To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Ciekawostki i nowości motoryzacyjne - Nowe Junaki 650ccm.

Marek_k-750 - 2010-07-20, 01:13

najlepszy to był stary junak z przerobionym silnikiem na v :D
czochu - 2010-07-20, 10:41

hehe :razz: w piasecznie w sklepie stoją te junaki koło mojej szkoly ale shit :mad: , ten junak jest swietny V2 :wink:
Mike.Skywalker - 2010-07-24, 13:26

kosior30 napisał/a:
Ja jechałem na tym nowym Junaku 125 - mój stryjek sobie kupił (choć usilnie mówiłem mu, że lepiej niech sobie sprawi Tropika... :sciana: ). Dał za niego 4399zł, wsiadłem na to, to pierwsze wrażenie - mały, lekki, zwinny, w miasto jak dla wujka idealny. Wszystko chodzi leciutko, silniczek naprawdę cichutko pracuje (na razie). Z tego co wiem, to silnik jest chiński, z Japonii jest tylko gaźnik. I niestety całość widać, że chińska. Nie zbiera się to w ogóle - niby 14KM, ale do ETZ150 to się nawet nie umywa. No i jakość wykonania - niestety, kupa totalna. Najbardziej mnie rozwala pręt tylnego hamulca - na zgięciach kształtujących go, żeby ominął wahacz, już przy naciśnięciu ręką ( :!: ) pręt się prostuje na tych zgięciach, a razem z nim włosy na głowie...

A jeśli chciał coś oszczędnego na miasto to za te pieniądze mógł kupić Yamahę YBR 125, też produkowaną w Chinach ale na pewno wykonaną o niebo lepiej :P Myślę że z Junakami podobna sprawa jak z Rometami 125, (słowo chiński nie jest do końca dobre bo i Chińczyk może wyprodukować coś z głową, mój MP3 Samsunga też China ale chodzi już parę lat co mnie dziwi :D ) produkty niskiej jakości, robione po to aby się tylko sprzedały, do tego ich rzeczywista wartość jest niska, co widać po sporych promocjach dealerów Rometów, a przyciągnąć klientów mają jedynie przez ich sentyment do marki którą pamiętają z lat młodości, widzę to po mojej MZ jak coś przy niej robię to sąsiedzi są dość zaciekawieni, i opowiadają historię kiedy to oni latali na MZ, WSK czy Rometach, i wtedy i teraz MZ to chyba najlepszy niedrogi a konkretny motocykl i nie wiem czy jest sens pchać się w jakieś wynalazki, które pomimo tego że "nowe" to nie sprawują sie najlepiej, w Rometach owszem, silniki są w miarę ale wszystko inne odpada, odłazi, odkręca się itd :DD

Jeżak - 2010-07-25, 23:09

Mike.Skywalker napisał/a:
widzę to po mojej MZ jak coś przy niej robię to sąsiedzi są dość zaciekawieni, i opowiadają historię kiedy to oni latali na MZ, WSK czy Rometach, i wtedy i teraz MZ to chyba najlepszy niedrogi a konkretny motocykl i nie wiem czy jest sens pchać się w jakieś wynalazki,
i z tym co napisałeś zgodzę się w 100% :piwo: :piwo: :piwo: :piwo:
norbertmz - 2010-07-26, 08:31

:cry: Jaki człowiek może być smutny z tego że Polska zmarnowała swoją najpiękniejszą myśl techniczną jaką była produkcja rodzimych motocykli WSK, SHL, WFM, JUNAK
Chinczyk - 2010-07-26, 08:41

W tamtych latach byliśmy nr. 1 pod względem ilości produkowanych motocykli.
Ale teraz...ehhh... :sciana: :torba":

intr - 2010-07-26, 08:46

ale co z tego, jak wszystko co produkowaliśmy to była kupa g*wna... Jedyny motocykl, który trzymał się jakoś kupy to była WSK 125, wcześniejsze wfm'ki i pochodne z silnikami 125 , które były kopią DKW. Reszta to był złom na kołach i dobrze że już tego nie ma bo aby wstyd. :lol:
motomaciey - 2010-07-26, 08:53

intr, nie chcę Cię martwić ale WFM-ki i SHL-ki bazowały na tym samym silniku. Mam SHL-kę i jest zajebista :kowboy:
intr - 2010-07-26, 08:56

ale co to za powód do zmartwień ;) Wsk była szczytem osiągnieć z silnika S01 po prostu, więc rodzine poprzedającą ten wytwór pominałem
tomeklol - 2010-07-26, 12:17

