To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Motocykle inne - Motorynka Pony, dziwne objawy podczas jazdy

ETZPOWER94 - 2011-11-07, 22:03

Kondensator prawie nowy, ma może z miesiąc. Dobra jak będe miał czas to lukne do gaźnika
hektor - 2011-11-08, 09:30

Jak już cos to świece tez zamień. Może juz padnięta jest.
vader - 2012-01-09, 09:52

sprawdź świece czy nie zawala ją syfem i czy ją nie spawa.
ETZPOWER94 - 2012-01-09, 10:00

vader, hoho już nie jeździłem nią z miesiąc, ale jak świece wykręcałem to była czysta ciemno brązowa prawie czarna :smile:
dex - 2012-01-09, 13:07

ETZPOWER94 napisał/a:
vader, hoho już nie jeździłem nią z miesiąc, ale jak świece wykręcałem to była czysta ciemno brązowa prawie czarna :smile:

Hehe... a mi poprzednie i te objawy przypominają coś zupełnie z innej beczki :)
Faktycznie, jeśli masz w miarę nowy i nie dłubany pływak, to poziom jest ok. Iglicę dałbym na środkowy rowek, bo co za dużo to nie zdrowo i masz zbyt ciemną świecę (za bogata mieszanka).
Jeśli chodzi o takie bardzo regularne zwalnianie, to przyczyn szukaj nie w silniku (ten na 99,9% pracuje jak należy) ale w układzie jezdnym.
Podobne objawy miałem w mojej motorynce, jak mi się łańcuch wyrobił i po kolejnym jego naciągnięciu okazało się, że jest nie równo wyciągnięty. To bym sprawdził na samym początku. Przy porażającej mocy 1,4KM jaką generuje ten silnik, łańcuch będzie dawał odczuwalne efekty.
Jeśli to jednak nie łańcuch, to rozbierz oba koła i sprawdź ośki. Któraś może być delikatnie zgięta i przez to okładziny hamulca w pewnym położeniu koła ocierają o bęben.

ETZPOWER94 - 2012-01-09, 18:33

dex napisał/a:
Iglicę dałbym na środkowy rowek, bo co za dużo to nie zdrowo i masz zbyt ciemną świecę (za bogata mieszanka).

Jak iglice dam na środek, to chodzi tak jak by ciągnęła lewe powietrze :shock: Tak pyrka i jest zmulona
Pamiętam jak miałem problem po wymianie simerów, myślałem że simery jakieś hu... ale opuściłem zapinkę iglicy o 1 ząbek i wszystko wruciło do normy prócz właśnie tego zwalniania.
dex, dzięki za rady, o tym nie pomyślałem, pamiętam ze wałek zdawczy ma spory luz wzdłużny tzn. moge go wepchnąć i wyciągnąć bez oporów o jakieś 0.5cm. W ferie będe rozpoławiał silnik i powymieniam kilka cześci i zobaczymy czy coś pomoże
dex napisał/a:
Przy porażającej mocy 1,4KM

1.7KM jak coś :cool:

vader - 2012-01-09, 18:58

Ok spec od rometów ja nie jestem ale dam ci dobrą radę która oszczędzi ci zdrowia a zwłaszcza nerwów ZAŁÓŻ SILNIK SIMSONA I PO KŁOPOCIE :mrgreen:
ETZPOWER94 - 2012-01-09, 19:00

Wole się pobawić z tym, a nie od razu iść na łatwizne :wink:
vader - 2012-01-09, 19:13

W takim razie pozostaje mi życzyć cierpliwości :]
dex - 2012-01-10, 00:08

Polecam się na przyszłość ;) Też miałem motorynkę, ale z silnikiem "okrągłym" i miał 1,4KM :) Przyjemnie wspominam. Jak byś miał jakieś pytania, to wal jak w dym. Te silniki to z pamięci mogę narysować i z zamkniętymi oczami rozłożę i poskładam.
mruty - 2012-01-14, 08:53

Witam przeczytałem cały temat i że jestem wielkim fanem motorynek a w swojej kolekcji posiadam wszystkie modele pozwolę dodać coś od siebie.
Biorąc pod uwagę to że Twoja motorynka zapewne po remoncie nie jest sprawdź wahacz i luzy na nim ponieważ cały potrafi się sporo przekrzywić i co za tym idzie łańcuch jest skoszony. Czytając temat nie doczytałem się nic o regulacji samego gaźnika tzn jest w nim jedna ukryta śrubka która jak jest nieodpowiednio ustawiona powoduje że silnik słabo się "wkręca" trzeba ją ustawiać na ciepłym silniku na "słuch" gwałtownie dodając gazu i przed kolejnym przestawieniem poczekać aż silnik zejdzie z obrotów.
Zapłon w tych silnikach nie jest jakoś specjalnie skomplikowany ani wymagający dokładnego ustawienia, ale radził bym ustawić go książkowo z jednym małym wyjątkiem, mianowicie punkt oddania iskry zamiast 3mm przed GMP to 2mm przed GMP.

ETZPOWER94 - 2012-01-14, 08:58

Dzięki za pomoc.
Co do ustawienia zapłonu to akurat mam 2mm przed GMP.
Wachacz sprawdzę.
A co do tej śrubki to o którą Ci chodzi?

mruty - 2012-01-14, 11:03




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group