» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Qba
2009-10-28, 20:10
Wał - Opinie na temat nowych i regerowanych
Autor Wiadomość
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2008-01-14, 22:29   Wał - Opinie na temat nowych i regerowanych

Witam!
Chciałbym zebrać w tym temacie wasze opinie na temat wałów i ich regeneracji. Ostatnio z Michałem22 prowadzimy debatę na temat czy lepiej kupić nowy z allegro, czy zregenerować stary? Chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te korbowody z agmotu. Czy nie jest to przypadkiem jakiś tani chłam, który sypnie się po 5000km? Zapraszam do dyskusji :) :piwo:
Pozdrawiam!
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Śpiewak 
Pogromca mitów :)


Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 498
Skąd: Miastko
Wysłany: 2008-01-14, 23:13   

Kasten, no więc tak. nie wiem czy nie gadaliśmy o tym na GG,w każdym razie w ETZ 150 jak i w mojej TS miałem korby firmy Okinoi, nie pozostaje mi nic innego jak polecić. w ETZ przeżywały takie batowanie że głowa boli,nie bylo widać z ich strony rzadnego zająknięcia. Ja bym regenerował oryginał :wink: :piwo:
_________________
http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze :mrgreen:
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-01-14, 23:22   

Przecież w tych nowych wałach ze sklepu to niby jaki masz korbowód ? Też jakiś chiński czy tajwański, jeden ch...

Ale też jestem zdania, iż jeśli czopy, stożki i gwinty są w dobrym stanie to zregenerować stary wał bo wiadomo że na pewno taniej będzie.

Nawet nasz forumowy kolega Emzetkowicz ma w swojej mz nowy wał ;-)
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2008-01-14, 23:39   

ja też miałem nowy chiński w 251, kilka tysięcy zna nim zrobiłem i zuzycia jeszcze nie było
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-01-15, 00:26   

Śpiewak napisał/a:
ETZ przeżywały takie batowanie że głowa boli
wiem, pisałes mi :mrgreen: Dobrze Kasten, ze załozyłes taki temat :piwo: Ostatnio pytałem Maxiego to mowił ze jakies roznice sa :???: Ale zalezy tez od wydania...
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
grzes 

Motocykl: gsx600f
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 109
Skąd: Telatyn
Wysłany: 2008-01-15, 11:16   

ja też teraz mam założony okinoi, co prawda silnik jeszcze nie odpalany (drobne remonty ramy), tylko nie wiem jak ten wał będzie się sprawował przy cylindrze szlifowanym na 300cm3,(mój ojciec twierdzi że żywotność korby spadnie o jakąś 1/6, a on jak coś powie to się ku*wa zawsze musi sprawdzić )
Ostatnio zmieniony przez Huberto 2008-01-15, 12:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
MZ Maxi Perwers 
Zlotowicz
MODERATOR - RETIRED


Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 53
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1027
Skąd: Lubań-Zgorzelec
Wysłany: 2008-01-15, 18:30   

Pisałem już do Michał_22, ale tutaj powtórzę.
Wszystkie wały sprzedawane do MZ są wytwarzane u skośnookich. Nie ważne, czy pod szyldem niemieckiej (jako oryginał niemiecki :) ) czy pod szyldem polskiej firmy. Tłuką to w Azji i tyle. Na korbach mogą być nazwy różnych firm, ale na to nie trzeba patrzeć.
Założyłem u siebie nowy wał, ale przedtem dałem go do sprawdzenia na bicie. Nie miał nawet 3 setek bicia, czyli ok.
Najważniejszą rzeczą jaką trzeba zrobić jest poszerzenie szczeliny w korbowodzie, którą olej spływa do łożyska czopa wału. Koniecznie! Kitajcom chyba się nie chciało głębiej frezowac, a skutek to nagminne zacieranie tegoż łożyska przy dużej prędkości obrotowej. Poprostu olej nie zwilża łożyska, tylko pozostaje na korbowodzie.
Po zamontowaniu wału miałem małego zonka z ustawieniem sprzęgła na stożku. Wygląda to tak, jakby stozek był przesuniety, lub był za bardzo wysunięty. Lekarstwem okazało się być uporczywe docieranie obydwu stożków ze sobą i zastosowanie dodatkowej podkładki pod dekiel przekładni obrotomierza. Nie można było inaczej, gdyż były trudności z ustawieniem i uruchamianiem sprzęgła.
Na tym wale zrobiłem już kilka tys i myślę, że bedzie cykał. Po poszerzeniu szczeliny mogłem spokojnie mykać na max obrotach i nic się nie stało (wracajac z pogrzebu śp.Nostradamusa chciałem jak najszybciej wrócić. 5 godz jechałem autostradą na cały gwizdek).
Jeśli znajdę to wrzucę foty jak powinno się przeszlifować korbe.
Pozdraw.

[ Dodano: 2008-01-15, 18:33 ]
Aha. Dodam jeszcze, że raczej lepiej dać stary wał do regeneracji. Taniej i wiemy, że jest prawidłowo wyważony, bo kitajcom jakos w tej kwestii nie za bardzo ufam.
_________________
Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli.
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2008-01-15, 18:42   

MZ Maxi Perwers napisał/a:
Jeśli znajdę to wrzucę foty jak powinno się przeszlifować korbe.

