To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Skrzynia, wyrzuca olej, regulator napięcia - MZ TS 250

ZXR_pl - 2006-06-22, 15:15
Temat postu: Skrzynia, wyrzuca olej, regulator napięcia - MZ TS 250
witam mam pewien problem z mz ts 250 z 74 r i mam pare pytan

1) dlaczego podczas jazdy wylewa sie olej z pod korka wlewu oleju( z dziury odpowietrzenia) w skrzyni jest olej hipol 750ml zgodnie z instrukcja
2) jak wymienic simering pod sprzglem czy trzeba caly sinik rozbierac ( lozyska smarowane olejem przekladniowym)
3 jak ustawiacie zaplon ( gwint jest pod skosem zabardzo niema jak wsadzic czujnika)
4) moze jaki olej lejecie do skrzyni biegów (lepkosc itp)
5) podlaczenie regulatora napiecia elektronicznego ( ma 3 wyjscia )
CZEKAM NA POMOC O I NAJLEPIEJ PROSZE JESZCZE O SCHEMAT SILNIKA DO MZ TS 250 4 skrzynia biegów z gory dzieki za odp i pomoc

Huberto - 2006-06-22, 16:05

1. Jeżeli masz walnięty simmering to może to być przyczyną wyciekania oleju przez korek bo ciśnienie wydostające sięz pod tłoka przez simmering robi ciśnienie w skrzyni biegów i olej poprostu wylatuje.
2. Żeby wymienić simering musisz rozpoławiać silnik bo siedzi on od środka w skrzyni korbowej.
3. Jeżeli chcesz dobrze ustawićzapłon to proponuje zdjąć głowicę i odmierzyć od GMP(3,0mm+-0,5mm) lub przy pomocy kątomierza ( 20...22 stopnie i 15')
4. Ja leję olej 60W, taki jest zalegany.
5. http://www.mz-club.pl/vie...light=regulator ;-)

Klima - 2006-06-22, 19:48

na regulatorze masz cyfry i podlaczasz tak samo jak w starym. zostana ci 2 przewody. Musisz je złaczyc razem

[ Dodano: 2006-06-22, 19:50 ]
przez te korki wlewu oleju czesto cieknie olej. Jak kupilem swoją mz to byla tam podłozona jakas folia :shock: ale nic nie cieknie :mrgreen:

tomw88 - 2007-02-26, 19:05

witam mam podobny problem tez mi wywala olej ale nie wiem dlaczego motor nie kopci oleju jest ok a jak kompresja ucieka to powinno tez ciagnac moze mi ktos to wytlumaczyc?
MZ Maxi Perwers - 2007-02-26, 19:44

Możliwe, że macie zbyt dużo oleju. Czy zlewając stary olej ze skrzyni dolaliscie taką ilosc jaka wypłynęła, czy zalecaną przez producenta? Jeśli wlaliście tyle, ile mówi instrukcja, to macie go za duzo w skrzynce. Poprosru nigdy nie spłynie cały olej i zawsze jakaś 1/5 pojemnosci zostaje starego. Dlatego właśnie trzeba po spuszczeniu oleju dolać znów, przejechać się parę kilometrów, znów spuścić i dolać, ale tyle ile zleciało. Inaczej bedzie wywalało.
Qba - 2007-02-26, 20:43

Najlepiej sprawdzić poziom śrubką kontrolną w pokrywie lewej i wie się ile jest, jak cieknie to za dużo, powinno sie pojawić w otworze po minimalnym przechyleniu na lewo. Co do procedury wymiany to MZ Maxi Perwers, opisał jak należy.
tomw88 - 2007-02-26, 20:44

ja mam 0,5 litra zalane to i tak malo ale wiem ze to simering tylko dlaczego ona mi pali od kopa? mialem cz 350 i mialem rozwalony simering od sprzegla to chodzila tylko na jeden gar dlaczego moja mz nie stracila mocy przez ten simering?
Qba - 2007-02-26, 20:47

tomw88, źle Ci?? Bo jawa jest czuła na wszystko co możliwe i jak chodzą 2 gary na dobrze to albo właściciel przech.. albo szczęście.
Klima - 2007-02-26, 20:50

tomw88, a nie kopci ci troche bardziej z wydechu/??
tomw88 - 2007-02-26, 20:51

wiem ze czeski sprzet jest do d... wole niemieckie :mrgreen: ale kumpla cz palila jak zloto a jezdzila miodzio moja mz sie chowa ale nadal nie wiem dlaczego nie stracila mocy? :?:

[ Dodano: 2007-02-26, 20:52 ]
wlasnie ze nie sam sie dziwie

[ Dodano: 2007-02-26, 20:53 ]
wlasnie ze nie kopci nie wiem co jest

[ Dodano: 2007-02-26, 20:55 ]
:?:

daniel1621 - 2007-02-26, 21:39

Qba napisał/a:
Najlepiej sprawdzić poziom śrubką kontrolną w pokrywie lewej i wie się ile jest,
ja osatnio zauważyłem że jak wlewałem olej do pustego silnika aż do momentu kiedy olej zacznie się wylewać tą śrubką kontrolną, to gdy sprawdziłem na drugi dzień to było za dużo. Widocznie olej nie nadąża przelewać się z karterów do pokrywy. Teraz nigdy za pierwszym razem nie leje tyle ile powinno być, tylko po jakimś czasie dolewam
MZ Maxi Perwers - 2007-02-26, 22:06

Nie ma sensu dłużej ciągnąć tego tematu tym bardziej, że już takie na forum są. Więcej przyczyn nie ma oprócz tych, jakie masz tutaj opisane. Albo za dużo oleju, albo przedmuchy. To wszycho. Tam nie ma żadnej filozofii. Silnik prosty jak konstrukcja cepa, to i przyczyny proste.
led1 - 2007-04-12, 09:30

Ja mam tak samo w mojej. Moc ma, pali z kopa, nie kopci a olej wywala. Za duża ilość odpada bo nawet jak mam 500 ml to wywala. Ale niedługo remoncik :twisted: i wszystkie niedomagania znikną :lol: . Jestem pełen nadziei :lol: .
tomw88 - 2007-05-13, 12:08

u mnie przyczyna byly uszczelniacze ale nie wymienialem ich milem je zalozone sprezynkami od walu po prostu je odwrocilem i nie wyrzuca oleju i ma lepszego buta


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group