To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

4 koła - Opel Astra - stuki w silniki

jannex - 2010-07-13, 17:55
Temat postu: Opel Astra - stuki w silniki
Oto problem - z prawej strony silnika ale jakby w bloku - slychać delikatne, narastające wraz z obrotami stukanie albo cykanie. Ustaje przy puszczaniu gazu i po zgaszeniu silnika. Temperatura silnika w normie, nie łyka oleju ani nie gubi płynu w chłodnicy. Model auta to Opel Astra f z 1991 roku, silnik 1.6 8 zaworowy bez abs i wspomagania. Regularnie serwisowany z przebiegiem 326 tyś km. Rozrząd wymieniany przy 280 tyś km.
Wszelkie sugestie mile widziane.
Pozdrawiam

AdamSsS - 2010-07-13, 18:29

jak stuka i syczy to podejrzewam zawory a że syczy to możliwe że jest nie szczelność i ciśnienei z gara spiepsza bierze ci olej albo płyn chłodniczy ? masz olej w płynie chłodniczym w zbiorniku wyrównawczym ? sprawdź to ja mogę ci tylko zasugerować to iż jak robięłm remont kapitalny sinika w fiacie ducato 1.9 D i przestawił sie wałek zdawczy o ząbek to stukały zawory a jeżeli tobie stuka tylko z prawej to możliwe że jeden zawur sie juz nei domyka i stuka o niego tłok i możliwe że iż on sie nei domyka to tez przez to syczy
dzema11 - 2010-07-13, 18:41

Panewka się obróciła i puka
jannex - 2010-07-13, 19:30

Nie nazwałbym tego pukaniem. To raczej ciche, rytmiczne cykanie i bardziej w górze silnika. Wg mechaników może to byc uszkodzony napinacz paska rozrządu albo łozysko w pompie cieczy chlodzącej. Co wy na to ?
hubertbaran - 2010-07-13, 19:31

Albo zawór...
chicken19 - 2010-07-13, 20:57

jannex napisał/a:
Wg mechaników może to byc uszkodzony napinacz paska rozrządu albo łozysko w pompie cieczy chlodzącej


Napinacz? :shock: Gdzie napinacz w ośmiozaworowym oplu?W szesnastce to bym się zgodził.Astra napina pasek rozrządu poprzez pompę wody.Ja bym zmienił mechaników.Łożysko pompy można sprawdzić ale wątpie aby to było przyczyną lecz nie można wykluczyć.Sprawdz alternator on jest dość wysoko.Mogło zdechnąć łożysko i jego wiatraczek tłucze o obudowę.Ten silnik ma hydrauliczne popychacze więc któryś z nich może stukać.Sprawdz stan obudowy rozrządu.U mnie w Kadecie była pęknięta i tarło o koło pasowe.Najlepiej zdejmij jej przednią część-jest na zatrzaskach.Odpinasz i wyjmujesz.Może być mało oleju w silniku i popychacze będą stukać.Sprawdz stan

jannex - 2010-07-21, 13:29

Odnalazłem przyczynę ele dopiero to jest bigos. Okazała się, że wypaliło jedną z uszczelek na kolektorze wydechowym. Problem w tym, że na ych śrubach jest więcej rdzy niż na obu błotnikach razem wziętych. czy jest jakis sposób na odkręcenie tego? Ew czy szpilki są tam wkęcone w blok by w razie zerwania dać nowe czy wtopione?
chicken19 - 2010-07-21, 17:58

Są wkręcane w blok.Kręć śmiało.Na pewno się nie urwą.Nakrętki wykręcą się razem ze szpilkami z bloku.Możesz wtedy skoczyć na szrot i dopasować z jakiegoś silnika w którym nie są pordzewiałe.Koszt kilka złotych
Jeżak - 2010-07-23, 20:42

chicken19 napisał/a:
jakiegoś silnika w którym nie są pordzewiałe.Koszt kilka złotych
albo jak dobrze zagadasz to dadza Ci je od firmy :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group