To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - ocena tłoka i cylindra

halcik - 2014-05-14, 21:30

No to masz masakrę, musisz pomierzyć i sprawdzić czy pierścionki się wytarły, czy raczej tłok. Na pewno trzeba się tym zainteresować, żeby gdzieś na drodze nie strzelił Ci jeden z pierścionków
motocyklista - 2014-05-15, 09:44

Już raz pierścienie zmieniałem zaraz po szlifie, bo nie były kanały spiłowane i tłukły się pierścienie. Przy zakładaniu tych pierścieni nie sprawdziłem jaki luz mają w cylindrze i na tłoku. Nowe pierścienie też pewnie nie załatwia sprawy jeśli rowki na tłoku są rozlatane. :neutral:
Micius - 2014-05-31, 16:05

Witam, teraz ja się podpinam, proszę o rade i pomoc. Zmierzyłem w mojej ES 250/2, szczelinę tłok - głowica i wyszło ok. 1,9-2,0mm. Chcę zdjąć głowicę celem wymiany uszczelki pod nią na minimalnej grubości, a jeśli nie wyjdzie oczekiwane 0,9 - 1,2 mm demontuję cylinder celem wymiany uszczelki pod nim na najcieńszą z możliwych ( obecna wygląda dość "obficie" ). Jeśli skończy się tylko na wymianie uszczelki pod głowicą nie ma problemu - skręcamy i po kłopocie. Jeśli wymiana uszczelki pod cylinder także to:
1. Czy zamontować cylinder, tłok wraz z obecnymi pierścieniami bez żadnych dodatkowych zabiegów ?
2. Czy też wymienić pierścienie na nowe i wszystko zmontować ?
3. Czy też może nowe pierścienie, cylinder poddać honowaniu i zmontować ?
4. Jeśli odp. 2 lub czy to czyjej produkcji pierścienie i gdzie je kupić ?
5. Może inne rozwiązanie?

Trophy z roku1969, 2.500km po remoncie ( szlif, nowy tłok, pięrścienie, korbowód ), gładź cylindra bez wyczuwalnego progu

wojtek.mz - 2014-06-01, 14:32

Micius napisał/a:
Czy zamontować cylinder, tłok wraz z obecnymi pierścieniami bez żadnych dodatkowych zabiegów ?
Tak właśnie zrób.
Micius napisał/a:
2.500km po remoncie
To co ty tam chcesz wymieniać.
Micius - 2014-06-01, 17:28

Jeśli obniżę cylinder ( poprzez wymianę obecnej uszczelki pod cylindrem na nową cieniutką papierową ) to dotarta, robocza gładź cylindra tez obniży się o różnice grubości nowej i starej uszczelki - stąd moja obawa o górny pierścień tłoka. Być może wymiana uszczelki pod głowicą wystarczy aby zmniejszyć obecną szczelinę ok. 2 mm do wymaganego 0,9-1,2mm i wtedy nie ma sprawy, ale nie bardzo w to wierzę. Pomysł by biorąc iż silnik jest tylko 2.500km po generalnym remoncie nic nie robić nawet w przypadku obniżenia cylindra bardzo mi się podoba :smile:
Przy okazji ustawię sobie wyprzedzenie zapłonu.

ETZPOWER94 - 2014-06-01, 21:53

Micius, jestes pewien że dla ES 250 szczelina ma wynosic 0,9 -1,2? W TS 250 jest 1,2-1,6. Wiec najpierw sie upewnij, a potem dopiero zmieniaj.
Uszczelka pod cylindrem zyskasz jakies 0,2 - 0,3 , a obnizysz wlasnie gladz, gdzie pierscienie sa dotarte, tak jak mówisz

Micius - 2014-06-02, 18:39

Nie wiem dokładnie jaka jest szczelina fabrycznie wymagana dla Trophy 19KM, ale po przeczytaniu kilku wątków z tego forum wywnioskowałem iż jest to 0,9 - 1,2mm. Ponieważ literatura którą znalazłem w ogóle nie mówi o wielkości rzeczonej szczeliny. proszę kolegów którzy temat ten przerabiali na własnej skórze o podpowiedź ( łącznie z wątpliwościami wyrażonymi w moich poprzednich postach )
kosior30 - 2014-06-02, 18:51

Przecież to można sobie samemu wyliczyć i zmierzyć nie używając wcale drutu cynowego. Wystarczy mieć takie dane jak pojemność skokowa silnika oraz stopień sprężania. Resztę można sprawdzić używając strzykawki i oleju wlanego przez otwór świecy.
adizaba - 2014-09-03, 14:31

