To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Elektryka - słabe ładowanie\gaśnie na światłach - MZ ETZ 250

adrian_k700i - 2006-06-28, 21:32
Temat postu: Elektryka - słabe ładowanie\gaśnie na światłach - MZ ETZ 250
Siema wszystkim. Mam problem z moją MZ-tką. A mianowicie, jak ją zapalę, to chodzi. Ale jak chcę włączyć światła to gaśnie. Klakson i kierunki nie działają. Gdy nią trochę pojeżdżę, to po pewnym momencie szarpnie, a potem, gdy tylko nacisnę sprzęgło to traci momentalnie obroty i gaśnie. Proszę o pomoc!!! :-(
William - 2006-06-28, 21:37

adrian_k700i napisał/a:
Ale jak chcę włączyć światła to gaśnie
Świeci się (jeżeli, to kiedy) kontrolka ładowania?
KingNothing - 2006-06-28, 21:44

Hm... mialem takie same objawy, kiedy moj akumulator byl zepsuty i nie trzymal napiecia. Normalnie odpalala, ale byly problemy ze swiatlami i gasla sama z siebie czesto.
adrian_k700i - 2006-06-28, 21:52

Kontrolka ładowania świeci się na zapłonie, i czasami też podczas jazdy.

[ Dodano: 2006-06-28, 21:54 ]
Podczas jazdy wtedy, kiedy jadę bardzo wolno na jakimś biegu.

William - 2006-06-28, 22:09

Ja miałem podobny problem - akumulator był rozładowany.

Rozładowany akumulator wstawiłem do MZ. Popchnąłem i po chwili odpaliła, jednak na pozycjach przerywała a na krótkich gasła (akumulator ładował się). Musiałem przejechać kilka km, aby akumulator wrócił do normy i puźniej mogłem jeździć normalnie.

adrian_k700i - 2006-06-28, 22:15

Też tak myślałem, ale wczoraj, kiedy jeździłem to paliła się kontrolka ładowania mocno(podczas pracy silnika), a gdy ją zgasiłem, to chodził wszystko, a kontrolki świeciły mocno, jak nigdy.
Qwet - 2006-06-29, 11:45

Jeśli kontrolka sie swieci to znaczy ze regulator napiecia przełącza instalację elektryczną na pobieranie prądu z akumulatora, jeśli zgaśnie to znaczy że instalacja jest zasilana głównie z alternatora. Sprawdź czy masz wszystkie trzy fazy z alternatora (najbardziej prawdopodobna przyczyna - brak jednej fazy), czy akumulator jest dobry (czy ma elektrolit czy samą wodę destylowaną), ostatecznie możesz wymienić regulator.
adrian_k700i - 2006-06-29, 11:54

Ok, ale jak mam sprawdzić, czy mam wszystkie fazy z alternatora? :-|
wojciech944 - 2006-06-29, 12:21

alternator nigdy nie bierze prądu z akumulatora
a kontrolka gasnie jesli alternator wytworzy jakies napięcie (przy 10v tez bedzie zgaszona)
moze tez bvyć taki przypadek ze kontrolka gaśnie, ale nie ładuje- powodem mogą być uszgodzone DUZE diody w alternatorze, lub nie podlaczone do AQ

Qwet - 2006-06-29, 23:57

adrian_k700i napisał/a:
Ok, ale jak mam sprawdzić, czy mam wszystkie fazy z alternatora? :-|

Chociażby tak: na włączonym silniku podłącz żarówkę jedną stroną do masy a drugą do kazdego z trzech czarnych kabli wychodzących z alternatora po kolei. Jeśli na jednej fazie nie ma prądu to sprawdz czy kabel nie jest przerwany, czy jest styk wszędzie itp.

wojciech944 - 2006-06-30, 00:25

uzwojenie alternatora nie jest polaczone z masa
żarówką mozesz sprawdzic między kazdym uzwojeniem (zarówka na 3-6V)

kajman - 2006-07-02, 15:54

mysle ze to raczej regulator napięcia bo jesli kontrolka raz swieci a raz nie to znaczy ze w regulatorze mogą nie łączyc styki (jesli nie jest to regulator elektroniczny) w takim wypadku wystarczy kupic elektroniczny-jakies 30zł. ale nie jestem 100% pewien. pozdrawiam
dawid482 - 2006-07-02, 21:24

ja miałem podobny problem i co sie okazało... bezpiecznik był luźny


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group