To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Właściwe napięcie ładowania ETZ

kosior30 - 2017-07-12, 19:26

Jeśli wartości są prawdziwe, to ładowanie troszkę słabe, ale jeśli akumulator jest doładowany, to się nie przejmuj. Miernik Ci pewnie przekłamuje. Natomiast co do klaksonu - sprawdź masę, grubość przewodów, przycisk itd. Przy klaksonie każde trudności z przejściem prądu powodują problemy z jego działaniem. Jeśli elektrycznie jest wszystko ok, to spróbuj go wyregulować śrubką, oczywiście powinien dobrze brzmieć przede wszystkim na średnich obrotach.
romanETZ - 2017-07-12, 19:33

Miernik może deko zawyżać pomiar. Sprawdż inny klakson, lub ,,pokręć" ten co masz - czasami pomaga. Aku. i ładowanie ok.
sIaj - 2017-07-12, 19:35

Najlepiej byłoby jakbyś zamontował wskazówkowy miernik ładownia, takie coś w jak w ciągnikach. Wtedy podczas jazdy można zobaczyć co się dzieje.
gurguland90 - 2017-07-12, 19:59

Też tak mam od paru lat,przede wszystkim z klaksonem na niskich obrotach słabo pieczy :mrgreen: Ale jak przygazuje to ładnie brzmi nic z tym nie zrobiłem i nic się nie dzieje.
Adax - 2017-07-13, 01:18

Najlepszy sposób na klaksony, to się ze dwa razy do roku na jakieś łemzetowe weselicho przejechać! Wszystkie pająki pouciekają i dźwięk od razu czyściutki jak byś psa na jaja najechał! :P
lamariusz - 2018-09-18, 19:42

Witam. Mam nietypowe zachowanie obrotów i ładowania. Etz 150 z 1987 roku. Elektronik siaja, gaźnik bing nowy od intro, regulator Jezpola-nowy, wcześniej rn2 (ten polski czarny-też nowy), szczotki nowe, pierścienie alternatora z którymi stykają się szczotki ładne czyste miedziane.
Problem taki. Po odpaleniu silnik zimny. obroty około 1700, ładnie chodzi , równo, kontrolka ładowanie nie świeci się. Po porządnym rozgrzaniu takie objawy, że obroty wzrastają i maleją, gdy spadają do około 1500 -1700 kontrolka ładowania się zaświeca, wtedy automatycznie motor sam od siebie podnosi obroty do około 2200-2500 tyś. Kontrolka lądowania gaśnie i obroty automatycznie same spadają, aż do zapalenia się kontrolki ładowania i obroty ponownie rosną i tak w kółko. Na regulatorze rn2 miałem to samo. Może to wina diod prostowniczych lub wirnika lub czegoś z tym związane. Simeringi silnika nowe dobrej klasy. Aku nowe 7 ah. Jak uważacie? Co radzicie?

herrq666 - 2018-09-18, 21:09

Sprawdź stojan, wirnik i prostownik.
lamariusz - 2018-09-18, 21:29

Też tak myślę, że to stojan, wirnik lub prostownik powoduje takie zakłócenia w obrotach. W planach mam po sezonie wysłać do przeglądu dla Marcina W.
mczmok - 2018-09-19, 06:47

Na stojanie zdarzają się zimne luty od drgań na złączkach.
elektryk111 - 2018-09-19, 09:26

Ja bym wpiął miernik ustawiony na pomiar napięcia w zaciski szczotek wirnika i obserwował napięcie przy podniesionych obrotach(świecącej kontrolce) i również przy zgaszonej(niskie obroty) a potem podaj wyniki to będziemy diagnozować.
lamariusz - 2018-09-19, 09:53

Odnośnie diagnostyki pomiarowej, ciężko mi to wykonać samemu. Nie mam sprzętu a w okolicy mechaniory podejmuję się napraw i diagnostyki w nowszych motorach głównie japońcach, ETZ to dla nich przeżytek w który się nie zagłębiają. Zatem chciałbym uzyskać wasze propozycje co może powodować taki objaw i sukcesywnie co najistotniejsze będę kupował nowe lub jeżeli będzie możliwe regenerował poprzez użytkowników z tego forum.
elektryk111 - 2018-09-19, 10:59

Miernik to 20 zł.Zainwestuj bo w tych starociach ciągle coś będzie padać.
kaspol - 2019-10-06, 16:08

To jakie to napięcie powinno być na szczotkach?
i na U V W?

sIaj - 2019-10-06, 19:52

kaspol w jakiej sytuacji? Normalnie wyższe o ok. 2V niż za mostkiem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group