To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Silnik - intensywnie dymi na biało z tłumika - ETZ 250

Promo1988 - 2008-07-01, 10:04
Temat postu: Silnik - intensywnie dymi na biało z tłumika - ETZ 250
Witam. Denerwuje mnie jedna rzecz.. Tankuje na stacji np. 6l i wlewam do beny odpowiendią ilość oleju, którą precezyjnie obliczam programem mieszacz który tu gdzies sie na forum znajduje. (w stosunku 1:50). Wydaje mi sie że etka nie powinna tak kopcić, oleju nie jest przecież za dużo ani za mało. Wszystkie etki tak mają? Dodam że leci cały czas biały dym.. A najbardziej przy odpalaniu na zimnym silniku. Dzieki za odp. :wink:
adrian90_15 - 2008-07-01, 10:14

Masz rozwalone uszczelniacze na wale, albo nieszczelna komore korbowa i olej ze skrzyni biegów ci sie tam dostaje.
przemekpiotr - 2008-07-01, 10:16

To nie jest normalne. Moja kopci jak jest zimna przez chwilkę, ale później już nie. Najpewniej poszedł Ci simmering na wale od strony sprzęgła i zasysa olej ze skrzyni po czym wywala przez wydech...
AdEk2007 - 2008-07-01, 10:19

Weś pod uwagę co napisał adrian90_15 i przemekpiotr A następnym razem Polecam Ci olej ORLEN OIL 2T SEMISYNTHETIC Mniej Dymi niż na innych produktach ;) :cool: :piwo:
Promo1988 - 2008-07-01, 13:37

Sory za debilne pytania ale.. Czy dostane sie do tych simeringów bez rozpoławiania silnika od strony sprzęgła jak już wczesniej ktoś zaznaczył..? Myślałem że jak ciągnie olej to dym leci czarny.. Używam własnie tego oleju ORLEN OIL 2T :wink: Czy to że zasysa ten olej z skrzyni korbowej wpływa na żywotność silnika? I czy to rozszczelnienie wpływa na osiągi? :?:
Mieczko$ - 2008-07-01, 14:30

Cytat:
czy to rozszczelnienie wpływa na osiągi?
tak, wpływa, gdyż ma mniejsze ciśnienie spreżania, pozaty dymi tak cholernie, że wstyd na miasto wyjechac. simmera od strony sprzęgła dostaniesz się bez rozpoławiania silnika, musisz tylko zdjąc kapę, sprzęgło ze stożka, i masz go;p
przemekpiotr - 2008-07-01, 22:46

Mieczko$, dobrze gada :piwo:
Mieczko$ napisał/a:
dymi tak cholernie, że wstyd na miasto wyjechac

się uśmiałem :lol:

Mieczko$ - 2008-07-01, 23:04

przemekpiotr napisał/a:
ymi tak cholernie, że wstyd na miasto wyjechac

się uśmiałem :lol:
bo prawda;p
hubertbaran - 2008-07-02, 08:43

nie koniecznie to uszczelniacz. Czasem poprzedni własciciel lał proporcje 1:30 i w wydechu oleju jest tyle ze sie wypala dopiero teraz;D
Mieczko$ - 2008-07-02, 11:25

Tak hubert, tylko że mixol dymi na NIEBIESKO a olej przekładniowy na BIAŁO. Pozatym nawet jakby wydech był zawalany olejem to po jego rozgrzaniu ustąpiłoby to.
baro - 2008-07-02, 11:40

moja etka teraz tak dymi jak rakieta przy starcie ....
Mieczko$ - 2008-07-02, 11:44

Jak zimna to każda dymi ;p Na miksolu :piwo:
Gustlik - 2008-07-02, 11:49

Moja na mixolu nie dymi :piwo:
Damianczuk - 2008-07-02, 11:57

Moje etka strasznie dymi tylko jak się rozgrzeje . Co może być przyczyną????
Mieczko$ - 2008-07-02, 12:16

Damianczuk napisał/a:
Moje etka strasznie dymi tylko jak się rozgrzeje . Co może być przyczyną????
bierze olej ze skrzyni. Zimny olej, jak wiesz, jest gę :piwo: stszy od ciepłego. Sprawdź simmeringi i szczelnośc połówek. Gustlik, nie gadaj że jak odpalisz zimną maszynę, to nie zadymi troszkę;p
Krys - 2008-07-02, 12:57

Hmm , tak czytając jak Etki dymią przy zimnym starcie czy przy zdechłych simmerach trochę się pocieszam że jak odpalam swoją -zimną czy jeszcze ciepłą- nie dymi a olej używam semi-syntetyczny. Tylko ciągle mi doskwiera że Eta cały czas stoi.

Pozdro. :piwo:

Klima - 2008-07-02, 18:34

Gustlik napisał/a:
nie koniecznie to uszczelniacz. Czasem poprzedni własciciel lał proporcje 1:30 i w wydechu oleju jest tyle ze sie wypala dopiero teraz;D
I łatwo to sprawdzić bo wystarczy dobrze dać w palnik dla etki i olej powinien sie gotować w tłumiku
Promo1988 - 2008-07-02, 21:41

Stało sie.. Próbowałem ściągnąć kosz sprzęgłowy i specjalnie do tego dziadek mi dorobił niby ściągacz.. Okazało sie że kosz tak siedzi na wale że podczas prób ściągnięcia tego g*&*% ułamał sie kawałek wału :klnie: tzn odleciał kawałek gwintu na który przychodzi żebatka ślimakowa do obrotka. Pok olejnych hard próbach niestety sprzęgło nawet nie drgło.. Skręciłem to jakoś (złapało jeszcze gwint na wale) założyłem kape i tu kolejny zonk. Objechal sie chyba troche gwint tam gdzie przychodzi ta tulejka z linką od sprzęgła :klnie: No to na dziśpozamiatane, ani wymienionych simerów i sprzęgła nie ma.. Nie wiem czy to możliwe żeby ten kosz tak trzymał, słyszałem że niektórzy inteligenci przyspawywali go do wału. Teraz nie wiem co począć z tym gwintem, sa takie duze gwintwniki o takim rodzaju gwintu jak tam?
baro - 2008-07-02, 21:55

Cytat:
Stało sie.. Próbowałem ściągnąć kosz sprzęgłowy i specjalnie do tego dziadek mi dorobił niby ściągacz.. Okazało sie że kosz tak siedzi na wale że podczas prób ściągnięcia tego g*&*% ułamał sie kawałek wału :klnie: tzn odleciał kawałek gwintu na który przychodzi żebatka ślimakowa do obrotka. Pok olejnych hard próbach niestety sprzęgło nawet nie drgło.. Skręciłem to jakoś (złapało jeszcze gwint na wale) założyłem kape i tu kolejny zonk. Objechal sie chyba troche gwint tam gdzie przychodzi ta tulejka z linką od sprzęgła :klnie: No to na dziśpozamiatane, ani wymienionych simerów i sprzęgła nie ma.. Nie wiem czy to możliwe żeby ten kosz tak trzymał, słyszałem że niektórzy inteligenci przyspawywali go do wału. Teraz nie wiem co począć z tym gwintem, sa takie duze gwintwniki o takim rodzaju gwintu jak tam?
znam twoj ból ja niedawno sciagałem sprzęgło to ta śruba 5,8 co jest w tym ściągaczu pękła założylem 8,8 i odkręciłem ale myślałem ze nie dam rady ... gwintowniki są takie ;)
Promo1988 - 2008-07-02, 22:48

Czy mógłby ktoś tutaj wrzucić zdjęcie ściągacza do tego nieszczęsnego kosza?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group