|
 |
herrq666
Grupa podlasie

Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2012-01-30, 22:59
|
|
|
Szczotke odmasowujesz pod regulator z fiata 126p. Podłącz wszystko jak na schemacie w 1 poście i bedzie grało. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
 |
Dukee
Yamaha Tour Team
Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy Wiek: 32 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 1156 Skąd: KCH/SG
|
Wysłany: 2012-01-31, 19:18
|
|
|
masa777 napisał/a: | alternator elektroniczny |
Separacja szczotki D- jest konieczna tylko w przypadku zainstalowania regulatora RNC-12 (FIAT 126p). Jeżeli połączysz wszystko zgodnie ze schematem powinno hulać. Kontrolka ładowania jest tak samo rozwiązana wszędzie |
_________________ Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki
  |
|
|
|
 |
brozek

Motocykl: GPZ 500s, ETZ 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 85 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-03-29, 17:16
|
|
|
Panowie a dlaczego mi już drugi taki regulator spaliło? czego to może być przyczyna?
[ Dodano: 2012-03-30, 22:07 ]
No i dzisiaj chyba trzeci, mierzyłem napięcie bez akumulatora (odłączyłem na chwile) i pokazywało około 19V. Akumulator mam spieprzony, ponieważ on w innym motorze ze sprawnym ładowaniem osiąga napięcie 16 V. Chyba że to wszystko przez słabą baterie w mierniku, ale wątpię.
no ale nawet, dlaczego moze palić regulator napięcia? Dodam, że prostownik mam zrobiony z Patentu Binladena z 2 mostków prostowniczych. |
_________________
 |
|
|
|
 |
michal111
Motocykl: etz 150
Pomógł: 11 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 158 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-04-02, 19:22
|
|
|
brozek napisał/a: | No i dzisiaj chyba trzeci, mierzyłem napięcie bez akumulatora (odłączyłem na chwile) i pokazywało około 19V. | Akumulatora NIGDY NIE odłącza się od pracującego motocykla
brozek -->sprawdź wirnik |
|
|
|
 |
herrq666
Grupa podlasie

Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2012-04-02, 19:32
|
|
|
brozek napisał/a: | Dodam, że prostownik mam zrobiony z Patentu Binladena z 2 mostków prostowniczych. |
Może coś źle polepiłeś prostownik. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
 |
brozek

Motocykl: GPZ 500s, ETZ 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 85 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-04-02, 22:39
|
|
|
Panowie to jest jakiś cyrk z tym motorem, albo ja coś poknociłem.
Wymieniłem baterie w mierniku, naładowałem porządnie (w sensie odpowiednim prądem i przez odpowiedni czas) akumulator, włożyłem do motoru i na "starym" (czytaj wcześniej rzekomo uszkodzonym) regulatorze i na moim nowym prostowniku ładowanie miodzio, 14,4V. To na wolnych, w praniu nie mam możliwości sprawdzenia na razie bo u mne piździ od rana do wieczora.
@michal111 masz na myśli opór pomiędzy pierścieniami? |
_________________
 |
|
|
|
 |
michal111
Motocykl: etz 150
Pomógł: 11 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 158 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-04-03, 18:21
|
|
|
No opór i zwarcie do masy.
Daj te regulatory do sprawdzenia jakiemuś elektrykowi, albo sam sprawdź jeśli posiadasz zasilacz z regulowanym napięciem. |
|
|
|
 |
brozek

Motocykl: GPZ 500s, ETZ 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 85 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-04-03, 20:20
|
|
|
Nie mam, sprawdzałem zasilaczem od wkrętarki o parametrach 18V 350 mA. No i wynik testu był negatywny, bo żarówka się zaświecała, albo ja coś źle sprawdzałem. Na razie ładowanie jest Ok, zobaczmy co wyjdzie przy dłuższej pracy silnika. Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
ETZPOWER94
ETKOWICZ

Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
|
|
|
 |
Marcin W.

Motocykl: Mz ETZ150/250
Pomógł: 62 razy Wiek: 46 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1066 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-06-19, 22:01
|
|
|
ETZPOWER94, poprowadzić dodatkowy przewód od szczotki która jest podpięta pod masę do regulatora napięcia przy tym RNA 2 9d Jezpol tego się nie robi... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
 |
ETZPOWER94
ETKOWICZ

Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
Wysłany: 2013-06-19, 22:11
|
|
|
Mam podłączyć przewód od szczotki masowej a drugi koniec? Do masy regulatora? Bo nie za bardzo zrozumiałem.
W tym regulatorze od malucha jest dwa kable, zielony i żółty. Na zielony dałem DF a na żółty 61, dobrze? |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ
MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 |
|
|
|
 |
sIaj

Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2033 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2013-06-19, 22:25
|
|
|
ETZPOWER94 napisał/a: | herrq666 napisał/a:
Szczotke odmasowujesz pod regulator z fiata 126p
O co chodzi z odmasowaniem? co trzeba zrobić dokładnie? | Zobaczyć w temacie o regulatorze z malucha? |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
 |
Paweł111

Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 61 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 36 Skąd: Sieraków/okolice
|
Wysłany: 2016-08-21, 16:39
|
|
|
Witam,
i też mnie dopadło - brak ładowania. Zaczęła gasnąć w czasie jazdy. Jak wyłączyłem światła to dało radę jechać. Kontrolka świeci cały czas - tyle, że przygasa lekko jak włączę światła. Bez świateł wróciłem wczoraj do domu (ok. 10 km). Dzisiaj sprawdziłem kabelki i nic nie mogę znaleźć. Gdy odłączam plus od akumulatora to motocykl momentalnie gaśnie (podobno tak nie wolno robić ale najpierw czytałem, żeby tak zobaczyć a potem doczytałem, żeby tak nie robić). Nigdy w tej etz-ce nie było problemu z ładowaniem. No ale...
Mam prośbę - czy może ktoś opisać jak podłączyć ten regulator od poloneza. Niestety te schematy dużo mi nie mówią . Znalazłem jakiś łopatologiczny opis ale tam było więcej wejść/wsuwek (tych kabelków trochę jest - i co z nimi zrobić ). A do elektryka bez świateł nie pojadę - zresztą nawet nie wiem, gdzie w mojej okolicy ktoś zajmuje się takimi egzemplarzami.
Jeśli to ma znaczenie to:
etz250 - 1982
zapłon tradycyjny
bez obrotomierza
-------
I już działa - na postoju - bo pogoda nie do jazdy.
Jednak kabelki. Ale się naszukałem. Przewód zielony - lekko przytarty i chyba ten od masy też. I ten zielony na pewno nie łączył jeszcze na takiej płytce przy błotniku.
Ale jak ktoś wklei opis montażu regulatora (wersję łopatologiczną) to będę wdzięczny. Bo po 34 latach nie ruszania elektryki to takie kwiatki pewnie będą się pojawiać.
Aha - znalazłem w sklepie naszego kolegi ten drugi ze strony http://forum.mz-klub.pl/v...light=regulator
Pozdrawiam
Paweł |
|
|
|
 |
Martini55

Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 41 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 313 Skąd: FZA
|
Wysłany: 2016-08-21, 21:11
|
|
|
Ja znalazłem na necie takie coś:
LINK do fotki: http://img3.garnek.pl/a.g...32871_800.0.jpg
Myślę, że już prościej się nie da tego opisać. A poza tym sprawdź jeszcze sobie te czarne diody na prostowniku, bo może one są powodem awarii |
Ostatnio zmieniony przez Martini55 2022-05-22, 16:57, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
|