To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Moduł vw golf 2 + ori hall mz

Getrax - 2016-08-13, 17:02
Temat postu: Moduł vw golf 2 + ori hall mz
Witam wszystkich.
Ostatnio padł mi moduł zaplonowy (A) i postanowilem dokonać przeszczepu modułu vw dołączając go pod orginalny impulsator. wszystko jest dobrze nie iskra jest ale mz za chiny nie chce zapalic. Na orginalnym module pali z ppierwszego. Może ten modul jest nie sprawny w pewnym stopniu?
Już sam niewiem.
Pozdrawim Pawel :piwo:

ETZ_PRORIDER - 2016-08-13, 17:10

Coś źle podłączyłeś i tyle. Ten moduł jest kompatybilny z impulsatorem od MZ.
Getrax - 2016-08-13, 17:49

Na tym forum znalazłem taki rysunek z paint'a z opisem modułu i podłączenia. Może posiada ktoś jakiś schemat adaptacji tego modulu? Mam moduł191905351C siemens . :?:
Znalazłem jeszcze ten temat http://forum.mz-klub.pl/v...u%B3+zaplonowy.
Czy tak adaptuje sie ten midul i pod halla?

ETZ_PRORIDER - 2016-08-13, 20:15

Tam jest obrazek ze schematem jak podłączyć to pod platynki i nkc on nie da, musisz szukać innego schematu gdzie jest pokazany kolorami schemat podłączenia z impulsatorem.
Getrax - 2016-08-14, 18:40

Czy o coś takiego chodzi?
ETZ_PRORIDER - 2016-08-14, 22:32

Tak, to ten schemat.
Getrax - 2016-08-15, 19:32

No ale właśnie mi coś nie działa.. moze jest to wina tego ze Ja mam oznaczenie c a nie b ?
ETZ_PRORIDER - 2016-08-15, 19:55

To nie ma różnicy, możesz mieć uszkodzony moduł lub impulsator.
Getrax - 2016-08-15, 23:14

Iskra jest nawet bardzo dobra. No ale trudno zamowię nowy moduł i tu jejszcze jedno pytanie co mogło sie stać zr poprzedni modul padł? Tzn zjarał się. :neutral:
ETZ_PRORIDER - 2016-08-16, 13:13

A w jakim punkcie masz iskrę? Jeżeli masz źle zamontowany impulsator w wirniku to nigdy nie odpalisz.
CZAREKJ - 2016-08-16, 15:25

Schemat może wprowadzić w błąd.
Nigdy ci nie zapali jeśli to typowy czujnik halla firmy bosch.
Pomylone są dwa wyprowadzenia o nr 5 i 6 w module.
Chyba że czujnik oryginalny w MZ ma inaczej wyjścia.

opis wyprowadzeń

Getrax - 2016-08-16, 15:30

Dzięki sprobuje odpalic. Iskra byla ale mz ani mruknie. Teraz moze będzie git. na ori module z pierwszego. :piwo:
CZAREKJ - 2016-08-16, 15:36

Iskra może się pojawiać przy włączeniu zasilania modułu. Jednak najprawdopodobniej z powodu pomylonych wyprowadzeń czujnik już padł.


Zasilanie z modułu "poszło" na wyjście czujnika - jeżeli jest to czujnik nieoryginalny. :(

Nie pamiętam jak jest przy ori ale trzeba uważać.

Getrax - 2016-08-16, 16:51

Po nieudanych eksperymentach z tym modułem kupilem ori moduł do mz i chodziła tyle że moduł sie spalił. A na tamtym module od vw była iskra tyle ze nie chciala odpalac. A nowy moduł moze poszedł . dymem przez cewke od vw? 2.3 oma :/
CZAREKJ - 2016-08-16, 17:14

Napisz co tam masz dokładnie podłączone bo już się zakręciłem.
Co jest ori a co nie.
Cewka musi być dobrana do modułu.
Jak masz moduł zapłonowy to i cewka musi być do elektronika.
Oryginalna cewka od VW od tego modułu ma mniejsza rezystancję, coś OK 0,7 ohm - oryginalny moduł MZ współpracując z nieodpowiednią cewką mógł się spalić.

Ten moduł od VW współpracuje oryginalnie z instalacją 12 V , cewką 0,7 ohm i opornikiem balastowym.
Przy 6 V w instalacji, ten moduł współpracuje również z cewką czarną Bosch 0,7 ohm ale już bez opornika balastowego.

Daj fotki tego co podłączasz, lub oznaczenia.

Getrax - 2016-08-16, 17:36

Impulsator ori
Cewka czarną bosch
Moduł orginalny poszedł z dymem.
Instalacja 12v.

CZAREKJ - 2016-08-16, 17:55

Moduł VW plus czarna cewka plus opornik 0,5 ohm na zasilaniu= 12 V - działa bez zarzutu - mam taki zestaw na stole.

Moduł oryginalny MZ plus cewka czarna bosch i bez opornika balastowego - AWARIA.
Cewka czarna Bosch nie do spalenia.

Moduł oryginalny MZ plus cewka oryginalna (tylko taka) do elektronika powinna działać - SUKCES.

Moduł oryginalny MZ plus cewka oryginalna od MZ (ale ta od zapłonu klasycznego) - słaba iskra i przebicie tranzystora w oryginalnym module - AWRIA.

Pozostaje ci złożyć zestaw TCI bosch - cewka czarna bosch, moduł VW i koniecznie opornik 0,5 ohm.

Getrax - 2016-08-16, 18:07

Czyli tak :moja mz nie paliła na module vw bo nie bylo opornika? Dodam tylko że iskra była.
Seba_830 - 2016-08-16, 19:51

CZAREKJ napisał/a:
Moduł oryginalny MZ plus cewka oryginalna od MZ (ale ta od zapłonu klasycznego) - słaba iskra i przebicie tranzystora w oryginalnym module - AWRIA.


Cewka w przypadku zapłonu elektronicznego i platynek, była chyba taka sama.

CZAREKJ - 2016-08-16, 19:51

Jeżeli czujnik halla był dobrze podłączony to powinien zapalić.
Po ok 5 min. pracy bez opornika moduł lub cewka się przegrzewa i uszkadza.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group