To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Moduł vw golf 2 + ori hall mz

CZAREKJ - 2016-08-16, 21:59

Seba_830 napisał/a:
Cewka w przypadku zapłonu elektronicznego i platynek, była chyba taka sama.


No niestety nie zgodzę sie z tym.
Są cewki do zapłonów EMZA i SLPZ.
Na alle.... sprzedawcy kłamią tak samo, aby tylko towar zszedł.
cyt.
Nowa 12-sto woltowa cewka do każdej MZ ETZ oraz Simsonów S51/SR50. Współczesna produkcja, z rynku niemieckiego, dystybuowana przez MZA. Cewki tej firmy działają niezawodnie. Cena za sztukę. Na innej aukcji są wystawione cewki 6V.

Popytaj na forum to się przekonasz ilu MZ-kowiczów podłączyło cewkę od elektronicznego zapłonu do platynek i stopiło cewkę lub platynki lub się od cewki poparzyło.

ETZ_PRORIDER - 2016-08-16, 22:32

Siedzę w MZ od 15 lat i nie widziałem innych cewek zapłonowych pod elektronika i innych pod platynki, nie miałem również przypadku stopionych platynek ale gorące cewki się zdarzały :-)
CZAREKJ - 2016-08-16, 23:51


kosior30 - 2016-08-17, 00:24

CZAREKJ

Po 1 - ta z pierwszego linku jest pod 6V, ta z drugiego pod 12V - tym się różnią.

Po 2 - allegro nie jest źródłem wiarygodnych informacji

Po 3 - warn za wrzucenie samych linków

CZAREKJ - 2016-08-17, 08:09

Przepraszam, że wrzuciłem linki. Nie zrobiłem tego specjalnie by złamać jakiekolwiek przepisy, tylko w dobrej wierze chciałem pomóc i wytłumaczyć. Na innych forach na których się udzielam jest to praktykowane i nie karane. Dawno temu czytałem regulamin i niestety możliwe, że coś już zapomniałem.
No ale skoro od razu jest "działa" od moderatora, to OK, przyjmę z pokorą, widocznie taka jest polityka na forum.

Tak samo jak alle.... tak i całe fora internetowe niestety nie są wiarygodnymi.

Co do parametrów cewek to każdy może mieć swoje zdanie. Za to chyba na forum nie karzą. Dobierając cewkę nie sugerowałbym się opisem na niej 6V czy też 12V tylko rezystancją uzwojenia pierwotnego.

Mam prośbę do kolegi moderatora, autorytetu z doświadczeniem by sięgnął pamięcią i sprawdził czy w MZ ETZ 251 były krótkie cewki zapłonowe,elektroniczne montowane oryginalnie - to tak dla wiedzy i dobra ogólnego.

mar09 - 2016-08-17, 08:50

Cewki WN produkcji DDR które montowano w motocyklach z przerywaczem bez problemu współpracują z układami elektronicznymi bez względu na rocznik. Podział na cewki pod platynki i elektroniki zresztą powielany tak namiętnie przez sprzedawców/handlarzy wziął się zapewne z ....Simsonów. Było tam bodajże dwa rodzaje zapłonów SPLZ (platyny) i SLEZ (elektronik) który wymagał innej cewki. Która cewka do MZ? Jak dobrze chodzi od platynowca to po co kombinować? Ja polecam mimo lat oryginalne cewki, za to nie polecam modułów pod typ A tych z alle.... co prawda nie spaliłem ale samo wykonanie już nie wróży dobrze :piwo:
sIaj - 2016-08-17, 13:15

ΩΠφ
mistrzuwdz - 2016-08-17, 14:46

Czy możliwa jest zatem wspólpraca układu emzetkowskiego z cewkami pochodzącymi z chinskich skuterów ?
sIaj - 2016-08-17, 14:52

∞∫≈
CZAREKJ - 2016-08-17, 19:15

sIaj napisał/a:
Obecnie tylko ja oferuję układy 12V pod inne cewki tzn. pierwsza wersja z cewką 6V oraz druga z cewką nisko-rezystancją 0,6 Om (wysoko energetyczna).


Tu kolega jest troszkę w błędzie.
Nie umniejszając zasług śmiem twierdzić, że takie same możliwości jak kolegi posiadają moduły TCI z VW/Audi z alle..., których jest pełno i są sporo tańsze. Ten przedstawiony wyżej moduł kolegi, który założył temat też obsłuży rożnego rodzaju cewki bo ma ograniczenie prądowe.

Co do współpracy oryginalnego modułu MZ z cewkami od chińczyka można zaryzykować.
Ja do cewki od chińczyka dołożyłbym opornik balastowy tak by nie przekroczyć maksymalnego dopuszczalnego prądu tranzystora.
Według mnie zdziała. Ja takim sposobem podłączyłem cewkę od TICO (1,5 ohm) do modułu MZ i iskrzy aż miło.
Wiele można zrobić, tylko trzeba wiedzieć co się stanie. No i pomiary to podstawa.

Getrax - 2016-08-17, 19:21

Ja cos mam chyba popsute. Za chiny ludowe nie chce zapalić na tym module od vw . Na orygunalnym podstawionym module pali z pierwszego a na tym nawet nie jeknie chociaż jest iskr. Czasem strzeli w wydech albo gaznik.
CZAREKJ - 2016-08-17, 19:34

Masz może oryginalny czujnik halla Bosch do sprawdzenia modułu?
Czy upewniłeś się że wyjście z oryginalnego czujnika MZ jest podłączone do PIN nr 6 w module VW?

Getrax - 2016-08-17, 20:43

Niestety nie mam halla.boscha.
Tak na pewno. Podpinalem wg wyżej zamieszczonego schematu po tym opisie po prawej stronie nie po rysunku.

Takijeden21 - 2018-02-20, 13:17
Temat postu: Zaplon mz etz od golfa co i jak ?
Mam takie pytanie do was bo chciałbym zrobić zaplon do etz 250 z zaplonu od golfa 3 może ktoś ma schematy zdjęcia itd. Bo w Internecie nie ma nic ciekawego. Pozdrawiam 😁
ETZ_PRORIDER - 2018-02-20, 13:28

Jako pierwszy zamontowałem taki zapłon w MZ i opisałem na forum co trzeba zrobić, żeby to miało ręce i nogi.
halcik - 2018-02-20, 13:28

Wyobraź sobie, że pamiętam taki temat na tym forum, ale z modułem z golfa 2 :) szukaj. Nie wiem, czy problemem nie był odwrotny sygnał od czujnika położenia wału
ETZ_PRORIDER - 2018-02-20, 13:31

Mk2 a Mk3 nie ma dużej różnicy w modułach. Osobiście zrobiłem na impulsatorze i module z Mk2 i działa.
sIaj - 2018-02-20, 13:33

Jak nie ma? Przecież golf III ma ecu, nie ma mechanicznego przyśpieszacza zapłonu itd. To jest w ogóle inna para kaloszy. To co wpinasz pod cewkę to tylko sam końcowy stopień.
ETZ_PRORIDER - 2018-02-20, 22:23

Yyy... Sory, stożkuję dziś głupoty. Nie wiem z czym zamieszałem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group