To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - ETZ 150 - Gaźnik Yamaha DT 125

hugh_h - 2009-09-21, 07:22

hubertbaran napisał/a:
A ustawiłeś ty poziom paliwa w tym gaźniku. No do cholery jasnej jak ci ktoś może pomóc jak nie raczysz napisać ile dokładnie ma gardzieli gaźnik(tak średnica wewnętrzna gaźnika na jego wylocie).


przegapił taki i się denerwuje gardziel wynosi 28 mm :p

poziomu paliwa nie ruszałem

[ Dodano: 2009-09-21, 09:52 ]
poziom paliwa tak koło 10mm od krawędzi zbiorniczka

hubertbaran - 2009-09-21, 10:20

28mm tyle co w gaźniku jawy;]
Gaźnik powinien działać poprawnie. Masz źle ustawiony poziom paliwa.

hugh_h - 2009-09-21, 12:10

ciesze się wreście jakieś światełko w tunelu ...
to osiwieć mnie jaki powinien być bo nie mam pojęcia, ile mm od krawędzi zbiorniczka czy jak tam inaczej, czy może powoli zmniejszać i zobaczyć co będzie ?

hubertbaran - 2009-09-21, 12:31

Na początek trzeba zrobić sobie oznaczniki na manetce gazu: 1/4 otwarcia, 1/2, 3/4 pełen gaz. Teraz tak śrubę składu odkręcasz o 1,5obr. Iglica na środek. Zmniejszasz poziom o 2mm. Poziom paliwa odpowiada za zubożenie w paliwo w całym zakresie. jednak trzeba wyczuć co dodatkowo trzeba dostroić. Bo można naprawdę z gaźnikiem robić cuda. Trzeba tylko wiedzieć jak!
jannex - 2009-09-21, 13:18

Tak z ciekawości: kupiłeś uzywany gaźnik czy nowy? Jak nowy to ten za 160 i więcej to jest oryginalny mikuni?
hugh_h - 2009-09-21, 17:57

zapłon został na razie jak był czyli prawie po środku na 2,8.
poziom paliwa jest 12mm od krawędzi a było w zasadzie bliżej 9, niż 10 jak pisałem.
śruba mieszanki odkręcona że ho ho ale nadal i tak w zasadzie brak reakcji na nią
iglica na sam dół, no i w taki ustawieniu rozbujałem się do 100, świeca ma już kolor lepszy, jednak zdecydowanie nie jest to co być powinno. jestem facetem i trudno mi określić dokładnie odcień ale na pewno nie był to czarny, taki powiedzmy mocno ciemny szary z odcieniem beżu :)
przejechałem już po nagrzaniu prawie 10km na 1/2 przepustnicy obroty koło 4300 prędkość 75km/h

to jak obniżyć poziom jeszcze trochę, ale chyba niewiele już się da myślę ze tak 2mm to maks bo w zbiorniczku jest dysza która w tedy zacznie chyba już wystawać nad poziom

a jeszcze jeżeli chodzi o niższe obroty tzn teraz już jest trochę żwawsza, od 2tys już coś się dzieje teraz od 2,5 jest tak jak było od 3

hubertbaran - 2009-09-21, 20:49

Obniż poziom i nastaw regulacje tak jak ci napisałem. Bo tak jak będziesz regulował to dalej będziemy w czarnej dupie.
hugh_h - 2009-09-21, 21:00

to rozumiem że mam jeszcze raz obniżyć poziom, ok
tylko nie rozumiem co ci nie pasuje, iglice przestawiłem na dół a nie na środek bo na środku nie było wyczuwalnej różnicy po obniżeniu poziomu.

hubertbaran - 2009-09-21, 22:22

No miałeś nie ruszać nastawów gaźnika tylko obniżać poziom do tego stopnia dopóki nie będzie wyczuwalnej różnicy.
hugh_h - 2009-09-21, 22:46

no to obniżyłem o 2 mm bo tyle napisałeś, iglice wziąłem na środek ale nie było dużej różnicy wiec po drodze zmieniłem, śrubę co prawda wykręciłem bardziej bo też jak wykręciłem trochę nie było różnicy.
ja nisko mogę zejść z poziomem ile powinien być minimalnie nad ... w komorze pływakowej jest nie wiem jak to się nazywa ale chyba wlot do komory dla ssania ? nie jest on na samym dnie.