Takie były czasy ,że rozwój czegokolwiek w Polsce był zakazany przez ZSRR.
intr - 2010-07-26, 12:45

Po części tak, ale obecnie tego systemu nie ma a i tak jedyne co potrafi się w tym kraju zrobić to importować g*wno z chin i naklejać naklejke romet, czy junak. Tak więc to nie problem systemu, tylko mentalności - wymogów polskiego rynku. Ma być tanio. Jakość wystarczy że będzie w ulotkach marketingowych ;) Sam towar może być nic nie warty.

Pozatym i za zsrr można było robić dobrze chociaż to, co sie robiło... Tutaj czynnik ludzki nawalił, robotnik miał w d*upie... To nawet ja pamiętam, żę co polskie to było totalny złom, obrobione młotkiem i przecinakiem. Zaryzykowałbym nawet twierdznie, że obecne chińskie wyroby są lepsze niż polskie z lat 90.

norbertmz - 2010-07-26, 12:46

Niemożna faworyzować tylko mz trzeba pamiętać też o rodzimych produkcjach. Takie jest tylko moje zdanie , oczywiście mz to zajebiste moto ale chciał bym odrestaurować shl-kę albo junaka
tomeklol - 2010-07-26, 12:54

Na tym forum już padło kiedyś już takie stwierdzenie. Jak wyremontujesz swojego junaka, nie wiadomo ile kasy w niego wpakujesz to i tak co 100-200 km czeka cie pobrudzenie rak :D .Po prostu to taki sprzęt , ładnie wygląda ale na długie wypady się nie nadaje.
intr - 2010-07-26, 13:24

Nie chodzi o faworyzacje, tylko o proste stwierdzenie faktu i oceny motocykla czy samochodu pod kątem jego wykonania, osiągów, jakości. U nas się zaraz jakiś patryjotyzm włacza, żeby bronić swojego nawet jak jest kupą g*wna. Zawsze leje z testu poloneza przez clarksona a najbardziej z opini pod filmami:

Cytat:
"Ten koleś to zwykły pajac... Nie ma co tracić czasu natego typu idiotyczne "testy". Nie wyobrażam sobie, że można zniszczyć JAKIEKOLWIEK auto umyślnie, jednocześnie twierdząc, że kocha się motoryzację. Fałsz i zakłamanie, a do tego tendencyjność. Ten pan zdaje się zapominać, że Polscy konstruktorzy są jednymi z najbardziej cenionych na świecie. "

Cytat:
"Pewnie psi dzyndzel zapomniał jak nasi chłopcy z dywizjonu 303 walczyli o tłuste i spedalone dupy jego dziadków.Jak śmie nabijać się z części Naszej historii!Na tamte czasy i Nasze możliwości to auto było naprawdę dobre.Ale co on może wiedzieć...skoro był karmiony z procy i miał przybite zabawki do podłogi,a jego tatuś wchodził mu nie tylko do łóżka,ale również i pod prysznic. "

Cytat:
"Tak oglądam tego psiego zwisa,który tak katuje Nasze i tylko Nasze Polskie auto,no i się zastanawiam...Ile jego matka musiała sobie śniegu w pizdę napchać żeby urodzić takiego dużego bałwana?Pewnie stary ładował jej śnieg Fadromką! "

Cytat:
"Może i Polonez konstrukcyjnie jest do dupy,ale ma to COŚ czego nie ma 99,5% współczesnych samochodów - jest oryginalny,fajny i jazda nim,wbrew pozorom,może sprawiać przyjemność."

