To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Zasilanie/wydech - Sprawdzanie szczelności silnika powietrzem

Rav90 - 2014-07-10, 16:58

Wydaje mi się - ale mogę być w błędzie - że zimering od strony sprzęgła ma powstrzymywać olej przekładniowy przed dostawaniem się do skrzyni korbowej, gdzie - jak wspomniano - nie ma dużego ciśnienia. Dlatego powinien być sprężynką do zewnątrz.
wojtek.mz - 2014-07-10, 17:07

Pewnie ciśnienie w skrzyni biegów jest większe niż w skrzyni korbowej. Zatkajcie odpowietrznik to zobaczycie jak ciśnienie pcha olej aż do klamki sprzęgła.
motocyklista - 2014-07-10, 17:09

No ale jak by simmeringa założył w tą, czy w drugą stronę to i tak olej nie ma prawa się dostać do skrzyni korbowej.
wojtek.mz - 2014-07-10, 17:11

motocyklista napisał/a:
No ale jak by simmeringa nie założył to i tak olej nie ma prawa się dostać do skrzyni korbowej.
A jakim cudem miałby nie dostać ?
Rav90 - 2014-07-10, 17:48

Pewnie motocyklista ma na myśli, że nie powinien się dostawać olej do skrzyni korbowej przy żadnym ustawieniu zimeringa, a nie że całkiem bez.;)
motocyklista - 2014-07-10, 21:09

Rav90 napisał/a:
Pewnie motocyklista ma na myśli, że nie powinien się dostawać olej do skrzyni korbowej przy żadnym ustawieniu zimeringa, a nie że całkiem bez.;)


Dokładnie o to mi chodziło, poprawie wypowiedź. :wink: No dobra mam silnik z 90r. i mam duży simmering jest on fabrycznie założony sprężynką na zewnątrz, a w silnikach przed 90r. jest dekielek w który wkłada się simmering sprężynką do środka, tak jak od strony zapłonu. Teraz pytanie: Dlaczego w młodszym roczniku zmieniła się zasada zakładania simmeringa, skoro w starszym roczniku było sprężynką do wewnątrz? Przecież silnik jest ten sam. Nie chodzi mi o to że w młodszym roczniku nie ma dekielka na simmering.

wojtek.mz - 2014-07-11, 08:53

motocyklista, W etz 250 z rocznika 83 ( nie mówię o kudłatym) simering był wkładany sprężynką na zewnątrz.
Seba_830 - 2014-07-11, 09:19

Potwierdzam miałem tak w swojej z tego rocznika oryginalnie założony.
motocyklista - 2014-07-11, 17:34

No ale w tym dekielku nie da się założyć simmeringa sprężynką na zewnątrz.
mar09 - 2014-07-12, 20:58

motocyklista napisał/a:
No ale w tym dekielku nie da się założyć simmeringa sprężynką na zewnątrz.


Czas obalić ten mit ...foto z dziewiczego silnika, inna sprawna że to tylko jedna warga.


wojtek.mz - 2014-07-13, 09:29

Panowie ja cały czas mówię o simeringu na wał a nie na wałku !
motocyklista napisał/a:
No dobra mam silnik z 90r. i mam duży simmering jest on fabrycznie założony sprężynką na zewnątrz, a w silnikach przed 90r. jest dekielek w który wkłada się simmering sprężynką do środka, tak jak od strony zapłonu. Teraz pytanie:
Pisz jaśniej, bo nie idzie ciebie zrozumieć ?
ETZPOWER94 - 2014-07-13, 09:58

wojtek.mz napisał/a:
Panowie ja cały czas mówię o simeringu na wał a nie na wałku !

A kto tu mowi o simeringu na wałku?

Allu - 2014-07-13, 10:00

wojtek.mz, to jest właśnie uszczelniacz wału korbowego od 150tki.
wojtek.mz - 2014-07-13, 10:06

Allu, A ja cały czas o etz 250 :razz: :piwo:
motocyklista - 2014-07-13, 10:43

wojtek.mz napisał/a:
A ja cały czas o etz 250

A mi chodzi o 150-tkę. Przyszły mi simmery od intra. Wczoraj zakładałem nowe, ale przed założeniem nowych zrobiłem mały test. Wyciągnąłem delikatnie stary uszczelniacz założony sprężynka na zewnątrz i założyłem go z powrotem, tylko że sprężynką do środka, no i zacząłem pompować. Uszczelniacz był już bardzo miękki i napompowałem 2 atmosfery. Odczekałem chwilę i ciśnienie nie uciekało, czyli trzymał dobrze. No ale że był już bardzo miękki to po dobiciu do 2,5 atm. nie wytrzymał i wypchało sprężynkę z dużym hukiem :mrgreen: . Nowy simmering założyłem sprężynką do wewnątrz. Fabrycznie zkładali odwrotnie, ja założyłem po swojemu, bo po testach stwierdziłem że lepiej trzyma sprężynką do wewnątrz.
Uszczelniacz od strony zapłonu był praktycznie jak nowy, powietrze z niego nie uciekało, trzymał dobrze. Założyłem nowy i tak jak był sprężynką do środka :mrgreen: :piwo:

ETZPOWER94 - 2014-07-14, 22:16

motocyklista, a ja rozumiem to inaczej :roll:
Gdy sprawdzałes silnik powietrzem, podałes cisnienie na skrzynie korbowa, tak? tak
Silnik nie pracował wiec w sprzegle/skrzyni nie było zadnego cisnienia.

Tak jak ktos wczesniej pisał, i jak jest w serwisowce, simering jest założony spręzynka do sprzegła dlatego ze tam panuje wieksze cisnienie.
Przy Twoich testach powietrzem, simering byl zalozony sprezynka do sprzegla i nie trzymał dlatego że w sprzegle nie mialo co go dociskac.
Teraz, gdy założyłeś odwrotnie i dajesz cisnienie, to automatycznie to cisnienie go dociska i dlatego wiecej ''wytrzmał''

Jesli sie myle, poprawcie :wink:

motocyklista - 2014-07-14, 23:13

Na pracującym silniku na biegu jałowym z korka nie idzie żadne ciśnienie sprawdzałem, nie wiem jak przy obracaniu się skrzyni biegów.
wojtek.mz - 2014-07-15, 08:23

ETZPOWER94, :ok:
mczmok - 2014-07-15, 23:23

motocyklista, Jak będziesz miał zużyte pierścienie to przedmuchy mogą ci zniszczyć simmering- Założenie simmeringu w druga stronę to taki bezpiecznik aby nadmiar gazów uchodził w skrzynię.
przerabiałem to ostatnio przy zbyt zużytych pierścieniach.

motocyklista - 2014-07-16, 16:56

No, ale jawy czy inne stare motory mają założone simmeringi sprężynką do wału i jakoś jeździ latami i nic się z nimi nie dzieje :grin: :razz:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group