To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Przedszkole - Wyciek oleju identyfikacja MZ ETZ 250

Matuś - 2016-05-09, 17:24
Temat postu: Wyciek oleju identyfikacja MZ ETZ 250
Witam! Mam problem ponieważ dość mocno leci mi olej od strony zębatki. Wziąłem wymyłem okolice czujnika luzu bo tam na dole najwięcej oleju jest. Wygląda tak jak by leciało albo obok czujnika z tej zaślepki czy co to jest albo tego silikonu na dole. Miał ktoś taki problem ?

Allu - 2016-05-09, 18:13

To "normalne" w co 2 mzcie lubi tam kapać.
Seba_830 - 2016-05-09, 18:14

Jeśli leci Ci spod broka to polecam zakleić to jakimś klejem dwuskładnikowym, sam ostatnio z tym walczyłem. Jeśli chodzi o ten silikon na dole, to powinna tam być śruba, jeśli jest na swoim miejscu to spróbuj ją dokręcić.
Martini55 - 2016-05-09, 18:15

Mi też kapie :piwo:
Marcin W. - 2016-05-09, 18:19

Jak z czujnika oleju to jest taki specyfik "szczeliwo do gwintów" to ci uszczelni ale jeśli byś kiedyś chciał odkręcić ten czujnik to może być kłopot bo czujnik jest plastikowy więc może się rozsypać przy próbie odkręcania. :sciana: Choć nie trzyma jak Loctite. W opisie pisze "umożliwia demontaż przy pomocy normalnych narzędzi..." Stosowałem przy składaniu silnika Mz ETZ 150...


Co do zaślepek od jakiegoś czasu można je kupić w paru rozmiarach ma je Betcher.
http://allegro.pl/listing...ul-uni-1-1-0408

Seba_830 - 2016-05-09, 18:22

Jeśli chodzi o czujnik luzu to myślę, że wystarczy posmarować delikatnie miejsce przylgni silikonem i będzie szczelnie.
Allu - 2016-05-09, 18:29

W 90% winna jest zaślepka a nie czujnik, no chyba że ma się jakieś rzemiosło.
Matuś - 2016-05-09, 18:42

Długo siedziałem obserwowałem i okazuje się że leci z tego miejsca poci się dość szybko i zbiera się olej o tu :

Tylko to jest tam wbite z tego co widzę to nie wyciągnę tego tak od se. Może to porządnie wymyje i silikonu cienko nałożę . Jakieś inne propozycje ?

Marcin W. - 2016-05-09, 19:43

Musiał byś otwór zrobić i mieć taki haczyk 90° lub pół okrągły i dwa otwory wtedy pewnie byś wyciągnął i założył nowy brok... :piwo:
http://swiatnarzedzi.pl/u...03c6f079d14.jpg

Matuś - 2016-05-09, 19:48

Czyli najlepiej wyciągnąć i wsadzić nowe nie ma co z silikonem się bawić ? Olej tak czy siak trzeba spuścić nie ?
Marcin W. - 2016-05-09, 19:52

Jeśli chcesz to zrobić profesjonalnie to musisz kupić te broki i spuścić olej następnie wyłuskać stary cieknący brok i założyć nowy. :lol: Cena profesjonalnej naprawy raczej taka sama jak zakup silikonu w tym przypadku... :lol: :piwo:
Seba_830 - 2016-05-09, 19:53

Silikon tego nie uszczelni, najszybciej będzie jak zakleisz klejem dwuskładnikowym i po sprawie :wink:
Matuś - 2016-05-10, 05:18

To jeśli chodzi o ten klej może być poxipol czy jakiś inny 2 składnikowy ??
Hvil - 2016-05-10, 07:53

Poxilina lepsza w tym miejscu niż poxipol. Ja zaklejałem u siebie, porządnie odtłuścić, wytrawić, plastelinkę wymieszać na mięciusio i upchać palcem. U mnie 3mie już 2 sezon:-) Teraz mi z broka pod zębatką leci a tam już większy rozmiar i będę musiał też się pobawić.
wojtek.mz - 2016-05-10, 09:25

Hvil napisał/a:
U mnie 3mie już 2 sezon:
Podaj ile przejechałeś km.
Hvil - 2016-05-10, 10:15

wojtek.mz, nie wiem nie liczę.
Matuś - 2016-05-10, 18:26

Pojechałem dzisiaj do sklepu motoryzacyjnego mówię Panu że chcę klej epoksydowy 2 składnikowy. Dał mi czytam na opakowaniu że do zastosowania w motoryzacji pod dekiel zaworowy, uszczelnia gwinty itp. Posmarowałem to miejsce lecz jest rzadki i część spłynęła a reszta nie ma zamiaru zastygnąć. Macie jakieś konkretne kleje ?
Daszi - 2016-05-10, 22:45

Może być Distal. Jest dobry ale dość długo nabiera "mocy urzędowej".
borgi - 2016-05-11, 01:11

Czego nie kupił Poxiliny jak ci kamraci dobrze radzili?
Matuś - 2016-05-11, 04:58

Ok na sam koniec dnia zasmarowałem Poxipolem. Po pracy pójdę sprawdzić czy nadal cieknie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group