To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Zapłon elektroniczny - powrót do klasycznego

motomaciey - 2010-07-14, 20:47
Temat postu: Zapłon elektroniczny - powrót do klasycznego
Zacznę od tego że przegrzebałem forum ale znalazłem tylko tematy o odwrotnej przeróbce. Naprawiam znajomemu MZ ETZ 150 92' z zapłonem elektronicznym. Po wykonaniu wszystkich pomiarów miernikiem wychodzi na to że padł moduł. Bierzemy pod uwagę dwie opcje:
1 Wymianę modułu
2 Klasyczny zapłon z platynami i kondensatorem
Tutaj moja prośba żeby ktoś mi podał jakie dokładnie części są potrzebne do przeróbki na zapłon klasyczny.

AdEk2007 - 2010-07-14, 21:00

Kodensator, krzywka, platynki no i filc do smarowania krzywki.
KilleRart - 2010-07-14, 21:03

Należy również pamiętać o przewodzie z cewki WN do kondensatora. :] (zielony)

Z cewki WN zacisk 1 do kondensatora przewodem zielonym. Tak miałem napisać. ;)

motomaciey - 2010-07-14, 21:15

Dzięki panowie za pomoc :piwo:
Qaptur - 2010-07-20, 17:15

Że się tak podłącze pod temat, mam ten sam problem. Wszystko cacy tylko dziś kupiłem przerywacz (tzw. platynki) ale aby go zamontować potrzebna jest jeszcze taka półksieżycowa blaszka a tej w sklepie nie sprzedają no i krzywka tylko teraz czy jest różnica między ETZ 250 a ETZ150 bo kupiłem ale kobitka w sklepie nie wiedziała od jakiej?
motomaciey - 2010-07-20, 17:49

Nie ma między nimi różnicy
Qaptur - 2010-07-20, 18:18

Z tego co wyczytałem to jest różnica miedzy 6 a 12V, tylko gdzie kurza twarz dostać ten kawałek blachy pod przerywacz, jak bym miał wzór to bym sobie dorobił a na pałe to nie ma sensu. Szlag mnie trafia bo pogoda cacy a motorek stoi :sciana:
motomaciey - 2010-07-20, 19:03

W ETZ nie ma instalacji 6V a elementu poszukaj używanego na allegro.
focusst - 2010-07-21, 00:50

http://www.stazet.inkontr...rzerywacza&qq=2 Jak nie sprzedają blaszki ?? Wystarczy poszukać dobrze. Tylko chłopaki nie cofajcie się do platynek, takie coś jest dobre do starszych maszyn. Jak już macie elektronika to go sobie zostawcie, raz ustawiony zapłon działa na dłuuugi czas a na przerywaczu co kilka tyś trzeba ustawiać przerwę regulować wyprzedzenie co wbrew pozorom takie łatwe nie jest. Jak macie priblem z modułami to piszcie do Janka, na pewno coś poradzi. :piwo:
Qaptur - 2010-07-21, 10:35

Weź i się nie cofaj, pchałem w deszcz ładnych parę km to mam dość piepszonej elektroniki, zwykły to bym u kowala naprawił, a jak jeszcze mam zapłacić za elektronikę pół wartości motoru to wolę sobie czasem poregulować. Ostatnio też miałem przygodę z nowoczesnością, w Megance CC z odpalaniem z karty karta powiedziała fajrant, w servisie 2 tyg. czekania i sześć stów !?! :piwo:
motomaciey - 2010-07-21, 10:48

Zapłon elektroniczny ma pełno zalet, jedną z nich jest to ze jest elektroniczny. Niestety ma też wadę - jest elektroniczny :...: Przelicz sobie focusst jaka naprawa taniej wyjdzie, platynki czy elektronika. Gdyby to ode mnie zależało użył bym patentu Werpacha i wstawił tam zapłon od Jawki :kowboy:
focusst - 2010-07-22, 00:29

Ja tam nie wiem, celowo przerobiłem klasyczny na elektronika i jak na razie jestem więcej niż zadowolony. Dopiero czas pokaże czy dobrze zrobiłem. No fakt impulsator tani nie jest, ale za moduł od janka zapłaciłem 70 zł, a dobry przerywacz tez z 15 zeta przyjdzie, do tego kondzior za 10 i co po kilku tyś km mz zacznie kichać wymienisz znowu i już różnica się minimalizuje no ale co kto woli panowie :piwo: :piwo:
motomaciey - 2010-07-22, 02:16

Słuchaj, nie zależy mi na dywagacjach ani przekonywaniach o nie słuszności przeróbki bo coś tam. Uzyskałem odpowiedź jaką chciałem, ten kto pomógł dostał punkt. Kropka. Temat do zamknięcia. A na marginesie, w module zapłonowym też jest kondensator.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group