Witam!
Przepraszam , że podłączę się pod temat ale uznałem że nie ma sensu zakładać nowego.
Dziś kupiłem cylinder do mojej TS'ki a w gratisie dostałem tłok , jednak tłok jest lekko uszkodzony ;/ co widać na zdjęciach.Moje pytanie brzmi : czy ten tłok nadaję się do założenia czy raczej do wyrzucenia ? Za wszystkie odpowiedzi z góry bardzo dziękuję !

https://imageshack.com/i/eyoAS6oNj
https://imageshack.com/i/idVByV1dj
https://imageshack.com/i/f0ZVdsOnj
https://imageshack.com/i/exHgULArj

wojtek.mz - 2014-09-03, 15:03

adizaba napisał/a:
Przepraszam , że podłączę się pod temat ale uznałem że nie ma sensu zakładać nowego.
Nie przepraszaj, bo tak się powinno robić.
adizaba napisał/a:
czy ten tłok nadaję się do założenia
Tak nadaje się, bo te uszkodzenia są niewielkie.
adizaba - 2014-09-03, 17:46

Wielkie dzięki wojtek.mz, ! :piwo:
halcik - 2014-09-03, 22:46

Jeśli zadziory wystają ponad tłok to je lekko spiłuj pilnikiem i papierem ściernym, poza tym nadaje się do założenia
Micius - 2014-09-05, 21:48

Mam jeszcze jedno pytanie: jaki luz ( wzdłuż sworznia ) jest dopuszczalny pomiędzy główką korbowodu a tłokiem w es 250/2 ? Zabrałem się przy okazji na wymianę łożyska sworznia na porządne jednorzędowe ( patrz inne dyskusja na forum ) i zauważyłem że coś mi tłok się suwa znacznie lewo - prawo
domanus1992 - 2014-09-19, 22:14

Podłączę się i ja :)
Mam ori cyl i tłok (pierścienie nie oryginalne) na 3 szlif, luz pierścienia w cylku jest z 2mm, ale jak sprawdzałem nowy pierścień to jest z 1mm czyli już do szlifu raczej :) Ale jakość dzisiejszych tłoków nie powala jakością i chciałem się zapytać czy ten zestaw jeszcze by polatał trochę jak wsadzę nowe pierścienie czy nie ma co tego zakładać??
Pzdr

Dodek - 2014-10-03, 18:13

Zależy ile tym jeździsz czy pod remize i nazat czy przeloty po 300-500km też wchodzą w gre.
Serwisówka radzi iż przy luzie ponad 1,6mm zestaw cylinder tłok , nienadają sie juz do użycia. Ponadto cylinder nie wyciera sie równo- zmierz sobie luz nowego pierścienia w gmp , w srodku , i nast w dmp tulei a zobaczysz o co biega.

borgi - 2014-10-05, 23:59

s/
Dodek napisał/a:
nazat
/nazad/g
Jarecki35 - 2014-12-04, 19:14

witam jestem tu nowy i nie wiem jak zacząć
Moja Mz od jakiegoś czasu straciła moc na 5 niema siły muli się i muszę redukować do 4 azaczął kapać olej z tłumika itp. myślałem że to symeryng od skrzyni ale po zmianie na nowy dalej to samo nie ma siły od 1 do 4 zbiera się nawet nieźle nie ma problemów pali od kopa, mój kolega co ma ts mówił że ma słabe sprężanie więc zaciągnąłem cylinder aby sprawdzić jak tłok i pierścienie na moje oko to źle nie wygląda ale widoczny jest już próg u góry cylindra więc sie zastanawiam czy nie trzeba robić szlifu ??? może ktoś by mi doradził bo nie chcę pchać kasy na darmo dla za interesowanych mogę wstawić zdjęci

[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2014-12-05, 15:11 ]
Pisz poprawnie po polsku !

halcik - 2014-12-04, 20:08

Primo jaki masz motor??
A co robiłeś do tej pory z gaźnikiem i kranikiem paliwa? Na innych biegach możesz dłużej jechać na wyższych obrotach? Grzeje Ci się cewka? Co z akumulatorem, może już na wykończeniu i nie nadąża z generowaniem iskry. Jaki masz zapłon i jak ustawiony? Jak drożność wydechu, jaka kompresja na cylindrze po rozgrzaniu?
Jak sprawdzisz te rzeczy i będziesz miał wątpliwości to pisz.

Dodek - 2014-12-04, 20:19

Jarecki35, pojedź po pierwszego lepszego warsztatu samochodowego i zmierz cisnienie sprężania - nie zaplacisz za to grubej forsy a bedziesz wiedział cos wiecej. Tak to sobie można grzebać patykiem w mrowisku.
arlamir - 2014-12-04, 20:20

halcik napisał/a:
Co z akumulatorem, może już na wykończeniu i nie nadąża z generowaniem iskry.
jak zrobisz zwarcie to nawet niezłe iskry potrafi generować :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group