» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 10:26
Elektryka - brak ładowania - MZ TS 150
Autor Wiadomość
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 962
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-07-16, 20:18   Elektryka - brak ładowania - MZ TS 150

Od początku tego roku borykam się z brakiem ładowania. Po wielo miesięcznych próbach zaczęłe ładować. Wszystko było OK przez jeden dzień, a później po odpaleniu blaszka w regulatorze przestała się poruszać (regulator mam mechaniczny). Gdy popchłem palcem tą blaszke to chyba ładowało lecz gdy odłączyłem AQ lub gdy włączyłem światła to blaszka odskakuje i moto gaśnie. Teraz miałem tak że gdy odpale jest wszystko elegancko a gdy popchne tą blaszke w regulatorze (bo sama się nie porusza) to motor zaczyna się dusić, przerywać aż w końcu zgaśnie. Ostatnio kupiłem elektroniczny regulator lecz moto wcale nieładuje, dzieje się tak samo jak na mechanicznym regulatorze bez ruszania tej blaszlki.

Co to mogą być za czary :?: Co jest zwalone :?: Co mam z tym zrobić :?:

W zrozpaczeniu i ogromnej złości czekam na wasze odpowiedzi z nadzieją że mi pomożecie
Najbardziej wkurza mnie to że nie wiadomo co za kupa psuje mi sezon bo praktycznie jeszcze w tym roku niejeździłem :-? :-( :-x :cry:

Prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-02, 18:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 26
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 979
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-07-17, 08:16   

Ja pier**** co drugi temat to brak ładowania :evil: :evil: :evil: Zmien szczotki, regulator, stojan i wirnik i musi byc dobrze. I skonczcie juz z tym ladowaniem :-/
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 962
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-07-17, 10:57   

Nie tego typu odpowiedzi oczekiwałem
Klima napisał/a:
Zmien szczotki, regulator, stojan i wirnik i musi byc dobrze

szczotki, regulator i wirnik wymieniłem i nadal dupa, ale gdy coś mi się popsuje to musze wszystko po koleji wymieniać? Przecież to nie ma sensu.
Liczyłem że pomożecie mi w tym żeby dowiedzieć się co jest zepsute i wymieńić tylko to a nie niepotrzebnie wymieniać połowe motoru.
Czekam na waszą pomoc, bo jestem bardzo spragniony jazdy
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
wojciech944 
mod_team

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 34 razy
Wiek: 27
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1462
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-17, 12:45   

miernik w łapke i posprawdzaj wszystko po kolei, a wymienianie jakis elementów w kazdej usterce to głupota....
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 962
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-07-17, 15:24   

wojciech944 napisał/a:
wymienianie jakis elementów w kazdej usterce to głupota....
też tak myśle ale co niektórzy mająinne zdanie :lol:
a dało by rade sprawdzić to jakimiś nieskomplikowanymi sposobami sprawdzić, bo niestety nie mam miernika :?: :-(
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
wojciech944 
mod_team

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 34 razy
Wiek: 27
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1462
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-17, 18:49   

to zainwestuj 15 zł i kup
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 26
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 979
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-07-17, 18:58   

Bo juz mnie to wkur*** jak ciagle ktos pisze o tym ładowaniu
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 962
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-07-17, 21:55   

Klima, skoro ktoś ma problem to pisze o tym, bo o czym innym ma pisać :?: Widocznie w MZ najbardziej szwankuje ładowanie.
wojciech944, Nawet jeżeli kupie to co mi z niego skoro nieumiem się tym posługiwać i komplwtnie niewiem co ja mam mierzyć i jak :?:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
dawid482 


Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 28
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 265
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-07-17, 22:24   

Klima, od tego jest właśnie forum, żeby pisać o problemach i je wspólnymi siłami rozwiązywać a Ty odrazu wyskakujesz z takimi hasłami.
_________________
Oto moja skromna galeria :-)
http://www.polskajazda.pl...88&opcja=detail
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 962
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-07-17, 22:35   

no chociaż jedna przyjacielsko nastawiona dusza. Już myślałem że jest zakaz pisania o ładowaniu :-P
Niedawno zauważyłem że kabel który wchodzi w szczotke rusza się troche na boki. Czy to może coś robić negatywnie :?: Dodam że szczotki kupiłem 2miesiące temu ale przwie na niech niejeździłem
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
wojciech944 
mod_team

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 34 razy
Wiek: 27
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1462
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-17, 22:40   

daniel1621, jesli nie odróżniasz woltów od amperów, nie potrafisz sprawdzic przejscia omomierzem, to samemu raczej tego nie naprawisz...
 
