To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Elektryka - brak ładowania - MZ TS 150

polu - 2015-01-30, 11:02

Koledzy, zgadzam się, że lepszy jest regulator elektroniczny ale on nie jest lekarstwem na wszystko.
Proponuję najpierw znaleźć przyczynę braku ładowania a potem zmienić regulator, w przeciwnym wypadku to może być tylko "dymek". Mechaniczny jest bardziej odporny na zwarcia, błędy w połączeniach itp.

PS Nie zgadzam się że "mechanik" to same problemy. Jak jest sprawny i instalacja ogarnięta to daje radę. Na elektroniku jednak ładowanie jest lepsze.

kosior30 - 2015-01-30, 13:24

polu napisał/a:
Jak jest sprawny i instalacja ogarnięta to daje radę. Na elektroniku jednak ładowanie jest lepsze.


A widzisz, u mnie w ETZ jest odwrotnie :) Kwestia wyregulowania mechanika.

polu - 2015-01-30, 15:14

Coś mi się wydaje że ETZ ma 12V a temacie mowa o 6V.
To zasadnicza różnica bo w ETZ jest nadmiar prądu a 6V to inna bajka bo bilans prądowy jest ciągle na granicy.

PS Znasz kogoś /potrafisz dokonać takich ustawień regulatora 6V?

kosior30 - 2015-01-31, 10:52

Różnica jest żadna, bo regulator mechaniczny i tu i tu daje się ustawić. Czy to prądnica prądu stałego czy prądu zmiennego działa na podobnej zasadzie, czyli ile dostanie prądu wzbudzenia, tyle proporcjonalnie odda, a za wzbudzenie odpowiada regulator. Potrafić bym potrafił, ale nie mam osprzętu do tego.

polu napisał/a:
To zasadnicza różnica bo w ETZ jest nadmiar prądu a 6V to inna bajka bo bilans prądowy jest ciągle na granicy.


Z tym się również zgodzę tylko połowicznie, bo przy jeździe miejskiej nawet w ETZ brakuje prądu. Po trasie ETZ powinna mieć go zapas, ale w 6V bilans prądów przy jeździe po trasie ujemny też nie jest.

crazyduck - 2015-02-01, 16:01

Witam ponownie ,brakiem ładowanie okazały się 2 regulatory napięcia(niebieskie nowe)dopiero po podłączeniu Polskiego czarnego jest ładowanie
Jacko - 2015-04-10, 23:39

W mojej TS 150 (6v prądnica ) kontrolka gaśnie przy ok 1,8 obr/min ale ładowanie bardzo mizerne
Po jeździe na światłach akumulator sie rozładowuje - gaśnie na wolnych obr po włączeniu świateł
Napięcie ładowania na akumulatorze to ok 6,6 przy 3k obr min (mało !!)
Szczotki nowe, aku nowe, stojąc i wirnik rzekomo ok (tak twierdził poprzedni właściciel dał mi nowy wirnik i stojan bo twierdził ze sprawdzał i stary był ok)
Regulator węgierski elektroniczy
Co ew sugerujecie sprawdzić ?
Jak podpiąć miernik zeby sprawdzic ile daje prądnica przed regulatorem ?

ETZPOWER94 - 2015-04-11, 07:05

Jeżeli kontrolka gaśnie obstawiał bym regulator.
Odłącz D+ od regulatora, podłącz do D+ i D- żarówkę od świateł mijania (pow 30W) żarówka powinna świecić jasno.
Napięcie z prądnicy przy 1000 rpm powinno być powyżej 7 V, to znaczy,że prądnica jest sprawna.

Jacko - 2015-04-11, 08:12

Dzięki
Tak dziś zrobię
Regulator mam taki
http://www.mz-ts-ersatzte...01&Locale=de_DE
------------
Zmierzylem na reguatorze podlaczajac sie pod D+, D- Na wolnych obrotach daje 6,6, na aku jest wtedy <6, przy 2500 obr pradnica daje ok 7,2 aku 6,4
Mniamam ze to reguator ?

Jacko - 2015-07-19, 09:43

Pomocy !
Zamontowalem regulator od Janka
Ładowanie super ale po 3km przestało Nie wymontowalem rezystora i pewnie cos popsułem
Najgorsze jest to ze chyba prądnice - zmierzyłem napięcie pomiędzy D+ a masa i nic !
Zdjąłem ten nieszczęsny opornik i zmostkowalem d+ z df i dalej nic
Pytanie czy zjarało wirnik czy stator (wirnik mam)
Jak to sprawdzic ?
PS
Wszystkie awarie w moich motorach wywołują moje naprawy ;(

ETZ_PRORIDER - 2015-07-19, 11:25

Prędzej spalisz regulator lub stojan niż wirnik. Sprawdź teraz wszystko po kolei poczynając od uzwojeń stojana a kończąc na instalacji i regulatorze.
Jacko - 2015-07-19, 12:28

Chyba spaliłem stoją
Jak wzbudzam prądnice zewnętrznym napięciem (do DF) ładowanie wraca ale mizerne (gaśnie lampka)
Jak odejme napięcie po chwili sie zapala
zmiana regulatora na poprzednio działający nic nie daje. Stojan optycznie ok ale śmierdzi spalenizna
Da sie jakoś go sprawdzić ? mam multimetr

ETZ_PRORIDER - 2015-07-19, 17:23

Wszystko jest opisane w serwisówce co i jak sprawdzać.
Jacko - 2015-07-25, 22:07

Jednak padl stator
Mozecie doradzic gdzie to dostac ? Nigdzie nie moge znalezc :(

ETZ_PRORIDER - 2015-07-25, 22:34

Wiesz, że nie musisz wymieniać całości tylko jedno uzwojenie lub tyle ile masz padnięte? każde jest demontowalne oraz wymienne.
Jacko - 2015-07-27, 23:56

Oczywiscie ze nie wiedzialem. Po prostu w glowie mi sie nie miesci ze tak to kiedys porzadnie robili :) Teraz padnie drobiazg i trzeba cala czesc wymieniac :(
Wybacz ze drąże temat ale nie mam serwisowki Jak sprawdzic czy stojan jest spalony ? Rozumiem ze trzeba opór sprawdzić ale ile powinno być?

[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2015-07-28, 15:12 ]
Pisz poprawnie po polsku !

ETZ_PRORIDER - 2015-07-28, 15:06

Wszystkie serwisówki odnośnie prądnicy i całej reszty masz w dziale elektryka albo w faq.
Brodzia - 2017-04-14, 18:15

Witam. Mam takie pytanko. Na wolnych obrotach ładowanie jest jak dodam gazu zaczyna żażyć się kontrolka ladowania. Po przejechaniu 20 km ginie ładowanie całkowicie. Regulator elektroniczny made in Slaj. Po wzbudzeniu pradnicy krutkim podłączeniem 6v na szczotke + zaczeło ładowac ale efekt żażenia kontrolki powraca. ???
halcik - 2017-04-14, 21:00

Styki, może stacyjka? Opór wzrasta wraz z temperatura, styk nie łączy, grzeje się i nie ma ładowania
Martini55 - 2018-01-30, 21:11

dzony350, a na jaki regulator wymieniłeś? Tylko nie mów, że na ten niebieski :D
ETZ_PRORIDER - 2018-01-30, 22:19

W MZ TS 6 V nie ma żadnych diód. Sprawdź poprawność połączeń przy prądnicy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group