Byłbym niezmiernie wdzięczny :wink: :piwo:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2008-01-15, 20:32   

Kanuni do tej pory robi silniki do 251 i podobno są bardzo popularne w Azji więc bankowo większość części pochodzi właśnie od żółtków.
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
Gustlik 
PKN 9796


Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 813
Skąd: Białaczów
Wysłany: 2008-01-15, 21:46   

Ja mam wał po regeneracji Juz ok 10 Lat i zadnych luzów nie ma tylko na Boki są ale to normalne :razz:
_________________
MZ 150TS '83r.
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,150/24015
ETZ 250e '84r.
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/56352
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-01-15, 23:02   

ja mam ten korbowód z AGmotu http://www.agmot.pl/sklep...%F3d&kod=0&k=18 i jak narazie jest OK

Zastanawaiło mnie tylko, czemu są na nim takie kolorowe paski, jakby od przegrzania. Pomyślałem że to pewnie pozostałość z jakiegość procesu technologicznego, tylko nie wiem dlaczego w takim razie na starym nic takiego nie było

[ Dodano: 2008-01-15, 23:04 ]
Gustlik napisał/a:
Ja mam wał po regeneracji Juz ok 10 Lat i zadnych luzów nie ma
jak większość czasu stała, albo była mało jeżdżona to i 20lat wytrzyma
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-01-15, 23:14   

juz ci odpowiadam przegrzanie pochodzi od hartowania... moja korba nie miał tuleji tylko była hartowana. Te z tulejami sa podgrzewane do wcisniecia wału;] Potem brakuje procesu odpreżania dlatego widać przebarwienia.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-01-15, 23:15   

a na starym, który wymieniałem, tego nie było...
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Piotrek_wariat 
V.I.P.


Motocykl: CB750 Seven Fifty
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 165
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-15, 23:21   

ja mam nowy wał z allegro za 250 zł :) póki co, najeżdżone 1000 km i nic :)
_________________
moja (była :( )ecia - http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,150/23167
 
 
     
Paweł150 
Mz Rulezzzz


Motocykl: Honda VFR 750 RC36a
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Zagórze/Chrzanów
Wysłany: 2008-01-15, 23:23   

ja mam jakis nowy ze sklepu i chodzi porawnie a taka prawda ze jak oddajesz wał do regeneracji to korbe tez mozesz miec od skosnookich wiec roznica jest tylko ekonomiczna
_________________
"Jak krasc to miliony, jak kochac to ksiezniczke, jak jezdzic to na MZ..."
Moja pieszczoszka na zawsze w mojej pamięci
W garazyku
Yamaha XJ 600
http://www.polskajazda.pl...MZ,ETZ,150/7761
XJ-> http://picasaweb.google.c...ahaXJ60051J86r#
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-01-15, 23:46   

Paweł150 napisał/a:
jak oddajesz wał do regeneracji to korbe tez mozesz miec od skosnookich wiec roznica jest tylko ekonomiczna
no własnie??
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
Paweł150 
Mz Rulezzzz


Motocykl: Honda VFR 750 RC36a
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Zagórze/Chrzanów
Wysłany: 2008-01-15, 23:52   

teraz jest tak jak ktos ma dobry wal tylko korba juz ma luzy to oddaje wal do regeneracji bo to koszt 40zl plus korba a najlepiej jak ktos ma korbe ddr to w tedy jest sens taki fizyczny a nie ekonomiczny a jak ma sie zdewastowany wal tak jak ja w jednej z mz to kupujesz nowy cos kolo 300zł

Jest jeszcze tego typu sprawa ze nie wszedzie mozna zregnerowac wał lub sa fachowcy co jak nie idzie reka to idzie mlotkiem. To mozna zakupic nowy
Moja wal ma juz okolo 1000km to malo ale wszystko dzial poprawnie i mysle ze bedze chodzil bardzo dlugo
_________________
"Jak krasc to miliony, jak kochac to ksiezniczke, jak jezdzic to na MZ..."
Moja pieszczoszka na zawsze w mojej pamięci
W garazyku
Yamaha XJ 600
http://www.polskajazda.pl...MZ,ETZ,150/7761
XJ-> http://picasaweb.google.c...ahaXJ60051J86r#
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-01-16, 00:02   

Ja osobiście miałem do czynienia z nowym wałem w motocyklu ETZ 150 i nie zostaje nic innego jak polecić.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Misio127 
Nic


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 57
Skąd: Godkowo
Wysłany: 2008-01-16, 18:50   

ja to raczej bym kupił nowy, ponieważ zapytałem się raz w sklepie motoryzacyjnym w okolicy o to gdzie i za ile regenerują wały to mi powiedziała że regeneracja kosztuje 250zł a nowy wał u nich kosztuje 650zł. Trochę mnie zamurowało w tym sklepie ale no cóż..
_________________
MOJA ECIA 250:



http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/14244
 
 
     
Paweł150 
Mz Rulezzzz


Motocykl: Honda VFR 750 RC36a
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Zagórze/Chrzanów
Wysłany: 2008-01-16, 22:33   

Misio127 napisał/a:
regeneracja kosztuje 250zł a nowy wał u nich kosztuje 650zł.


Chyba ich pogieło ja chyba dalem max 300zl za nowy a regeneracja z kora wyszla mnie 120zł co to za sklep i gdzie oni kupuja te wały
_________________
"Jak krasc to miliony, jak kochac to ksiezniczke, jak jezdzic to na MZ..."
Moja pieszczoszka na zawsze w mojej pamięci
W garazyku
Yamaha XJ 600
http://www.polskajazda.pl...MZ,ETZ,150/7761
XJ-> http://picasaweb.google.c...ahaXJ60051J86r#
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16