     
pogo18 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 26
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 46
Skąd: zielona góra
Wysłany: 2006-07-17, 23:33   

hehe ja mialem tak samo! nie było wcale ladowania i moto padalo po 10 km!
juz myslałem ze bedze musiał wymieniac wszystko po kolei: szczotki,regulator napiecia,pradnice,stojan ,wirnik:/ a okazało sie ze mialem zwarcie na kabelkach(jeden był przetary) i stykało sie z masa i uciekalo ładowanie! :lol:
a tak w ogóle to akumulator masz dobry?? moze to glupie pytanie ale zdarza sie!
aha czy ktos wie moze czy cewka ma cos do ładowania?? :?:
_________________
Moją nieobecność na forum, sponsoruje:
www.suuperklik.prv.pl
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 962
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-07-18, 15:12   

no niestety wojciech944, taki ze mnie elektryk jak z koziej dupy trąba :-/

pogo16 napisał/a:
a okazało sie ze mialem zwarcie na kabelkach(jeden był przetary) i stykało sie z masa i uciekalo ładowanie!
Jak do tego doszedłeś :?:

pogo16 napisał/a:
a tak w ogóle to akumulator masz dobry
niewiem do końca o co ci codzi bo jakgo naładuje to trzyma prąd, ale co on ma doładowania bo przecież jeżeli by było ładowanie to Aq jest w sumie niepotrzebny :?:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
pogo18 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 26
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 46
Skąd: zielona góra
Wysłany: 2006-07-18, 15:50   

jak to AQ jest niepotrzebny?? ja w etz mam ładowanie i jak odłacze AQ to moto za chiny nie chce chodzic!
ale nie wiem jak tam jest w TS :/ ;-)
_________________
Moją nieobecność na forum, sponsoruje:
www.suuperklik.prv.pl
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 962
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-07-18, 19:25   

z tego co wiem to AQ jest potrzebny przy odpalaniu, a gdy motor chodzi to można go odłączyć i powinien chodzić jeżeli jest ładwanie.
Jak doszedsłeś do tego że masz kabel przetarty :?: :?:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
pogo18 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 26
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 46
Skąd: zielona góra
Wysłany: 2006-07-18, 22:17   

...z tym kablem to bylo tak ze wpadlem do kumpla i on wzioł jakies kupa elektroniczne i podpinal jeden zacisk pod wybrany kabel drugi chyba pod mase i sprawdzał czy nie ma zwarcia! (takie cos elektroniczne z małym wyswietlaczem, nie wiem jak to sie nazywa miernik jakis ale jaki to nie wiem ;-) )
_________________
Moją nieobecność na forum, sponsoruje:
www.suuperklik.prv.pl
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 962
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-07-18, 22:19   

kurw.... znowu jakiś miernik. A czy nie da się tagosprawdzić jakimś domowym sposobem :?:

[ Dodano: 2006-07-19, 15:26 ]
czekam na wasze dalsze rady
i mam prośbę, gdybe mógł ktoś to niech przeniesie ten temat do działu elektryka bo przez pomyłke napisałem to w warsztacie

[ Dodano: 2006-08-25, 10:59 ]
założyłem inny wirnik i nowe szczotki i już ładuje ale teraz mam inny problem, a mianowicie gdy dodam gazu to szczotki bardzo mocno iskrzą, cała prądnica nagrzewa się tak że nie można jej dotknąć, a po chwili ze środka prądnicy wydobywa się dym. Dzieje się tak na wyższych obrotach na niskich jest OK. Dodam jeszcze że spalił mi się bezbiecznik, oraz stopiła się ta otulina na kablu który idzie ze szczotki.
Ja podejrzewam że gdzieś jest zwarcie tylko niewiem gdzie.
Poradźcie co to może być i jak to sprawdzć.

[ Dodano: 2006-08-25, 12:30 ]
myślałem że to wina regulatora więc przed chwilą założyłem inny (elektroniczny) ale nic to nie dało. Prądnica nadal się strasznie grzeje i nawet się z niej dymi.
CO TO MOZE BYĆ :?: :!: :?: :evil:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
michciu 

Motocykl: MZ ts 150&Simson
Wiek: 26
Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 20
Skąd: Zamość
Wysłany: 2007-05-08, 12:32   Ładowanie - Nie chce palić na popych - TS 150

Witam mam taki problem ze kiedys moje moto bez problemu palilo na pych bez akumulatora ale odkad zepsul mi sie regulator napiecia(mechaniczny) i wymienilem go na elektronik to w moto jest ladowanie ale nawet na pych bez akumulatora nie moge go odpalic a jak naladuje akumulator i wloze do moto to odrazu pali,ładowanie mam na 100% bo jak odlaczze aku to moto chodzi.Jaka moze byc tego przyczyna?
Ostatnio zmieniony przez Huberto 2007-12-02, 11:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
wojciech944 
mod_team

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 34 razy
Wiek: 27
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1462
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-05-08, 13:36   

Więc tak, na elektroniku by ci odpalił na pych, ale z więkrzej prędkości , poniewaz, na niskich obrotach elektronik ma pewne straty napięcia wynikające z konstrukcji układów półprzewodnikowych w nim zawartych, mechaniczny zaś podaje napięcie bezpośrednio, ale inaczej jest na wyzszych obrotach gdzie leketronik ma wiaz te same malutkie straty, to mechaniczny ma duze straty spowodowane rezystorami w dolnej jego części...
tak to po krótce wygląda :smile:
 
     
michciu 

Motocykl: MZ ts 150&Simson
Wiek: 26
Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 20
Skąd: Zamość
Wysłany: 2007-05-08, 17:00   

ale jak moto pchalem w 3-ch z kumplami i na jedynce dochodzilo do ponad 3 tys. obrotow i tez moto nawet sie nie odezwie a z tego co mi sie wydaje to 2tys.obrotow wystarcza zeby moto bez aku odpalilo
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2014 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 15