To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Przedszkole - Problem ze światłem stopu

muzyczka55 - 2017-11-07, 15:28

A może jest ktoś na forum z Rzeszowa lub okolic...kto pomógł by mi uporać sie z tym problemem...oczywiście odpłatnie.Pozdrawiam.
polu - 2017-11-07, 15:37

Kolego zdejmij szczękotrzymacz i zobaczysz jak to działa. Nie ma tam nic skomplikowanego, przy odrobinie chęci i sprytu z Twojej strony, musi działać poprawnie.
Może ułamała się blaszka przynitowana do rozpieraka i wymiana tego elementu nic nie da.

Zasada działania jest taka że przy ruchu obrotowym rozpieraka blaszka w środku dotyka do widocznego elementu co powoduje zamknięcie obwodu (masy), czyli świeci STOP :mrgreen:

Ten element da się kupić ale w tej chwili nie mogę znaleźć...

motomaciey - 2017-11-07, 15:41

polu, na co Ty liczysz? Gdyby choć trochę mu się chciało poszukałby serwisówki. Nie wiem czemu koledzy przenoszą tu takie tematy, ja od razu kasuję.
halcik - 2017-11-07, 17:19

W sumie i racja Macieju, ale niech ma: stazet
Marcin W. - 2017-11-07, 18:42

Na allegro taki czujnik można kupić nowy wpisując:
KOMPLET CZĘŚCI AUTOMAT STOP MZ ES TS ETZ 150 250
Kupowałem i działa ale nie ma w komplecie takiej dłuższej izolującej tulejki plastikowej i trzeba ją zamontować ze starego czujnika...

muzyczka55 - 2017-11-07, 20:14

motomaciey napisał/a:
polu, na co Ty liczysz? Gdyby choć trochę mu się chciało poszukałby serwisówki. Nie wiem czemu koledzy przenoszą tu takie tematy, ja od razu kasuję.


Tak....tylko gdzie nie zadzwonię to tylko samochody chcą naprawiać...nie ma w mojej okolicy serwisu.Jestem muzykiem a nie elektro mechanikiem...jak chcesz usunąć temat to prosze bardzo...ale w takim razie nie wiem w jakim celu istnieje to forum.

EndriuBis - 2017-11-07, 20:36

muzyczka55 napisał/a:

Tak....tylko gdzie nie zadzwonię to tylko samochody chcą naprawiać...nie ma w mojej okolicy serwisu.Jestem muzykiem a nie elektro mechanikiem...jak chcesz usunąć temat to prosze bardzo...ale w takim razie nie wiem w jakim celu istnieje to forum.


Dobra, odpuść i nie pogrążaj się dalej :lol:
chodziło o serwisówkę - czyli "mądrą książkę" z opisami rozmiarów części i sposobów naprawy :lol:

Tylko się nie zrażaj. :piwo:
Jestem z Rzeszowa, ale Ci na razie nie pomogę bezpośrednio. Za mało umiem w tej branży. Może kiedyś, jak zabiorę się za swoją. :roll:

kamczur44 - 2017-11-07, 22:00

Najlepszy sposób i jednocześnie najkosztowniejszy to przerobienie na nowy typ , czyli są gotowe nóżki stopu na tył pod czujnik który jest obok akumulatora . Bierzemy schemat i elektryczny mz dotyczy to roku po 1990 i trzeba dorobić przewody . W mz 150 i 251 to już jest zrobione . W ten sposób mamy święty spokój z tym czujnikiem w bębnie który i tak wymaga regulacji bo zużywają się szczęki. Żeby jeszcze polepszyć światło stop to dajemy prąd na lampę przez przekaznik . Kolego muzyczka 55 nie zrażaj się i nie poddawaj , ja u siebie instalację sam zrobiłem . Ja na muzyce nie mam zielonego pojęcia oprócz posłuchania sobie . Próbuj nie poddawaj się to nie takie straszne jak wygląda . Powodzenia :piwo:
romanETZ - 2017-11-08, 15:46

muzyczka55, Wydaje mi się ,że brakuje Ci chęci do grzebania przy MZecie. Niestety posiadając taki motocykl trzeba być troszkę elektrykiem, troszkę mechanikiem - ale przedewszystkim mieć chęci. Zacznij więc od zdjęcia koła, aby zobaczyć jak ten czujnik działa (może wystarczy podgiąć blaszkę). Tak jak Koledzy piszą NIE PODDAWAJ SIĘ. Forum po to jest aby Ci pomóc, ale Ty musisz działać i czytać, lub odwrotnie :grin: .Powodzenia :piwo:
elektryk111 - 2017-11-08, 16:43

