To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Smarowanie łożysk wału mz ts

matysss123 - 2009-04-20, 17:04
Temat postu: Smarowanie łożysk wału mz ts
witam
moj ostatni post usuneli nie wiadomo czemu
Mam taki problem,robil ktos silnik mz ts 150 z lozyskami walu smarowanymi olejem ze skrzynii od strony zaplonu?moze mi ktos napisac dokladnie w jakiej konfiguracji(co pierwsze i jak simering) ma byc zalozony simering(i jaki) i jakie lozysko
z gory dzieki za odpowiedzi

studefix - 2009-04-20, 18:19

Chłopie ,wejdz na google i znajdz schemat budowy silnika mz ts 150 to nie jest nic trudnego :wink:
matysss123 - 2009-04-20, 20:28

mam schemat i nie chce tak palic,czy to musi byc jakies specjalne lozysko z uszczelnieniem od strony zaplo nu?
studefix - 2009-04-21, 08:29

Rzuć jakiegoś linka na schemat budowy silnika,popatrzymy o co sie tam rozchodzi.W tropie patrząc od komory wału masz simering dalej lozysko wału i pod wirnikiem aluminiowy dekielek z simeringiem.W ts powinno byc podobnie .
matysss123 - 2009-04-21, 14:57

tez mi sie wydaje ze simer powinien byc zaraz przy wale ale czy to nie wplynie negatywnie na wal?znaczy czy wal sie nie pokrzywi bo lozyska zawsze sa pierwsze przy wale
Michał_22 - 2009-04-21, 15:13

Ale w ES czy starszych TS lozyska sa smarowane olejem ze skrzyni
matysss123 - 2009-04-21, 16:24

no wiec wlasnie o to chodzi a na tym schemacie nie ma simeringu na wale od strony zaplonu
studefix - 2009-04-21, 18:35

Znajdz na forum kogoś kto ma ts 150 i napisz do niego PW lub na gg,bo nie mialem stycznosci z takim moto a nie chce ci głupot pisać .

[ Dodano: 2009-04-21, 19:05 ]
Jednak ze schematu wnioskowałbym smarowanie mieszanką,mogę sie jednak mylić.Potrzeba nam posiadacza ts 150
http://www.mz-b.de/miracu...t/ts15ee/20.gif

Kacper - 2009-04-21, 21:41

wiesz, oglądam właśnie zdjęcia robione podczas remontu mojego silnika i jakoś nie widzę możliwości poprowadzenia oleju ze skrzyni do tego łożyska
i 2 sprawa wg mnie nie widzę tam miejsca na dołożenie jeszcze jednego uszczelniacza , bo przesuwając łożysko w stronę prądnicy zasłonisz ww łozyskiem istniejący kanał do smarowania mieszanką

[ Dodano: 2009-04-21, 22:02 ]
i jeszcze for you fota

zobacz szczegóły
z komory wewnątrz silnika pobierana/zasysana jest mieszanka i poprzez otwór (4) i kanał (3) doprowadzana jest do łożyska
tam jest jeszcze pomiędzy deklem zamykającym/uszczelniającym (5) silnik odrzutnik? rozrzutnik? oleju (1) blaszka cienka ale jest
zwróć uwagę jak mało miejsca jest już na wale (2), tam raczej 2 uszczelniacza nie zmieścisz
:mrgreen:

matysss123 - 2009-04-22, 17:21

u mniw to wyglada troche inaczej

[ Dodano: 2009-04-23, 20:01 ]
i jak?wiecie cos na ten temat?

Szymek Okrutnik - 2009-04-23, 21:34

starsze silniki 125/150 które występowały w małych tropkach miały łożyska wału korbowego smarowane olejem ze skrzyni biegów podobnie jak w 250. Uszczelniacze osłaniały łożyska od strony komory korbowej, od strony zapłonu olej był doprowadzany dwoma kanallikami wewnątrz karteru, natomiast od strony sprzęgła było poprostu nieosłonięte łożysko.
matysss123 - 2009-04-25, 15:28

zobacz na schemacie ktory wyslalem,lozysko os trony sprzegla wcale nie jest odsloniete-jest na nim aluminiowa pokrywka z simeringiem w srodku
Szymek Okrutnik - 2009-04-25, 21:37

schemat który wysłałeś to już nowsza jednostka w której łożyska są sparowane olejem zawartym w paliwie. Starsze silniki miały łożysko odkryte
matysss123 - 2009-04-26, 12:43

to masz moze dokladny schemat silnika ktory ja posiadam czy takowego nie ma?
Szymek Okrutnik - 2009-04-26, 13:39

Silnik W twojej TS prawdopodobnie jest zamontowany od starszego modelu czyli od ES. Wskazują na to widoczne na zdjęciu dwa kanały olejowe które doprowadzają olej ze skrzyni do łożyska. Nie posiadam schematu takiego silniora ale zapewne jest on gdzieś w czeluściach internetu. proponuję rozebrać silnik i wtedy zobaczysz w jakiej kolejności wszystko jest zamontowane.
matysss123 - 2009-04-28, 15:40

wlasnie o to chodzi ze silnik jest rozkrecony i probowalem skladac na kilka sposobow i nic dlatego pytam :neutral:

[ Dodano: 2009-05-01, 17:49 ]
wie ktos cos wiecej jaka kolejnosc ulozenia ma byc?teraz wychodzi tak ze wcale nie ma sprezania wstepnego i mieszanka nie dochodzi nad tlok ;/

Szymek Okrutnik - 2009-05-08, 22:55

kolejność taka: od środka komory wstępnej począwszy; simerring, łożysko, Simerring. Tak będzie od strony zapłonu. Od strony sprzęgła: Simerring, łożysko i zębatka łancuchowa. Skoro nie masz sprężania wstępnego to znaczy że nie zamontowałeś simerringów od strony komory korbowej i sprężanie ucieka Ci kanalikami do skrzynki biegów.
matysss123 - 2009-05-15, 18:36

Dzieki szymek,we wtorek zrobie tak jak mowisz bo teraz na mature sie ucze :neutral:
Ciowiec - 2009-06-06, 16:32

typy silników można poznac po wale korbowym - starszy typ, który miał smarowane łożyska olejem ze skrzyni biegów ma na wale blisko tarcz odsadzenia o większej średnicy, które współpracowały z uszczelniaczami tak jak na focie:

http://www.mz-b.de/miracu...t/es151b/2g.gif

nowszy typ ma czopy główne takiej samej średnicy na całej długości (oczywiście poza stożkami).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group