To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Zasilanie/wydech - Przepustnica 250 / 251

wozi - 2011-11-06, 22:15

hecktor2, możesz to w prosty sposób sprawdzić: zmontuj wszystko tak jak ma być w moto iglica w przepustnicy i zaczepiona linka, jeżeli możesz zmienić położenie iglicy z linką zaczepioną to masz komplet z 30n3-1 jak nie to z 30n2-x
Dukee - 2011-11-07, 10:06

Sprawa z przepustnicą wygląda bardzo banalnie i nie trzeba być super obcykanym w temacie zeby je odróżnić. Gaźnik 30N2-5 ma wolne obroty regulowane wkrętem przepustnicy czyli przepustnica z tego gaźnika musi mieć 2 rowki z boku (jeden prowadzący a drugi o który się wkręt opiera). Gaźnik 30N3-1 ma wolne obroty regulowane kanałem obejściowym czyli położenie przepustnicy nie zmienia się. Zatem przepustnica od gaźnika 30N3-1 ma jeden rowek. teraz iglica. Iglica od gaźnika 30N3-1 (pokazana na zdjęciach na wcześniejszej stronie) wymaga dwóch blaszek do jej ustawiania - jedna pod przepustnicą a druga w środku w przepustnicy razem ze sprężynką. Iglica od gaźnika 30N2-5 jest podobna tylko jej wypusty na blaszkę zaczynają się zaraz na górze (w 30N3-1 rowki zaczynają się jakoś 2cm od konca). Dodatkowo przepustnica i iglica od 30N2-5 potrzebuje JEDNEJ podwójnej blaszki do ustawiania iglicy. Trzeba to widzieć zeby wiedzieć od strzała o co chodzi. Pozdr :piwo:
hektor - 2011-11-07, 14:27

Dukee, wlasnie domyślałem sie, że to może byc różnica ale pewny jak ona dokładnie wygląda nie byłem. Teraz mam jasność sytuacji i wielkie dzieki za wytłumaczenie. Należy Ci sie solidne pomógł, jednak temat został scalony i nie mam takiej opcji :sad:

Jeszcze raz wielkie dzieki :piwo:

grzczo - 2012-04-25, 08:32

Witam. A ja mam jeszcze pytanie w tym temacie a mianowicie czy na moim rysunku dobrze zaznaczyłem gdzie mają znajdować się te blaszki (jedna od dołu druga od góry)? Po przeczytaniu Waszych opinii zorientowałem się, że przy tej blaszce od góry brakuję jeszcze sprężynki, która będzie dociskać, jeśli tak to czy może to być np. z długopisu?
ETZ_PRORIDER - 2012-04-25, 11:08

grzczo, Na pierwszej fotce musisz mieć sprężynkę tam gdzie zaznaczyłeś, a z dołu to nie wiem co masz za zabezpieczenie ale powinno być mniejsze.
grzczo - 2012-04-25, 13:51

Dzięki tak myślałem, że tam ma być sprężynka bo bez niej to wszystko latało... Czyli jak będę składał całość to tą dolną płytke pod przepustnice a górna (czyli zapinke) do środka tak jak zaznaczyłem strzałkami? ETZ_PRORIDER które zabezpieczenie masz na myśli tą bańke pomiędzy płytką a zapinką? Czy to jest tylko zabezpieczenie czy pełni jeszcze jakąś inną funkcje?
robert250mz - 2014-04-07, 00:51

witam dołaczam się do tematu mianowicie ja mam taki problem ze MZ etz 250 ma zaniskie obroty ale jak wkrece srubkę to znuw blokuje się przepustnica co z tym robic bo juz sił nie mam :???:

[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2014-04-07, 16:10 ]
Pisz poprawnie po polsku !

Allu - 2014-04-07, 22:40

Jak masz gaźnik chinola to raczej nic nie zrobisz, spróbuj podciągnąć na lince.
Michal_96 - 2014-04-10, 15:16

A sprawdź jak jest zakończona ta śruba. Może jest ostra i dlatego blokuję :-)
BeerfaN - 2014-04-28, 21:45

Podłączę się bo temat jest jak ulał do mojego zapytania.

Ulał to dobre określenie, bo świeca czarna i mokra, moto robi "buuuuuu..." jak odkręcę manetę a iglica opór w dół i poziom paliwa opuszczony do granic - a nawet za - rozsądku.

O ile pamiętam, Tiger pochwalił się swojego czasu, że jeździł z powodzeniem na gaźniku 3-1 z przepustnicą i iglicą od 2-5.

Chińskie iglice od 3-1 są szczupłe jak modelki, a te od 2-5 mają bliżej do Kate Upton, więc stąd plan zamiany przepustnicy z 3-1 na 2-5. Dodatkowo wczoraj znów etka wciągnęła podkładkę iglicy, więc rozwiązanie z 3-1 odpada na zawsze.

Macie doświadczenia ze stosowania przepustnicy z 2-5 w 3-1?

ETZ_PRORIDER - 2014-04-28, 21:49

wątpie abyś prawidłowo ustawił takowy gaźnik hybrydowo 30N3-5 :DD porównaj obie przepustnice od spodu i powiedz mi jak chcesz ustawić wolne obroty? :piwo:
BeerfaN - 2014-04-29, 09:48

W 3-1 wolne nastawiasz kanałem obiegowym, przepustnica idzie na sam dół, ni?. Poza tym pal licho, co najwyżej podciągnę linkę.

Na tych częściach chińskich i tak nic nie ustawisz jak należy. :klnie:

Może wrzucę samą iglicę wraz z systemem mocowania z 2-5.

kosior30 - 2014-04-29, 11:33

BeerfaN napisał/a:
Może wrzucę samą iglicę wraz z systemem mocowania z 2-5.


Jak średnica w miejscu osadzenia jest taka sama możesz spróbować, choć nie wróżę niczego dobrego w tej konfiguracji - przypuszczam, że jednak rozpylacze się różnią i iglica ma inny stożek.

robert250mz - 2014-04-29, 16:29

włozyłem starom przepustnice do gaznika tego chinskiego i nie zacina się ale czyc spadek mocy silnika

[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2014-04-30, 14:27 ]
Pisownia !

lutek19 - 2014-05-14, 19:42

u mnie w TS 250 jest tak ze jak przycisnę jej i sie zatrzymam to ma wysokie obroty a po chwili spadają ;/
marcodado - 2014-05-25, 11:19

WItam, ja mam etz 251, gaznik 3.1 i jest założona przepustnica od 2.5 bo jest wciecie na srube regulacji niskich obrotów. Eta trzyma niskie obroty w miarę ładnie, ale podczas jazdy ma bardzo słaby dół, lekka góra i ma problem na 2 biegu zebrać sie od 1 biegu.. Na wysokich idzie bardzo ładnie. Może to być spowodowane właśnie tą przepustnicą?
motomaciey - 2014-05-25, 11:25

Wymień na oryginalną i sprawdź.
marcodado - 2014-05-25, 11:35

Ok :) No i jeszcze iglica mnie zaciekawila.. Mam 2 iglice, obydwie mocowane od góry, czyli od 2.5. Ale jedna jest zlota i dluga a druga srebrna i krótsza o pół centymetra. Były jakieś różnice w iglicach?
BeerfaN - 2014-05-27, 15:02

Jeżeli nie masz "dołu" i "średnich" to największy wpływ na to ma poziom paliwa i regulacja wolnych obrotów. Rola iglicy rośnie wraz z odwijaniem manety :]
gurguland90 - 2014-05-27, 16:38

Zacznij od poziomu paliwa tak jak fabryka pisze mi to pomogło. :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group