[ Dodano: 2009-09-22, 21:47 ]
dzisiejsze testy..
poziom aktualny to coś poniżej 14mm od krawędzi, niżej się już nie da, przy 15mm paliwa brakowało.
iglica na środku = efekty jak wczoraj z iglica na dole
iglica na dole = lepszy kolor ale nadal brak mocy żeby się rozbujać powyżej 90, nie wiem może wczoraj jechałem z wiatrem...
generalnie to mam wrażenie że od 80 to powyżej 1/2 przepustnicy to już prawie się nic nie dzieje.

focusst - 2010-06-03, 23:21

Panowie temat już od jakiegoś czasu jest nieaktywny, a ja jak usłyszałem stukanie tej 125tki http://www.youtube.com/watch?v=AnwYAmD4Zpo to normalnie byłem w szoku. Co to jest za cudo, może ktoś wie ??? :grin:
kamil51022 - 2010-06-04, 00:03

tak samo pracuje na gaźniku z jawy
focusst - 2010-06-06, 13:50

No ok, widzę że faktycznie silnik ładnie pracuje na tym od jawy, ale może ktoś wie co to za model gaźnika co podałem w linku, albo chociaż od jakiej maszyny on pochodzi ?
korpek - 2010-06-07, 18:48

Gaźnik mikuni chyba od Yamahy DT
Marcin W. - 2012-04-16, 11:26
Temat postu: Inny alternatywny gaźnik-Aprilia RS 125
Panowie niektórzy bardzo tu kombinują i kupują gaźniki a czy będzie działać to jak wygrana w totka proponuje wam zastosowanie gaźnik z Aprilia RS125 tj. Dellorto PHBH24 BD, PHBH26 lub BDPHBH28 BD ( mam ten ostatni)cenowo liczyć trzeba do 200zł a za nowy około 300zł.
Dysze jakie mam do niego to 110,115 i 120 ale posiadam cylinder 175cm3.




Adi.G. - 2015-03-25, 00:58

Szukając nowego pomysłu na gaźnik do 150 po tym jak bvf odmówił wspolpracy , jego tandetna podrobka nadaje się tylko na przetop, a gaźnik z jawy ciężko zsynchronizować z silnikiem natknalem się na następujący wytwór oko 24.

Gaźnik w wersji 24mm posiada dysze głowna 102, dysze wolnych obrotów 41, oraz tzw. power jet który można by zatkac by nie zalewalo silnika w wyższych partiach obrotów.

Cena w przeliczeniu na złotówki to około 100 zł. Juz kupilem wiele rzeczy na aliexpress wiec z przesyłka do PL nie ma problemu.
Ktoś miał styczność z takim gaźnikiem?
Warto przy eksperymentować? Sposób montażu wyglądał by podobnie jak w przypadku mojego jikova czyli za pomocą węża z chłodnicy i opasek.

screen

screen

screen

dane gaznika

Kerek - 2015-12-22, 22:59

Marcin W.
Linka ssania i gazu fabryczne od mz podeszły do tego gaźnika? dzięki za zdjęcia i pomysł na pewno skorzystam i zastosuje gaźnik od aprilli :D

Marcin W. - 2015-12-23, 10:15

Kerek, jak dobrze pamiętam zastosowałem linki (cięgła) z WSK 175 i skracałem pancerz linek jak i pewnie samą linkę. Musisz temat wybadać na nowo ja ci tu wymiarów linek nie podam bo nie pamiętam już. Zatem poczuj się jak Krzysztof Kolumb i odkryj jak on Amerykę jak to było z tymi linkami. :lol:
MaxPayne88 - 2018-03-22, 13:44

Witam odkopuję . W mojej MZ ETZ 125 reanimowałem gaźnik 22N2-1 ze stanu opłakanego i myślę że w miarę się udało ale nie reaguje on na jakiekolwiek regulacje śrubą składu mieszanki. Nie da się ustawić obrotów poniżej 2 tys bo motor gaśnie. Poza tym ładnie wkręca się na obroty . Pomyślałem na wymianą tego gaźnika na jakiś inny i tu pytanie który byłby najbardziej odpowiedni dla tej pojemności z tych które podał Marcin W. we wcześniejszym poście. Mam na oku używkę Dellorto phbh28 fd. Ma ktoś jakieś pomysły.
bartkal91 - 2018-04-05, 20:01

Polecam i podejmę współpracę nad opracowaniem wtrysku do tego sprzętu. Mam 150 i podobne problemy. Chińczycy maja gotowe sety do małych 2t


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group