» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Qba
2009-10-28, 20:10
Wał - Opinie na temat nowych i regerowanych
Autor Wiadomość
szakul123 
pogromca mitów


Motocykl: etz 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 236
Skąd: Wodzisław śl
Wysłany: 2008-01-16, 23:59   

Paweł150, masz rację niedaleko mnie jest sklep motocyklowy który uchodzi za najdroższy w okolicy a wał tam kosztuje 310 zł a regeneracja 130 zł (korbowód 60 zł a robocizna 70 zł)
_________________
cross rider
 
 
     
Wawiak 

Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-26, 09:36   zatarty wał mz 250

Witajcie, podepnę się pod stary temat. W sobotę przy 100km/h zatarł mi się wał. Wał był produkcji tajwańskiej. Załączam zdjęcia jakie były skutki i co się stało z silnikiem.

[ Dodano: 2012-03-26, 09:38 ]
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24577
moja MZ
Ostatnio zmieniony przez Wawiak 2012-03-26, 09:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2012-03-26, 09:41   

Wawiak, ważne informacje to:
po jakim przebiegu
co tak naprawdę stało się z wałem (czy może wywaliło Ci podkładki przy stopie korbowodu)
jak wyglądają czopy (ślady po simmeringach)
 
     
Wawiak 

Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-26, 09:55   

wywaliło jedną podkładkę, części rolek dostały się między cylinder a tłok, czopy wyglądają dobrze, na wale zrobiłem 2000km
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24577
moja MZ
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2012-03-26, 10:04   

Wawiak, Jakie podkładki miałeś w stopie korbowodu? miedziane czy stalowe? jeżeli stalowe to nie warto dyskutować.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wawiak 

Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-26, 10:07   

stalowe, uczę się na błędach, silnik jest już skręcony z nowym wałem (z oznaczeniem IFA) , nowe łożyska, tłok, pierścienie sworzeń czekają na szlif cylindra.
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24577
moja MZ
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2012-03-26, 11:45   

No to szybko reanimowałeś maszynę :piwo:
Dla potomnych, u mnie na sklepie mają oryginalne miedziane podkładki do stopy korbowodu!
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wawiak 

Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-26, 11:52   

dziś oddaję cylinder do szlifu i silnik ma w tym tygodniu chodzić, zstanawiam się tylko jaki luz dać między cylindrem a tłokiem, nie chcę mieć niespodzianek z ewentualnym puchnięciem.
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24577
moja MZ
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2012-03-26, 11:54   

Możesz zrobić jak fabryka nakazała - 0.05mm
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wawiak 

Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-26, 11:56   

wiem ale chyba zrobię odrobinę większy, 0,06.
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24577
moja MZ
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2012-03-26, 12:05   

Większość stosuje odrobinę większy luz bo po szlifie to już nie jest precyzyjna powierzchnia jak z fabryki więc można dla bezpieczeństwa dać minimalnie większy żeby nie było niespodzianki po kilku km ;)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wawiak 

Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-27, 20:45   

pierwsze uwagi po założeniu nowego wału są takie, że zupełnie zmieniła mi się regulacja zaopłonu (zapłon mam z przerywaczem), na tajwańskim wale brakowało mi regulacji, zapłon był cały czas źle ustawiony. Wolne obroty teraz to bajka. Silnik chodzi z pewnymi oporami ponieważ cylinder jest po szlifie ale jest o niebo lepiej niż na tajwanie. Wał kupiłem identyczny jak sprzedaje Intr.
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24577
moja MZ
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-03-28, 09:06   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Większość stosuje odrobinę większy luz

A poźniej silnik chodzi jak młockarnia...

[ Dodano: 2012-03-28, 09:08 ]
Almotowskie tłoki puchną więcej niż 0,01 mm z tego co ktoś kiedyś pisał dochodzi do 0.04 mm
_________________

 
 
     
Wawiak 

Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-28, 09:10   

dałem 0.06, po pierwszym odpaleniu silnik chodzi bardzo ładnie, nie wkręcałem go jeszcze na więcej jak 4.5tyś obr.

[ Dodano: 2012-03-28, 09:13 ]
tym razem kupiłem tłok węgierski od człowieka który remontuje motocykle, zakłada je od dłuższego czasu
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24577
moja MZ
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-03-28, 09:19   

Wawiak napisał/a:
W sobotę przy 100km/h zatarł mi się wał.

Osobiście widzę że zdjęcia przedstawiają zatrarty tłok któego " nieżle złapało" gdy spuchł.
_________________

 
 
     
Wawiak 

Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-28, 09:23   

złapało mi go dwa razy przy 120km/h, dobiły go jeszcze części łożyska korbowodu
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24577
moja MZ
 
     
gary 
motórzysta


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: ok. Bielska-Białej
Wysłany: 2012-03-28, 15:53   

Wawiak, To może tłok przyczynił się do zatarcia łożyska korby? Tłok był ak20? Warto nowy tłok wygotować w oleju aby nie było takich niespodzianek podczas docierania...
_________________
MZ ETZ 250 88'

- No, to za bezpieczny weekend, Władziu!?
- Za bezpieczny...
 
 
     
Wawiak 

Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-28, 16:41   

nie mam pojęcia, w tej chwili jestem zadowolony że pozbyłem się tajwańskiego wału, na nowym mogę normalnie wyregulować zapłon
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24577
moja MZ
 
     
mictom 

Motocykl: Honda VFR RC 36II
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 260
Skąd: Rogi
Wysłany: 2012-03-28, 18:02   

Szybko się z tym wszystkim uporałeś :] A co do docierania które teraz Cię czeka, natknąłem się na necie ostatnio na takie coś http://simsony.net/showthread.php?t=51827 - i nie wiem co o tym myśleć... wątpię żeby to był jakiś dobry sposób...
_________________
Naciskam starter. Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.Ruszam,opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,krzywd,raniących niedomówień.....

https://www.bikepics.com/members/mictom/
 
 
     
gary 
motórzysta


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: ok. Bielska-Białej
Wysłany: 2012-03-28, 18:37   

mictom, Metoda nie do przyjęcia i nie zaakceptowania przez tych co byli od małego uczeni na temat powolnego i stopniowego docierania silnika :dziadek: Już dawno o tym słyszałem i gorącym zwolennikiem jestem :mrgreen: Tutaj więcej na ten temat http://forum.scigacz.pl/a...html&highlight=
_________________
MZ ETZ 250 88'

- No, to za bezpieczny weekend, Władziu!?
- Za bezpieczny...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14