To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Sprzęgło - składanie - MZ ETZ 250

Allu - 2010-01-24, 14:09

Tarcze musisz szlifować, połóż arkusz papieru ściernego na stole/szybie i trzyj. Sprężyny wymienić, założyć podkładki i składać powoli a dokładnie.
lukash - 2010-01-24, 17:14

a co zrobic z tym obracajacym sie lozysku na stozku??
Allu - 2010-01-24, 18:04

Nie rozumiem pytania? Jak może Ci się obracać po stożku? Daj zdjęcie.
Gustlik - 2010-01-24, 18:30

To łożysko musi sie obracać bo zapiera sie na nim to ramie co dociska ten dekielek aluminiowy przy sprzęgle :lol:
Huberto - 2010-02-01, 16:15

Tarcze są za grube i przez to nie wysprzęgla, bo tarcze nie mają luzu. Albo zeszlifuj je tak jak napisał Allu, albo możesz założyć między 3 nowe 2 stare tarcze.
lukash - 2010-02-24, 18:57

zrobiłem to co mi radziliscie, powymieniałem wszystko i złozylem do kupy. wszystko wyregolowalem, ustawilem tak jak nalezy. naciskam raczke przy kierownicy wszystko ladnie pieknie sie zalancza, odbija. ale zaczyna sie problem gdy chcem wlanczyc bieg. po prostu przy nacisnietym sprzegle nie chce włączyc sie bieg... albo co gorsze w trakcie gdy jest wlączony bieg i mam cały czas nacisniętą dzwignie sprzegla to tak jakbym tego sprzegla wogule nie wlączył... a drugim problemem jest to: motor jest na luzie, naciskam kopniak i mam wrazenie ze tlok stoi w miejscu a obraca sie zupelnie cos innego... trudno to wytłumaczyc. dla mnie to cos jest nie tak ze sprzeglem i mam wrazenie ze sie wlasnie ono obraca.... no po prostu wydaje mi sie ze robi sie cos takiego jakbym trzymając na sprzegle odpalał... nie wiem o co w tym chodzi! :cry:
hubertbaran - 2010-02-25, 09:56

No to nie złożyłeś dobrze, stożek dalej ślizga na wale.
kosior30 - 2010-02-26, 01:38

Jeśli Ci się obrócił na wale, to musisz teraz od nowa dystansować sprzęgło, włącznie z odległością między zewnętrzną krawędzią stożka, a łożyskiem w lewym deklu (pamiętaj, że nakrętka ze ślimakiem do obrotomierza dokręca stożek, a pośredniczy w tym właśnie łożysko). Jeśli dystans między łożyskiem a stożkiem będzie niezerowy, to nakrętka nie przytrzyma stożka i Ci znów zrzuci z wału. No i oczywiście odpowiednio przygotuj powierzchnie stożka i czopu wału - było już o tym pisane na forum.
lukash - 2010-02-26, 17:10

sprzeglo mi nie obrucilo sie na wale i nigdy nie spadlo. problemem jest to ze gdy jest bieg i naciskam sprzeglo to ono nie chce wylanczac tego biegu... a ta nakretke od obrotomierza to jakim momentem trzeba dokrecac?? bo wiem ze stozek na wal dokreca sie z siłą 90Nm...
kosior30 - 2010-02-27, 01:47

lukash napisał/a:
a ta nakretke od obrotomierza to jakim momentem trzeba dokrecac?? bo wiem ze stozek na wal dokreca sie z siłą 90Nm...


Zastanów się i sam sobie odpowiedz czy to nie ta sama nakrętka...

johny89 - 2010-03-06, 15:51

Dziś poskładałem sprzęgło na nowych tarczach.
[IMG=http://img221.images...2549.jpg][/IMG]
Na zdjęciu zaznaczyłem gdzie po wymianie tarcz odstęp się znacznie zwiększył. Nie jest za duży. Jak dobrze poskładać sprzęgło żeby nie było problemów. Można jakoś sprawdzić czy wszystko jest złożone dobrze?

Gacy251 - 2010-03-06, 15:54

johny89, Za grube te tarcze musisz szlifować allbo założyć 3 nowe a 2 stare :mrgreen:
johny89 - 2010-03-06, 17:55

A czemu za grube?? Skąd mam wiedzieć jaka ma być ich prawidłowa grubość??
Michał 1991 - 2010-03-06, 18:03

Nowe tarcze mają grubość 3,0mm +-0,1mm. Grubość nowych przekładek 1,5mm +-0,1mm. Suwmiarką chyba się umiesz obsługiwać :piwo:

[ Dodano: 2010-03-06, 18:04 ]
A Twoje mogą być za grube bo tak chciały biedronki (chińczyki) :roll:

KilleRart - 2010-03-06, 18:27

johny89 napisał/a:
A czemu za grube?? Skąd mam wiedzieć jaka ma być ich prawidłowa grubość??


Czy wszystkie serwisówki w necie wcięło?? Google nie gryzie. ;)

Gacy251 - 2010-03-06, 18:38

Jak złożyć pożądnie sprzęgło masz w tym linku minuta 8:50 :mrgreen:

http://www.youtube.com/wa...feature=related
dalsza część http://www.youtube.com/wa...feature=related

johny89 - 2010-03-06, 19:37

Michał 1991 napisał/a:
Nowe tarcze mają grubość 3,0mm +-0,1mm. Grubość nowych przekładek 1,5mm +-0,1mm. Suwmiarką chyba się umiesz obsługiwać :piwo:

[ Dodano: 2010-03-06, 18:04 ]
A Twoje mogą być za grube bo tak chciały biedronki (chińczyki) :roll:


Czyli muszę zmierzyć swoje i je szlifować żeby miały taką grubość jak piszesz??
Tarcze dał gratisowo do motoru sprzedający. Ciężko będzie równo zeszlifować wszystkie tarcze. Macie może jakieś pewne tarcze których nie trzeba szlifować a można je kupić??

[ Dodano: 2010-03-06, 19:38 ]
Gacy251 napisał/a:
Jak złożyć pożądnie sprzęgło masz w tym linku minuta 8:50 :mrgreen:

http://www.youtube.com/wa...feature=related
dalsza część http://www.youtube.com/wa...feature=related


Mam ten filmik pobrany na dysk ale liczyłem na wasze osobiste uwagi oparte na doświadczeniu. Ja dopiero zaczynam swoja przygodę z MZ.

Michał 1991 - 2010-03-06, 22:43

johny89 napisał/a:
Czyli muszę zmierzyć swoje i je szlifować żeby miały taką grubość jak piszesz??


Tak musisz je zeszlifować, nie koniecznie muszą byc idealnie tej samej grubości, chodzi o to żeby w sumie miały 15mm (5x3mm), czyli nic nie powinno się dziać jak jedna tarcza będzie miała 2,9mm a druga 3,1mm. Ewentualnie zostaw 2 stare i 3 nowe, zmierz jaka wyjdzie szczelina i śmigaj.

johny89 - 2010-03-06, 23:08

Jaka ma wyjść szczelina?
Czym i jak szlifować tarcze??

Gacy251 - 2010-03-06, 23:16

johny89 napisał/a:
Czym i jak szlifować tarcze??


Na kamieniu szilfierskim :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group