To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Elektryka - brak ładowania - MZ TS 150

Nitrox13 - 2014-08-12, 08:48

Aby motor odpalił do tyłu trzeba PRZESTAWIĆ ZAPŁON
Z ludzi których znam to tylko mój kolega jako jedyny w MZ TS 250 nie przestawiał zapłonu aby odpalić do tyłu (jeździła do przodu normalnie bez problemów) i wierzcie lub nie ale TS250 miała 5 biegów do tyłu,jak to robił :sprzęgło - jedyneczka - hamulec-i przyduszał silnik aż w pewnym momencie wciskał sprzęgło gdy wyczuł że wskoczyła na lewe obroty. :grin:
Tylko raz coś takiego widziałem a gdy opowiadałem innym to z tych kumatych mało kto mógł w to uwierzyć
CZEGO JA TEGO NIE NAGRAŁEM :sciana:
ŁADOWANIE TEGO SEZONU CHYBA ZOSTAŁO PRZEKLĘTE PRZEZ ROZWŚCIECZONE DŹWIĘKIEM MOTORU MOHERY!

ETZPOWER94 - 2014-08-12, 22:55

Podmieniłem stojan, wirnik, regulator i dalej nie ładuje.
Nie mam juz pomysłow

Nitrox13 - 2014-08-13, 07:54

kurcze widzę że masz czary mary
Sprawdź szczotko trzymacz i szczotki,sprawdź również kable od szczotek i później sprawdź czy żaden kabel co idzie od silnika do regulatora nie jest przerwany lub jego styk nie jest zabrudzony(nawet jak by zaśniedział) .
skoro przełożyłeś stojan wirnik który dobrze pracował to coś ją musi za gardło trzymać musisz krok po kroku od punktu A do punktu B przeanalizować
Coś chce a nie może

ETZ_PRORIDER - 2014-08-13, 17:50

ETZPOWER94 napisał/a:
Jeszcze jedno, ostatnio odpaliła mi do tyłu,
W takim razie masz przemagnesowaną prądnicę, musisz to odwrócić i jeżeli nie spaliłeś regulatora to powinno to powrócić do normy, w TS-ce na prądnicy łatwo o przemagnesowanie, wystarczy źle podłączyć akumulator. Przechodziłem przez to samo w MZ TS 150. Nie wiedziałem co jest, miałem nowy regulator, nowy opór regulacyjny, nowe szczotki, sprawną kontrolkę ładowania i robiła mi tak że ze wzrostem obrotów kontrolka coraz bardziej się rozświecała a ładowania nie było. Przemagnesowałem prądnicę (prędzej odłączając regulator) i podłączyłem wszystko od nowa tak jak było, nagle po odpaleniu ukazało się ładowanie już od około 1.300 obr co jak na prądnice mile mnie zaskoczyło :piwo:
ETZPOWER94 - 2014-08-13, 20:05

Probowałem przmagnesowac pradnice i nic to nie dalo. Kiedy dotykam plusem do D+ mocno iskrzy.
Potem podmienilem wirnik i o dziwo pojawilo sie napiecie na D+ i D-, dochodzilo do 14V , ale jak zwykle po chwili znikneło.
Nie jestem pewien czy dobrze podłączyłem kontrolke, jeden styk mam pod 61 stacyjki, drugi pod 15/54, dobrze?

ETZ_PRORIDER - 2014-08-13, 23:41

Pamiętaj też o przekręceniu kilka razy wału jak dotykasz plusem do D+. Najpewniejszy sposób to podłączenie instalacji na krótko i sprawdzenie czy w ogóle prądnica ma wydajność. Skoro podmieniłeś wirnik i ładowanie na chwilę było a potem zniknęło to szukaj przyczyny w stojanie, sprawdziłeś czy czasami jakieś uzwojenie nie ma luźnego końca? sprawdziłeś czy szczotkotrzymacz nie jest uszkodzony pod kątem przebicia na masę? no i w końcu regulator i stacyjka. Wiesz co zrób? piszesz, że masz dwie TS-ki, skoro w jednej masz ładowanie to podstawiaj po kolei części z niesprawnej do sprawnej i w końcu wyjdzie co jest uszkodzone a jak to nic nie da to podłącz instalację jednej TS-ki do prądnicy drugiej i zobacz czy będzie ładowanie. Jeżeli będzie to oznacza że wiązka jest gdzies uszkodzona lub masz coś źle podłączone albo stacyjka padła. Prądnice są o wiele łatwiejsze do ogarnięcia niżeli alternatory a to dzięki temu, że jest mniej elementów współpracujących.
Nitrox13 - 2014-08-14, 11:40

Ooo! akurat o przemagnesowaniu prądnicy to nie wiedziałem !
narazie ganiam bez ładowania padło to padło jeździć się chce że nie mam czasu nawet tego robić ale te objawy pasują do mojej TS-ki 150 odpalam i ładowania brak,ładowanie mam ale strasznie słabe przy 3,5/3,9 tys. obr/min a dalej to lampka tylko się rozświeca coraz bardziej i bardziej aż przy końcu obr. to aż po oczach bije :P
trzeba się za to wziąć na czasie.

