To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Nadwozie/podwozie - Zacisk hamulcowy - zapieczone tłoczki

shalashaska - 2006-03-01, 13:23

Cytat:
Wiesz mozecie mi nie wierzyc!
Ale jestem pewien na 200% ze jest taki smar.


Spoko,wierzę Ci,tylko się nie denerwuj :wink: .Kupiłem dziś pompke http://www.allegro.pl/sho...%C4%85cego.Może być?

SAke - 2006-03-01, 13:30

shalashaska, To nie temat z pompka :P
i "hamolcowego" sie pisze przez samo "h" (temat)

shalashaska - 2006-03-01, 18:57

Sake ja wiem jak się pisze hamulcowego.
Xargo - 2006-03-01, 19:02

shalashaska - spójrz na temat :)
wojciech944 - 2006-03-01, 20:27

ojeny , "pżerzywacie" :wink: :oops: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[ Dodano: 2006-03-01, 20:31 ]
szybko sie zczailiscie :wink: :lol:

Xargo - 2006-03-01, 22:34

wojciech944 - spójż na 4 post w tym temacie :)
wojciech944 - 2006-03-02, 18:53

no rzeczywiscie , ale jakos tego wczesniej nie zauważyłem :oops:
Xargo - 2006-03-02, 21:55

Szybko sie zczaiłeś :lol:
Piotrek.G - 2006-03-02, 23:28

Mam taki sam problem z zapieczonymi tloczkami , wymienilem tloczki , wszystko wyczyscilem i nadal po wcisnieciu klamki hamulca ocieranie wystepuje.Moze przyczyna jest , ze uklad hamulcowy jest nieprawidlowo odpowietrzony?
wojciech944 - 2006-03-03, 16:25

Piotrek.G, luknij na ta sprezyne (taka blaszka) :wink:
SAke - 2006-03-03, 17:26

a moze jest poprostu tak jak mowi nycha i tu nie ma co gdybac tylko trzeba sprawdzic grubosc tarcz.
Nycha - 2006-03-03, 23:54

krzywa tarcza lub stare zużyte uszczelniacze, to one odpowiadają za minimalny powrót tłoczków. Jeśli w ogóle nie odbijają to może zużyte okładziny cierne ew. tarcza hamulcowa co powoduje zbyt dalekie wysuwanie się tłoczków i w konsekwencji brak powrotu
wojciech944 - 2006-03-25, 16:48

nie bede zakładał nowego tematu wiec pisze tutaj
rozabrałem to bedziewie
(meczyłem sie godzine zeby wyjac te tloczki, a raczej tego drugiego, bo pierwszy wyszedł bez wiekszych problemów,
puzniej złamaem klucz nasadowy, bo chciałem rozkrecic te 2 połowki :twisted:
nastepnie meczyłem sie zeby wyjac te uszczelki (kolejne 0,5 h)
tłoczki przejechałem papierem 2000, i idzie je włożyć lecz, sie haczą w połowie
co ciekawe obydwa w tym samym miejscu :roll:
ale jak sie troche porusza to wchodza do konca
jak miałem włożone te uszczelki to une były jakies takie strasznie grube i mam wrażenie ze to przez nie te tłoczki sie zacinaja :roll:
wiec teraz co mam dalej zrobić?
kupić ten smar czy cuś?
i nowe uszczelki, czy one takie maja być?
czy cos jeszcze?

dawid482 - 2006-03-25, 17:18

po każdym rozebraniu tłoczków muszą być nowe uszczelki.Możesz nałożyć cienką warstwę smaru i spróbować włożyć.A jak nie to weź jeszcze raz papier ścierny i delikatnie przeszlifuj.
buli_87 - 2007-03-10, 22:38

czy ktos da konkretna odpowiedz a nie takie gadanie o byle pierdolach?, co trzeba zrobic zeby tloczki odbijaly? mi po czyszczeniu zasisku jak i przed czuyszczeniem nie obijaja
hubertbaran - 2007-03-11, 01:48

tłoczek niemoze miec zadrapań na powierzchni pracujacej, mówiac prosciej musisz go wygładzic;]
buli_87 - 2007-03-11, 08:13

własnie w tym problem ze tloczki wygladaly jak noweczki, bo jeszcze nigdy zacisk nie byl rozbierany

[ Dodano: 2007-03-11, 08:14 ]
dzis przejade tloczki pasta polerska
ladnie sie wygładzi to moze sie poprawi

hubertbaran - 2007-03-11, 10:54

powierzchnie współpracujace czyli tez powierzchnie zacisku, sprawdx droznosc kanałów itp! tłoczek powinien chodzic lekutko(no bez przesady oczywiscie) ale nie powinien sprawc utrudnień.
buli_87 - 2007-03-11, 14:35

poczyscilem wszystko
chyba sie uszczelniuacz troszke zawinol przedtem, przepolerowalem tloczki pasta polerska,ale i tak nie mialy wrzerow(wygladaly jak nowe) teraz chodza duzo lepiej ale jeszcze sie idealnie nie cofaja tylko minimalnie, obcieraja ale nie hamuja czy tak ma zostac?

MZ Maxi Perwers - 2007-03-11, 14:53

Tłoczki mają się cofać minimalnie, prawie niezauwazalnie. Jeśli obcierają Ci klocki tarczę nierównomiernie (co słychac, albo widac gdy obracajac koło ręką wyraźnie w pewnym miejscu koło zwalnia), to masz przekrzywioną tarcze. Najszybciej tarczę się wykrzywia właśnie wtedy, gdy jeden z tłoczków przy hamowaniu dobrze dociska klocek, a drugi jest zapieczony. Tłoczki nie mogą cofać się w sposób widoczny i tego nigdy nie zrobią. Miedzy klockiem, a powierzchnią tarczy szczelina powinna być minimalna. Taka tylko, by koło swobodnie się obracało, czyli 0,1-0,3 mm i to wystarczy. Inaczej byłaby zbyt długa droga załączania hamulca i za duzy skok na klamce.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group