» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Zapłon elektroniczny - powrót do klasycznego
Autor Wiadomość
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2010-07-14, 20:47   Zapłon elektroniczny - powrót do klasycznego

Zacznę od tego że przegrzebałem forum ale znalazłem tylko tematy o odwrotnej przeróbce. Naprawiam znajomemu MZ ETZ 150 92' z zapłonem elektronicznym. Po wykonaniu wszystkich pomiarów miernikiem wychodzi na to że padł moduł. Bierzemy pod uwagę dwie opcje:
1 Wymianę modułu
2 Klasyczny zapłon z platynami i kondensatorem
Tutaj moja prośba żeby ktoś mi podał jakie dokładnie części są potrzebne do przeróbki na zapłon klasyczny.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2010-07-14, 21:00   

Kodensator, krzywka, platynki no i filc do smarowania krzywki.
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
KilleRart 
Motórz ile wlezie


Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 103
Skąd: Chełmża
Wysłany: 2010-07-14, 21:03   

Należy również pamiętać o przewodzie z cewki WN do kondensatora. :] (zielony)

Z cewki WN zacisk 1 do kondensatora przewodem zielonym. Tak miałem napisać. ;)
_________________
Pamiętaj motocyklisto. Motocykl nie wybacza błędów kierującego.
Moja była: http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/65599
Praca dwusuwu
http://upload.wikimedia.o...se_Zweitakt.gif
Ostatnio zmieniony przez KilleRart 2010-07-14, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2010-07-14, 21:15   

Dzięki panowie za pomoc :piwo:
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Qaptur 


Motocykl: ETZ 150 91r
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 7
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-07-20, 17:15   

Że się tak podłącze pod temat, mam ten sam problem. Wszystko cacy tylko dziś kupiłem przerywacz (tzw. platynki) ale aby go zamontować potrzebna jest jeszcze taka półksieżycowa blaszka a tej w sklepie nie sprzedają no i krzywka tylko teraz czy jest różnica między ETZ 250 a ETZ150 bo kupiłem ale kobitka w sklepie nie wiedziała od jakiej?
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2010-07-20, 17:49   

Nie ma między nimi różnicy
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Qaptur 


Motocykl: ETZ 150 91r
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 7
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-07-20, 18:18   

Z tego co wyczytałem to jest różnica miedzy 6 a 12V, tylko gdzie kurza twarz dostać ten kawałek blachy pod przerywacz, jak bym miał wzór to bym sobie dorobił a na pałe to nie ma sensu. Szlag mnie trafia bo pogoda cacy a motorek stoi :sciana:
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2010-07-20, 19:03   

W ETZ nie ma instalacji 6V a elementu poszukaj używanego na allegro.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 297
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2010-07-21, 00:50   

http://www.stazet.inkontr...rzerywacza&qq=2 Jak nie sprzedają blaszki ?? Wystarczy poszukać dobrze. Tylko chłopaki nie cofajcie się do platynek, takie coś jest dobre do starszych maszyn. Jak już macie elektronika to go sobie zostawcie, raz ustawiony zapłon działa na dłuuugi czas a na przerywaczu co kilka tyś trzeba ustawiać przerwę regulować wyprzedzenie co wbrew pozorom takie łatwe nie jest. Jak macie priblem z modułami to piszcie do Janka, na pewno coś poradzi. :piwo:
_________________
W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r.
 
     
Qaptur 


Motocykl: ETZ 150 91r
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 7
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-07-21, 10:35   

Weź i się nie cofaj, pchałem w deszcz ładnych parę km to mam dość piepszonej elektroniki, zwykły to bym u kowala naprawił, a jak jeszcze mam zapłacić za elektronikę pół wartości motoru to wolę sobie czasem poregulować. Ostatnio też miałem przygodę z nowoczesnością, w Megance CC z odpalaniem z karty karta powiedziała fajrant, w servisie 2 tyg. czekania i sześć stów !?! :piwo:
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2010-07-21, 10:48   

Zapłon elektroniczny ma pełno zalet, jedną z nich jest to ze jest elektroniczny. Niestety ma też wadę - jest elektroniczny :...: Przelicz sobie focusst jaka naprawa taniej wyjdzie, platynki czy elektronika. Gdyby to ode mnie zależało użył bym patentu Werpacha i wstawił tam zapłon od Jawki :kowboy:
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 297
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2010-07-22, 00:29   

Ja tam nie wiem, celowo przerobiłem klasyczny na elektronika i jak na razie jestem więcej niż zadowolony. Dopiero czas pokaże czy dobrze zrobiłem. No fakt impulsator tani nie jest, ale za moduł od janka zapłaciłem 70 zł, a dobry przerywacz tez z 15 zeta przyjdzie, do tego kondzior za 10 i co po kilku tyś km mz zacznie kichać wymienisz znowu i już różnica się minimalizuje no ale co kto woli panowie :piwo: :piwo:
_________________
W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r.
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2010-07-22, 02:16   

Słuchaj, nie zależy mi na dywagacjach ani przekonywaniach o nie słuszności przeróbki bo coś tam. Uzyskałem odpowiedź jaką chciałem, ten kto pomógł dostał punkt. Kropka. Temat do zamknięcia. A na marginesie, w module zapłonowym też jest kondensator.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14