ETZPOWER94 - 2014-08-14, 18:22

Tylko problem w tym że w tej co mialem ładowanie mam wyjety silnik :oops:
Moge tylko podmieniac ze sprawnej do niesprawnej.
Stacyjka jest raczej w porzadku, po przekreceniu kluczyka zwiera 30 z 15/54. Tylko ze stykiem 61 nic sie nie dzieje, na zadnej pozycji z zadną nie łaczy, czy ma tak być?

ETZPOWER94 - 2014-08-14, 22:25

Problem rozwiazany :mrgreen:

Zrobilem wszystko od początku.
Sprawdziłem wirnik, wyczyscilem stojan, dotarlem szczotki, wszystko posprawdzałem czy nie zwiera do masy.
Po tym zabiegu na D+ pojawiło sie napiecie :mrgreen:
Wiec prądnica sprawna. Podłaczyłem wszystko ale dalej nie ładowało. :cry:
Przejrzałem instalacje i co sie okazało miałem przetarty kabel od kontrolki, który zwierał do masy. Banalna przyczyna, a ile zachodu. Zaizolowałem wszystko pusciłem tak by sie nie przetarł. I ładowanie jest :mrgreen: Na wyzszych obrotach dochodzi do 7,5V
Dzieki wszystkim za udzielona mi pomoc :piwo:

ETZ_PRORIDER - 2014-08-14, 22:28

A mówiłem żebyś przejrzał wiązki :dziadek: prądnica to banalna rzecz, ale przy niej wszystko musi być na tip-top jak chcesz mieć ładowanie :piwo:
crazyduck - 2015-01-26, 18:47

Witam mam problem z Mzes150/1 a bardziej z ładowaniem okazało się ,ze tak mi wycentrował wał ,że po założeniu wirnika ma ok 2,5 mm bicia czy to mogło być powodem braku ładowania? oraz gdyby okazało się że po ponownym wycentrowaniu(u innego fachowca) wału nie będzie ładowania jest ktoś komu wyślę cały wirnik itd sprawdzi mi to ?
DAAD - 2015-01-26, 19:14

[quote="crazyduck",ze tak mi wycentrował wał ,że po założeniu wirnika ma ok 2,5 mm bicia ?[/quote]

Nadaje się na złom.

crazyduck - 2015-01-26, 19:37

to się dopiero jutro okaże
DAAD - 2015-01-26, 20:09

A jakie bicie ma sam wał?
crazyduck - 2015-01-26, 20:22

jutro wszystko będę wiedział
crazyduck - 2015-01-27, 19:54

wał wycentrowany :) ale nadal brak ładowania:(

[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2015-01-27, 21:55 ]
Stosuj wielką literę oraz kropki !

Marcin W. - 2015-01-27, 21:36
Temat postu: Wirnik mz etz
Witam
nie każdy wirnik jest nawiercany celem wyważenia, choć jak najbardziej tak się robi i spotyka "nawierty" w wirnikach MZ ETZ.
irnik powinien mieć rezystancję 4,2-4,7Ω mierząc go na punktach lutowniczych uzwojenia. Mając wirnik z datą na podkładce metalowej 12.1982 można spotkać się z problemem aby działał nam regulator elektroniczny. Tyle w wielkim skrócie. :piwo:

crazyduck - 2015-01-27, 22:31

Marcin czy w Mzes150/1 z1969 r.prod
może być że regulator elektroniczny nie zda egzaminu?

Seba_830 - 2015-01-27, 22:43

To co pisał Marcin W., tyczy się wirników z modelu ETZ. W starszych regulator elektryczny będzie działał poprawnie.
arlamir - 2015-01-30, 07:15

Kup u forumowego kolegi Siaj regulator, pozbądź się mechanicznego bo to same problemy. A tak wogóle sprawdzałeś twornik czy nie ma przebicia i stojan?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group