To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Przeszczep stacyjki.

Zenek - 2006-04-28, 21:25

Mój syn w swojej wsk kiedy stawia ją na parking na dłuższy czas odkręca wajche od biegów może i Ciebie to zainspiruje jak zabezpieczyć moto przed bratem

[ Dodano: 2006-04-28, 21:28 ]
mój syn jak stawia swą wsk na przykład na cały dzień na parking to wykręca wajche od biegów. może i Ciebie to zainspiruje jak w prosty sposób zabezpieczyć moto przed młodszym bratem

krzych_mz150 - 2006-04-28, 21:30

ja na prawko śmigałem yamahą tw i tam był niezły bajer , stacyjka miała położenie 0 , zapłon, i na tym położeniu można była włączyć światła za pomoca suwaka w lewej manetce. nie mówię o takim szaleństwie w etz ( o manetce) ale o wkomponowaniu w deske takiego właśnie przełącznika. :grin: ja mam teraz trochę wolnego to pobawie sie schematem, jesli macie wskazówki albo pomysły to jestem otwarty :D :D
Xargo - 2006-04-28, 21:35

Niestety nie podejdzie :sad: . chodzi mi o zabezpieczenie CZ 350, a jak brat będzie chciał pojeździć to zawsze może ze swojej CZ 175 wyciągnąć... Zresztą w garażu jest taka kupa częsci że cokolwiek bym nie odkręcił to mój brat znajdzie tam ze 2 zamienniki :neutral: . Aczkolwiek pomysł dobry...
krzych_mz150 - 2006-04-28, 21:41

w sumie to wszystko było by spoko gdyby nie te dwa położenia w prawo (postojówki, zapłon na pych), niewiem jak rozwiązać ten problem :?: :?: :roll:
Kamil5 - 2006-04-28, 21:49

wiecie co ja mam pewnien pomysł mimo ze stare i być moze juz było ale tak Bierzemy albo kupujemy przeącznik guzikowy badz pstryczek zwyczajny taki:) tniemy kabel od cewki ale nie WN:) PODłACZAMY GO DO PRZEłACZNIKA A TEN ZAś CHOWAMY GDZIEć W DOBRYM MIEJSCU TRUDNO DOSTEPNYM DLA SZYBKICH ODPALACZY MOTO:) np poz siedzieniem na jakiejś wolnej blaszce do tego przystosowanej co wy na to wtredy ani pych ani śrubokret aani nic a i oczywiscie warto by było zrobić odciecie za bespiecznyukiem od świateł klaksonu itp:)
Xargo - 2006-04-28, 21:55

Zapłon na pych to po prostu bezpośrednie połączenie cewki z AQ. W tej pozycji nie są podłączone żadne inne urządzenia elektryczne (klakson itp). oto spokojnie da rade zapalić na normalnym położeniu stacyjki, nie ma co sobie tym głowy kłopotać...

Kamil5 - z choiniki sie urwałeś czy co?? :lol: My tu o tym juz dłuższy czas gadamy...

Kamil5 - 2006-04-28, 22:30

sorki ale z deka przysypiałem:) i niezabardzo dovzytałem heh:) ale mówiłem ze mozliwe ze juz było;D
petro21 - 2006-04-29, 11:44

a widzieliscie ETZ przeznaczone na rynek angielski?? one maja stacyjki normalnie na kluczyk w tym miejscu co nasze ETZ i taka stacyjke mozna sobie sprawic. ma te same mocowania tylko nie wiem jak z instalacja. wtedy jest tylko klopot z kad taka stacyjke znalesc :P
krzych_mz150 - 2006-04-29, 16:27

petro21 napisał/a:
wtedy jest tylko klopot z kad taka stacyjke znalesc

i koło sie zamknęło :mrgreen:

luqasss - 2006-04-29, 17:47

chlopaki na allegro albo w ag mocie sa stacyjki np od hondy :D :D 200zł nowka hee
krzych_mz150 - 2006-04-29, 18:51

luqasss, a mają pięć położeń jak te nasze?? bo zawsze zostaje założenie dwóch stacyjek jednej od zapalnia z aq a druga od postojówek i zapalania na pych :mrgreen:
luqasss - 2006-04-30, 11:29

hehe a wiesz ze nie wiem w sumie u nas troszke duzo jest pozycji ale kazdy moto ma jakis standard

[ Dodano: 2006-04-30, 11:36 ]
ja znalazłęm cos na allegro i mysle ze to sie bedze swietnie nadawac pod jednym warunkiem ze to jest tylko wkłądka i po wlozeniu kluczyka bedzie sie obracac niezaleznie do okola !!! Wtedy to naprawde bedze dobry patent !!! Wystarczy rozwiercic dosc grubo pułkę i ta wkładka bedze na miejscu naszego kluczyka !! Co o tym sadzicie ??

OlseN - 2006-04-30, 12:08

http://allegro.pl/item101..._super_bcm.html
Na tej aukcji są stacyjki z kilkoma konektorami. Kluczyk już nie jest taki banalny jak w naszych stacyjkach, problem to brak jakiegoś schematu. Trzeba by było stacyjke rozpracować i może by się udało podpiąć więcej rzeczy ze standardowej stacyjki.

wojciech944 - 2006-04-30, 12:47

taka stacyjka musi wytrzymać duzy prad
przez zapłon płynie do 10 A
a przez swiatła dodatkowe 5A
a w razie zwarcia płynie 10 x tyle
nowoczesne stacyjki sterują przekaznikami, które przelaczają duze prady
i same styki ich nie wytrzymają

luqasss - 2006-04-30, 13:23

czyli mow patent jest dobry !! tylko gosc mi ma napisac czy to jest wklądka ktora kreci sie do okola !!
krzych_mz150 - 2006-04-30, 14:02

OlseN, tam chłop pisze że satcyjka ma położenia 0 -I -II -III i mogłoby chyba być, bo pod I podpinamy zapalnie bez aq, II zapłon z aq i III zapalanie, i światła tylko tu musiałby być przełącznik od świateł żeby je wyłączyć, włączyć pozycyjne, a potem światła do jazdy.
jesli jest na forum jakiś elektryk albo pasjonat elektryki to może sie wypowie??

Xargo - 2006-04-30, 14:50

Ja bym robił tak:
0 nic :wink:
I zapłon
II zapłon + postojówki
III zapłon + światła drogowe

Położenie zapalania na pych to po prostu zwykłe połączenie cewki, ale bez podłączania innych pierduł takich jak klakson czy kierunki. Ogólnie dziła to tak samo. Ja zawsze jak emze pchałem na pych to z normalnego położenia paliła bezproblemowo. Nprawdę nie ma co sobie tym położeniem d*** zawracac :wink:

krzych_mz150 - 2006-04-30, 17:38

Xargo1, to słuchaj jeżeli zrezygnujemy z tych dwóch położeń które mamy po przekręceniu w prawo to uważam że stacyjka z malacza bedzie pasować :grin:
matisl - 2006-04-30, 22:16

krzych_mz150 napisał/a:
zawsze jest ryzyko że znajdzie sie jakiś debil który wsypie ci cukier.
Po pierwsze cukier nie rozpuszcza się w benzynie. Najwyżej może zatkać kranik
krzych_mz150 - 2006-05-01, 20:16

matisl, nie bedę sie kłócił, ale wydaje mi sie ze po wsypaniu cukru do benzyny zachodzi jakaś reakcja chemiczna, która powoduje że nie pojedziesz. może jestem w błędzie ,a kranika raczej nie powinno zatkac bo masz siateczkę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group