Najpierw trzeba rozpoznać jaki jest sposób sterowania żarówką stopu.
Czy na włącznik stopu na kierownicy podawany jest na stałe minus czy plus.Potrzebny jest multimetr lub próbnik napięcia 12V.
Te przekaźniki sugerują że instalacja nie jest przystosowana pod czujnik w bębnie tylko taki "pociągany" na ramie i dlatego ktoś wcześniej musiał zapewnić odwracanie sterowania przekaźnikiem bo możliwe że do czujnika na kierownicy na stałe jest masa.
Bez podstaw wiedzy z elektryki będzie trudno to doprowadzić do oryginału.
Teoretycznie możliwe,ale efekt będzie niepewny.
Od wymiany czujnika bym nie zaczynał,bo najpierw trzeba sprawdzić czy jest uszkodzony czy sprawny,
Sprawdź czy nie spaliło bezpiecznika po zamianie kabli na przekaźniku,bo to może przywrócić świecenie stopu.

muzyczka55 - 2017-11-08, 19:28

Dzięki za wszystkie porady...mechanicznie jakoś to może ogarnę ale elektrycznie to już wiem że polegne.W instalacji ktoś niezle namieszał,porównałem z innym etz 150...niestety właściciel też na elektryce sie nie zna.Spróbuje coś działac podpierając się Waszymi poradami,jak nic z tego nie wyjdzie to...przyczepa i 50 km do Łańcuta do serwisu motocykli( bo tylko tam najbliżej przyjmą etz do naprawy)Pozdrawiam.
muzyczka55 - 2017-11-08, 19:35

Dobra, odpuść i nie pogrążaj się dalej :lol:
chodziło o serwisówkę - czyli "mądrą książkę" z opisami rozmiarów części i sposobów naprawy :lol:

Tylko się nie zrażaj. :piwo:
Jestem z Rzeszowa, ale Ci na razie nie pomogę bezpośrednio. Za mało umiem w tej branży. Może kiedyś, jak zabiorę się za swoją. :roll: [/quote]


Nie ma takiej opcji żebym sie zraził...doprowadze tą etz do stanu perfekt...bez względu na koszty wizualnie i mechanicznie.

kosior30 - 2017-11-09, 15:38

Problem w tym, że Twoje najlepsze chęci mogą zepsuć pseudo-fachowcy, tym bardziej, gdy zwęszą laika.
herrq666 - 2017-11-09, 19:05

Weź schemat, usiądź na spokojnie, otwórz piwo i pomału po nitce do kłębka.
muzyczka55 - 2017-11-09, 20:50

Dziś(wreszcie) miałem fachowca co zmienił mi cylinder z tłokiem od 125CM,ponieważ w miedzy czasie chce zmienić pojemność tak aby można było sie poruszać z kat B.po odpaleniu dzwięk z tłumika zrobił się strasznie metaliczny(dzwoni)czy tak powinno być?Może pod moja nie obecnośc załozył inny tłumik/)byłem w pracy a on był sam garażu....bo bardzo mnie ten dzwięk zdziwił (a słuch mam dobry)Zbadał tez z miernikiem instalacje i stwierdził że ktoś strasznie namotał w niej.Zrobił kierunki a co do stopu powiedział ze trzeba jakis kabel od stacyjki ciągnąć,a to mu dużo czasu zajmie,i pojechał....a z 200zł pojechał.Nie zdołał tez wyregulować obrotów biegu jałowego ponieważ gaznik nie reaguje na kręcenie tymi dwoma śrubkami....to pewnie do wymiany.
muzyczka55 - 2017-11-09, 20:55

kosior30 napisał/a:
Problem w tym, że Twoje najlepsze chęci mogą zepsuć pseudo-fachowcy, tym bardziej, gdy zwęszą laika.


Oni będą mi potrzebni tylko do prac zaawansowanych lub elektryki,resztę chce zrobić sam,przynajmniej tyle na ile będę potrafił.Części będę kupował sam...najwyżej mnie wyciulają na koszcie usługi.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group