Przesunięty przez: Qba 2009-10-28, 20:10 |
Wał - Opinie na temat nowych i regerowanych |
Autor |
Wiadomość |
szakul123
pogromca mitów
Motocykl: etz 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 236 Skąd: Wodzisław śl
|
Wysłany: 2008-01-16, 23:59
|
|
|
Paweł150, masz rację niedaleko mnie jest sklep motocyklowy który uchodzi za najdroższy w okolicy a wał tam kosztuje 310 zł a regeneracja 130 zł (korbowód 60 zł a robocizna 70 zł) |
_________________ cross rider |
|
|
|
|
Wawiak
Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44 Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 51 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-26, 09:36 zatarty wał mz 250
|
|
|
Witajcie, podepnę się pod stary temat. W sobotę przy 100km/h zatarł mi się wał. Wał był produkcji tajwańskiej. Załączam zdjęcia jakie były skutki i co się stało z silnikiem.
[ Dodano: 2012-03-26, 09:38 ] |
_________________ http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24577
moja MZ |
Ostatnio zmieniony przez Wawiak 2012-03-26, 09:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wadmed
Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 566 Skąd: Stara Wieś
|
Wysłany: 2012-03-26, 09:41
|
|
|
Wawiak, ważne informacje to:
po jakim przebiegu
co tak naprawdę stało się z wałem (czy może wywaliło Ci podkładki przy stopie korbowodu)
jak wyglądają czopy (ślady po simmeringach) |
|
|
|
|
Wawiak
Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44 Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 51 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2012-03-26, 10:04
|
|
|
Wawiak, Jakie podkładki miałeś w stopie korbowodu? miedziane czy stalowe? jeżeli stalowe to nie warto dyskutować. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Wawiak
Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44 Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 51 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-26, 10:07
|
|
|
stalowe, uczę się na błędach, silnik jest już skręcony z nowym wałem (z oznaczeniem IFA) , nowe łożyska, tłok, pierścienie sworzeń czekają na szlif cylindra. |
_________________ http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24577
moja MZ |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2012-03-26, 11:45
|
|
|
No to szybko reanimowałeś maszynę
Dla potomnych, u mnie na sklepie mają oryginalne miedziane podkładki do stopy korbowodu! |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Wawiak
Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44 Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 51 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-26, 11:52
|
|
|
dziś oddaję cylinder do szlifu i silnik ma w tym tygodniu chodzić, zstanawiam się tylko jaki luz dać między cylindrem a tłokiem, nie chcę mieć niespodzianek z ewentualnym puchnięciem. |
_________________ http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24577
moja MZ |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2012-03-26, 11:54
|
|
|
Możesz zrobić jak fabryka nakazała - 0.05mm |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Wawiak
Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44 Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 51 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2012-03-26, 12:05
|
|
|
Większość stosuje odrobinę większy luz bo po szlifie to już nie jest precyzyjna powierzchnia jak z fabryki więc można dla bezpieczeństwa dać minimalnie większy żeby nie było niespodzianki po kilku km |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Wawiak
Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44 Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 51 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-27, 20:45
|
|
|
pierwsze uwagi po założeniu nowego wału są takie, że zupełnie zmieniła mi się regulacja zaopłonu (zapłon mam z przerywaczem), na tajwańskim wale brakowało mi regulacji, zapłon był cały czas źle ustawiony. Wolne obroty teraz to bajka. Silnik chodzi z pewnymi oporami ponieważ cylinder jest po szlifie ale jest o niebo lepiej niż na tajwanie. Wał kupiłem identyczny jak sprzedaje Intr. |
_________________ http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24577
moja MZ |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-03-28, 09:06
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | Większość stosuje odrobinę większy luz |
A poźniej silnik chodzi jak młockarnia...
[ Dodano: 2012-03-28, 09:08 ]
Almotowskie tłoki puchną więcej niż 0,01 mm z tego co ktoś kiedyś pisał dochodzi do 0.04 mm |
_________________
|
|
|
|
|
Wawiak
Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44 Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 51 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-28, 09:10
|
|
|
dałem 0.06, po pierwszym odpaleniu silnik chodzi bardzo ładnie, nie wkręcałem go jeszcze na więcej jak 4.5tyś obr.
[ Dodano: 2012-03-28, 09:13 ]
tym razem kupiłem tłok węgierski od człowieka który remontuje motocykle, zakłada je od dłuższego czasu |
_________________ http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24577
moja MZ |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-03-28, 09:19
|
|
|
Wawiak napisał/a: | W sobotę przy 100km/h zatarł mi się wał. |
Osobiście widzę że zdjęcia przedstawiają zatrarty tłok któego " nieżle złapało" gdy spuchł. |
_________________
|
|
|
|
|
Wawiak
Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44 Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 51 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
gary
motórzysta
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 45 Skąd: ok. Bielska-Białej
|
Wysłany: 2012-03-28, 15:53
|
|
|
Wawiak, To może tłok przyczynił się do zatarcia łożyska korby? Tłok był ak20? Warto nowy tłok wygotować w oleju aby nie było takich niespodzianek podczas docierania... |
_________________ MZ ETZ 250 88'
- No, to za bezpieczny weekend, Władziu!?
- Za bezpieczny... |
|
|
|
|
Wawiak
Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44 Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 51 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
mictom
Motocykl: Honda VFR RC 36II
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 260 Skąd: Rogi
|
Wysłany: 2012-03-28, 18:02
|
|
|
Szybko się z tym wszystkim uporałeś A co do docierania które teraz Cię czeka, natknąłem się na necie ostatnio na takie coś http://simsony.net/showthread.php?t=51827 - i nie wiem co o tym myśleć... wątpię żeby to był jakiś dobry sposób... |
_________________ Naciskam starter. Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.Ruszam,opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,krzywd,raniących niedomówień.....
https://www.bikepics.com/members/mictom/
|
|
|
|
|
gary
motórzysta
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 45 Skąd: ok. Bielska-Białej
|
Wysłany: 2012-03-28, 18:37
|
|
|
mictom, Metoda nie do przyjęcia i nie zaakceptowania przez tych co byli od małego uczeni na temat powolnego i stopniowego docierania silnika Już dawno o tym słyszałem i gorącym zwolennikiem jestem Tutaj więcej na ten temat http://forum.scigacz.pl/a...html&highlight= |
_________________ MZ ETZ 250 88'
- No, to za bezpieczny weekend, Władziu!?
- Za bezpieczny... |
|
|
|
|
|