To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Mniejsza zębatka do 251

Huberto - 2006-04-24, 09:31

A czemu nie :?: :roll: Jeżeli na zębatce 20 na hamowni wykręciła 129 (i kręcili ją dopóki trzymała parametry tzn. że krzywa nie spadała) to teraz na 21 z manetką odkręconą do oporu miałem prawie 140 km/h :wink:
bert41 - 2006-04-24, 12:04

Kurna ja mam 19z.Ale mam na szczescie nową zembatkę 21z.Opona raczej taka jak powinna być :oops: To mówicie ze lepiej dac 21?bo przyznam sie ze chyba własnie przez te 19tke jakos kiepsko mi ciagnie.Mysle ze 110km\h to teraz jest jej max.Jak bym zamienił to chyba vMax mi troszke podskoczy? :mrgreen:
Huberto - 2006-04-24, 13:39

V-max napewno podskoczy!! :wink: Zmień na orginalną 21z i będzie najlepiej :mrgreen:
SOVIETVW - 2006-04-27, 22:08

jak masz normalna oponke to i przyspieszenie bedzie owiele lepsze niz na 19,na mniejszej zebatce lepiej przyspiesza ale tylko w teori,w praktyce to wielka kupa... Hubert-Moto, hamownia to nie to samo co zeczywistosc,z wieksza zebatka moze ci nierozwinac pelnej mocy bo bedzie zasłaba porostu...
Wnuczas - 2006-04-27, 22:16

Panowie zembatka to podstawa.....Im mniejsza tym mniejsze predkosci ale za to dostajesz elastycznosc silnika jaka byla i jest w 150!!! A jesli masz wieksza od oryginału to bedzie szybsza ale silnik moze sie meczyc!! W sumie zalezy od jezdzenia!! Jesli napszyklad czesto jezdzisz w 2 osoby to lepiej mniejsza zeby silnik sie nie meczyl...a zreszta pewnie juz sami wiecie co jest 5 :razz: a jak nie to sie domyslcie.
Pozdro

bert41 - 2006-04-27, 22:22

Zrobie jak radzicie.ALe fakt ta 19tka to wielka kupa.Ogólnie niepolecam takich bajerów :mrgreen: NO nic....jutro bede działał.
Huberto - 2006-04-28, 13:03

Doczytałem się w serwisówce że orginalnie w mojej TS-ce ma być 21z, a nie tak jak miałem wcześniej założoną 20z :mrgreen:
daker 251 - 2006-05-03, 10:57

ja tagze chciałem zobaczyć jak zachowuje się MZ ETZ 251 na mniejszej zębadce, normalnie jezdziłem na 21z ale zmieniłem na 16z (zebatka od ETZ 150). Wrazenia nie z tej ziemi!! Moto ma niesamowite przyspieszenie i w ogule mozna sie niezle pobawić. Ale są minusy, spada prędkość ja wyciągłem 110km/h i wzrasta zuzycie paliwa:( Ale zato mozna wyprzedzać bez redukci na 5 biegu :twisted: i na kazdym biegu kręcić silnik do 7 tys. :)
bert41 - 2006-05-03, 23:45

daker 251 napisał/a:
( Ale zato mozna wyprzedzać bez redukci na 5 biegu :twisted: i na kazdym biegu kręcić silnik do 7 tys. :)

W takim razie życze dłuuuugiej i bezawaryjnej jazdy :twisted: Krecic mz do 7 tys?szkoda silnika....Poza tym na zembatce 16z pewnie trzeba niezle mieszać nogą.Wole 21z.

wojciech944 - 2006-05-04, 14:43

to ze sie czasami wkręci na 7 czy nawet 8 tys. obr to odrazu nie zabija silnika
chyba ze sie zapina kazdy bieg po tyle :???:

bert41 - 2006-05-04, 15:16

wojciech944 napisał/a:
to ze sie czasami wkręci na 7 czy nawet 8 tys. obr to odrazu nie zabija silnika
:

