» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Opel Astra - stuki w silniki
Autor Wiadomość
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2010-07-13, 17:55   Opel Astra - stuki w silniki

Oto problem - z prawej strony silnika ale jakby w bloku - slychać delikatne, narastające wraz z obrotami stukanie albo cykanie. Ustaje przy puszczaniu gazu i po zgaszeniu silnika. Temperatura silnika w normie, nie łyka oleju ani nie gubi płynu w chłodnicy. Model auta to Opel Astra f z 1991 roku, silnik 1.6 8 zaworowy bez abs i wspomagania. Regularnie serwisowany z przebiegiem 326 tyś km. Rozrząd wymieniany przy 280 tyś km.
Wszelkie sugestie mile widziane.
Pozdrawiam
 
     
AdamSsS 

Motocykl: była 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 290
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2010-07-13, 18:29   

jak stuka i syczy to podejrzewam zawory a że syczy to możliwe że jest nie szczelność i ciśnienei z gara spiepsza bierze ci olej albo płyn chłodniczy ? masz olej w płynie chłodniczym w zbiorniku wyrównawczym ? sprawdź to ja mogę ci tylko zasugerować to iż jak robięłm remont kapitalny sinika w fiacie ducato 1.9 D i przestawił sie wałek zdawczy o ząbek to stukały zawory a jeżeli tobie stuka tylko z prawej to możliwe że jeden zawur sie juz nei domyka i stuka o niego tłok i możliwe że iż on sie nei domyka to tez przez to syczy
_________________
Moja maszynka
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17299
 
 
     
dzema11 
Strzały z klamy!!!


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 8 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 255
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2010-07-13, 18:41   

Panewka się obróciła i puka
_________________
"MZ Sztuka dla sztuki"
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2010-07-13, 19:30   

Nie nazwałbym tego pukaniem. To raczej ciche, rytmiczne cykanie i bardziej w górze silnika. Wg mechaników może to byc uszkodzony napinacz paska rozrządu albo łozysko w pompie cieczy chlodzącej. Co wy na to ?
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-07-13, 19:31   

Albo zawór...
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
chicken19 

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 126
Skąd: Wejsuny/Grójec
Wysłany: 2010-07-13, 20:57   

jannex napisał/a:
Wg mechaników może to byc uszkodzony napinacz paska rozrządu albo łozysko w pompie cieczy chlodzącej


Napinacz? :shock: Gdzie napinacz w ośmiozaworowym oplu?W szesnastce to bym się zgodził.Astra napina pasek rozrządu poprzez pompę wody.Ja bym zmienił mechaników.Łożysko pompy można sprawdzić ale wątpie aby to było przyczyną lecz nie można wykluczyć.Sprawdz alternator on jest dość wysoko.Mogło zdechnąć łożysko i jego wiatraczek tłucze o obudowę.Ten silnik ma hydrauliczne popychacze więc któryś z nich może stukać.Sprawdz stan obudowy rozrządu.U mnie w Kadecie była pęknięta i tarło o koło pasowe.Najlepiej zdejmij jej przednią część-jest na zatrzaskach.Odpinasz i wyjmujesz.Może być mało oleju w silniku i popychacze będą stukać.Sprawdz stan
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2010-07-21, 13:29   

Odnalazłem przyczynę ele dopiero to jest bigos. Okazała się, że wypaliło jedną z uszczelek na kolektorze wydechowym. Problem w tym, że na ych śrubach jest więcej rdzy niż na obu błotnikach razem wziętych. czy jest jakis sposób na odkręcenie tego? Ew czy szpilki są tam wkęcone w blok by w razie zerwania dać nowe czy wtopione?
 
     
chicken19 

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 126
Skąd: Wejsuny/Grójec
Wysłany: 2010-07-21, 17:58   

Są wkręcane w blok.Kręć śmiało.Na pewno się nie urwą.Nakrętki wykręcą się razem ze szpilkami z bloku.Możesz wtedy skoczyć na szrot i dopasować z jakiegoś silnika w którym nie są pordzewiałe.Koszt kilka złotych
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-07-23, 20:42   

chicken19 napisał/a:
jakiegoś silnika w którym nie są pordzewiałe.Koszt kilka złotych
albo jak dobrze zagadasz to dadza Ci je od firmy :mrgreen:
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14