Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 19:45 |
Skrzynia - wyskakuje 5 bieg - MZ 150 |
Autor |
Wiadomość |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-12-24, 13:48
|
|
|
Ale tylko w EM150 |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
mistrzuwdz
Motocykl: ETZ 150
Wiek: 29 Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 16 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2021-03-21, 11:29
|
|
|
Hej. Mam podobny problem z wyskakującym biegiem w ETZ 150. Rozebrałem silnik i okazało się, że między karterami jest uszczelka której nie powinno być. Może to miało wpływ na to zjawisko?
Drugi problem jest taki, że kupiłem nowy tryb zdawczy i chciałbym "zgrać" go z trybem przesuwnym 4,5 biegu bo ten nie wygląda źle, no i szlifowanie wystających kłów to chyba nie problem. Natomiast powiedzćie mi w jaki sposób odpowiednio szlifować kły w okienkach trybu zdawczego? Jest tam trudny dostęp. Czym to zrobić jeśli nie iglakiem? Dremelkiem chyba też będzie cieżko.
Czy mógłby ktoś podać link do tego pamiętnika, gdzie rzekomo jest opisane jak to należy wykonać?
EDIT.
Czy ktoś wie jaka jest tolerancja szerokości rowków prowadzących widelce oraz wodziki? Mówi się o tym że ma to być 3.2mm. Tylko że do dość mało precyzyjna informacja. Chyba że zmierzę to suwmiarką z marketu za 20zł |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-03-21, 14:22
|
|
|
Co do szlifowania to musisz mieć odpowiedniej szerokości iglaki diamentowe i robić to pod tym samym kątem 3 stopni dla okienek jak i dla kłów.
Uszczelka między karterami mogła mieć wpływ i to spory, jeśli ktoś nie zdystansował odpowiednio skrzyni albo w ogóle nie włożył podkładek które tam fabrycznie były.
Co do luzów wodzików w prowadzeniach, to najbardziej obejrzyj koło przesuwne 4-5 bieg i jego wodzik, jak znam życie, to wodzik jest z pewnością zjechany do strony trybu zdawczego od trzymania bądź dociskania piątki.
Sprawdź też pozostałe wodziki czy nie mają sporych wytarć czy nawet skrzywień. Muszą być idealnie 90 stopni do swojej osi po której się przesuwają. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7499 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2021-03-21, 16:47
|
|
|
mistrzuwdz napisał/a: | Czy mógłby ktoś podać link do tego pamiętnika, gdzie rzekomo jest opisane jak to należy wykonać?
|
https://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=21472 |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
mistrzuwdz
Motocykl: ETZ 150
Wiek: 29 Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 16 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2021-04-11, 09:56
|
|
|
A jeżeli kupiłbym oryginalne podobno nowe koła zębate z DDR-u to wtedy będę mógł ominąć etap szlifowania kłów? W internecie można znaleźć jeszcze nowe tryby przesuwne i tryb zdawczy. Pomyślałem, że może to lepsze rozwiązanie. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-04-11, 11:06
|
|
|
Jak masz nową parę 5 biegu to nic nie musisz szlifować pod warunkiem, że to oryginały. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
|