To wiem :wink: tylko szkoda chyba kręcic silnik pod 7 czy 8tys. Wtedy nie ma ani mocy ani wilkiego przyspieszenia.Ale to moje zdanie.Pozdro

luqasss - 2006-05-14, 18:52

ja tez mam 21 i jest naprawde spoko :) teraz mieszam biegami jak jezdze po osiedlu nei wyobrazam sobie tego jak bym mial 16 co bym musiał robic !! Teraz mam takie pytanie !! Bo zauwazyłęm ze łancuch mi strzela czyli jest słąbo naciagniety!! Ale ja juz mam napinacz nakrecony na maxa czyli dalej nie moge !! I co mam teraz zrobic nowy łącnuch czy odjąc mu zeba i wtedy bedzie na styk ????
maeko - 2006-05-14, 20:09

luqasss, odrazam odejmowanie zębów. Proponuje Ci wymienić łańcuch tylko nie jakiś szmelc. Szkoda by było gdyby wyjazd okazał sie nieudany z powodu łańcucha
wojciech944 - 2006-05-14, 20:39

dokłanie, nowy łańcuch, tylko jakis porządny :wink:
luqasss - 2006-05-14, 22:43

jakis porzadny chlopaki :D :D a moze byc solidny łansuch z jakies fabryki co maja go do maszyn tasmociagów chyba !! I maja go bez liku hehe !! Tata kolegi "pozyczył" :D i mi przyniosł wyglada b.solidnie mysle ze sie bedze nadawał :)

[ Dodano: 2006-05-14, 22:45 ]
a i jecze jedno tylna zębatka ma tendencje do szybkiego scierania sie ??

SOVIETVW - 2006-05-14, 23:15

daker 251, chyba se zartujesz,przspieszenie tylko wydawało ci sie ze było dobre,bo dam se reke uciac ze na zebatce 21 wyjebał bym cie bez problemu,fakt redukowac nietrzeba ,ale i niema sensu redukjowac bo to nic niedaje i tak,bo silnik w MZ ma dosc mala elastycznosc i konkretnym momentem obrotowym dysponuje w zakrecie zaledwie od 4000 do 5.500,wiec kieopsko,przy malej zebatce ten zakres błyskawicznie mija i cza zmieniac bieg a moto generalnie przyspieszyło nie wiele,wiec trzeba miec duza zebatke zeby jaknajdłuzej rozpedzac moto z wykozystaniem duzego momentu obrotowego,wtedy to ciagnie,a na malej zebatce to ci sie tylko wydaje ze to dobrze ciagnie,bo sa tylko krotkie kopniecia,i szybko zmienia sie biegi,a w rzeczywistosci gdybysmy sie scigali to ty bys szybko wajchował az wbił bys V a ja cisnoł bym se jeszcze na 3 do 5.500 wbił 4 i znowu pelna para w najlepszym zakresie a ciebie silnik wypluwał by z siebie resztki sił i porzerał ogromne ilosci paliwa bo nie miał by juz momentu obrotowego...i tak to wyglada, wiem bo mialem u siebie obie zebatki i jak załozylem se 21 to niebo a ziemia,a wyprzedzanie dopiero stało sie przyjemniscią redukcja i poszedł a nie gazu gazu a silnik z ramy wyskakuje...
wojciech944 - 2006-05-14, 23:48

hehe trzeba umieć szybko zmieniać biegi :razz:
wtedy na małej zebatce pojdzie jak odżutowiec :grin:

bartek666 - 2006-05-15, 10:26

ale na v max wymięka
luqasss - 2006-05-16, 15:22

zalezy co kto woli :) :) i czy ma wiecej asfaltu czy "polnej drogi" :) :)
Radko - 2006-05-16, 21:36

ja zauważyłem że przy zębatce 22 też ma zarąbistego kopa, nawet we dwóch jak jeździłem to szła bardzo dobrze. jedyny mankament jest taki że musze mieć między 3500-4000 tysięcy by spokojnie we dwóch ciągła, bo poniżej to czuje tak jakby muliła, ale czy to może być też spowodowane tym że mam lekko wyszlifowany kanał ssący??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group