Cytat:
"Ten człowiek jest ŻAŁOSNY!!! Polonez to prosta ale solidna konstrukcja. Porządna blacha i most napędowy który usztywnia konstrukcje, czyniąc samochód bezpiecznym. Jakby Clarksson miał się rozbić o drzewo ze 100km/h to ciekawe czy wolałby stare angielskie mini czy też właśnie poloneza... Gościu sie po prostu nie zna "


:DD Użalanie się nad sobą wychodzi nam najlepiej a jak mamy coś zrobić, to nie da rady, bo nas komunizm zniszczył... :klnie: A przecież na tym filmie widać jak ten samochód chodzi. Wszystko piszczy, a połowa mocy silnika idzie na poknoanie oporów na tylnim moście. A gościu po prostu realnie ocenił jaki ten wóz ma poziom. Przestańmy zatem rozpamiętywać stare g*wna, bo nigdy nie wyjdziemy z tej dziury w jakiej siedzimy.

kosior30 - 2010-07-27, 09:52

intr, masz dużo racji, ale nie do końca. Ja i tak 100x bardziej wolę stare pojazdy od współczesnych. Powiem więcej - gdyby mi się zdarzyło np wygrać nowy samochód czy motocykl to od razu bym to sprzedał i kupił coś z lat najpóźniej 80-tych. I nawet jeśli miałby być to polski pojazd. Choć tak jak napisałeś - polskie to i tak zazwyczaj było tylko z nazwy. WSK i pochodne opierały się na silniku DKW tak jak napisałeś, inne pojazdy typu PF 125 i 126 były na licencji włoskiej, Polonez też był "odrzutem" projektu Fiata nazwanego Lancia Delta. Jedną z niewielu udanych konstrukcji (jak na ówczesne lata, szerokość geograficzną i sytuację polityczną ;) ) całkowicie polską był silnik Syreny, aczkolwiek i tu nie ma czym się chwalić, gdyż był to silnik od strażackiej motopompy. Równie dobrze mogliby wsadzić silnik z pralki Frania :) Tak naprawdę nawet w międzywojniu większość konstrukcji polskich było kopią innych pojazdów. Więc naprawdę nie mamy zbytnio czym się pochwalić jeśli chodzi o rodzimą motoryzację. Aczkolwiek - tak jak napisałem na początku - wolałbym jeździć borewiczem albo kredensem niż nowymi jednorazowymi shitami. :piwo:
Marek_k-750 - 2010-07-27, 13:46

kosior30, zgodze się z toba w zupełności :) ja tak samo mam że np motocykle wole stare które mają w sobie to "cos" niż jakieś nowe motocykle które model można tylko poznać po naklejce na owiewce. Na wiosce mówią mi czasem "weż te gówna posprzedawaj i kup sobie jakiegoś scigacza" Tylko jaka jest przyjemność z posiadania takiego czegoś co ma prawie każdy? Ja wole mieć coś co się wyróżnia na ulicy:) a co do polskich samochodów to zapominacie o prototypach które zostały opracowane ale nigdy nie trafiły do sprzedaży a po paru latach jak wygasł patent to prawie identyczne samochody produkował citroen lub reno nie pamiętam dokładnie
intr - 2010-07-27, 14:36

Marek_k-750 napisał/a:
zapominacie o prototypach które zostały opracowane ale nigdy nie trafiły do sprzedaży a po paru latach jak wygasł patent to prawie identyczne samochody produkował citroen lub reno nie pamiętam dokładnie

To trochę inna para kaloszy, wina systemu i durnych decydentów partyjnych. Inżynierów mamy na światowym poziomie, to nie ulega wątpliwości ale co z tego jak owoce ich pracy nie przynąszą korzyści nam tylko państwom zachodnim, które z chęcią za ich prace zapłacą grube dolary. Polski "partyjniak" z chęcią sprzeda każdy patent za bezcen. Tumany jeb :klnie: Wku :klnie: mnie ta polska mentalność.

norbertmz - 2010-07-27, 19:29

Ktoś powiedział że rozwój polskiego przemysłu motoryzacyjnego hamowało ZSRR ale przecież NRD też było pod wpływem ruskich i co? MZ takie świetne motory produkowali.
dublekil - 2010-07-28, 00:24

norbertmz napisał/a:
Ktoś powiedział że rozwój polskiego przemysłu motoryzacyjnego hamowało ZSRR ale przecież NRD też było pod wpływem ruskich i co? MZ takie świetne motory produkowali.

Takie świetne, że aż fabryka splajtowała, gdy tylko można było kupić inne, tak były przestarzałe. Choć sam swoją emzetę uważam za wspaniałą.

Marek_k-750 - 2010-07-28, 19:28

a wracając do junaka :D to powstał jeszcze junak z silnkiem typu boxer :D czyli ural połączony z cześciami od junaka :) :piwo:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group