To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Sprzęgło - składanie - MZ ETZ 250

Jeżak - 2010-03-06, 23:22

Cytat:
Na kole szlfierskim :mrgreen:
hahaha Gacy251, spokojnie, nie tak drastycznie od razu :razz: :razz:
Papier ścierny drobno ziarnisty i jazda... 150-180 ...

johny89 - 2010-03-07, 12:10

Hmm tak się zastanawiałem dalej nad tymi tarczami bo przecież podana jest minimalna wartość. Chodzi mi o te 0,5mm. Nic nie ma o tym że po założeniu nowych nie może przekroczyć jakiejś maksymalnej wartości. Tej na złożonym sprzęgle.

Gacy251 napisał/a:
johny89 napisał/a:
Czym i jak szlifować tarcze??


Na kamieniu szilfierskim :mrgreen:


Tylko czy uda się je równo zeszlifować. Najlepiej chyba żeby można było całą powierzchnie tarczy przyłożyć.

Jeżak - 2010-03-07, 12:17

na arkusz papieru ściernego połóż tarczę i szlifuj...i co parę ruchów suwmiarką sprawdzaj grubość.
johny89 napisał/a:
Nic nie ma o tym że po założeniu nowych nie może przekroczyć jakiejś maksymalnej wartości. Tej na złożonym sprzęgle.
lepiej żeby nie przekroczyło fabrycznych wartości... :neutral: lepiej zeszlifować lub zamontować kilka (2-3) stare oryginalne w dobrym stanie tarcze sprzęgłowe :smile:
johny89 - 2010-03-11, 22:44

Tarcze miały 3,5mm zeszlifowałem je do 3,3/3,2 i tak złożyłem.
Jak założyć stożek na gorąco??

Jeżak - 2010-03-11, 23:16

Nie zakłada się stożka na gorąco :shock: osadź sprzęgło na stożku...i poprzez rurkę dokręć je...

w pierwszej kolejności musisz założyć:
-podkładka;
-zabierak;
-podkładka;
-podkładka sprężysta/falista/
następnie:
-wciskaj sprzęgło/za pomocą rurki i nakrętki/
Pamiętaj żeby zabierak miał luz poosiowy min. 0,1mm

johny89 - 2010-03-21, 16:18

Czy to jest dobrze złożone?
http://www.youtube.com/watch?v=dZ9P9IaMWtY

Jeżak - 2010-03-21, 16:55

johny89 napisał/a:
Czy to jest dobrze złożone?
http://www.youtube.com/watch?v=dZ9P9IaMWtY
Dobrze. Inaczej się nie da :lol:
kosior30 - 2010-03-22, 01:13

Jeżak, nie do końca. Nie pokazana jest tu druga strona dekla. Ważne, żeby wypusty podkładki pod mały dekielek - ten od obrotomierza - były mniej więcej pochylone w prawo 27st od poziomu. Łożysko z tą tuleją można w kilku położeniach założyć nie zmieniając pracy tej łapy wyciskowej, więc trzeba pilnować i podkładki. Zobacz w serwisówce jak założyć prawidłowo, gdzieś już wrzucałem nie tak dawno skan z tym. Wygląda że jest ok, ale tak jak mówię, jeszcze odglądnij zewnętrzną strona dekla.
Jeżak - 2010-03-22, 18:37

odpowiedziałem na pytanie czy ten mechanizm jest prawidłowo złożony- bo akurat jest dobrze złożony :mrgreen: Ale że się nie pytał o tamtą część, to sądziłem że wie o co biega pod tym dekielkiem
jaro23 - 2010-03-23, 10:10

Czy ktoś wie o ile mm rozsuwa się sprzęgło ETZ 251 w momencie wysprzęglania ?
johny89 - 2010-03-24, 22:03

Jeżak napisał/a:
odpowiedziałem na pytanie czy ten mechanizm jest prawidłowo złożony- bo akurat jest dobrze złożony :mrgreen: Ale że się nie pytał o tamtą część, to sądziłem że wie o co biega pod tym dekielkiem


Tak do końca nie wiem. Możecie dać linki do tych skanow. Jak najlepiej i najprościej ustawić ten mechanizm żeby nie było problemów z wyregulowaniem sprzęgła. Czytałem o zgrubnej regulacji sprzęgła. Będę robił taką rurkę i ustawiał tak jak na filmiku. Daje tą rurkę i w deklu przesuwam w odpowiednią stronę żeby rurka przylegała do dekla. Dokręcam i potem już tylko przy klamce reguluje?

szocha1991 - 2010-09-03, 13:57

Cześć. Przedwczoraj zmontowałem sprzęgło. Grubość płytek wyszła mi 16 mm, nie chciałem szlifować, choć wiem, że 1 mm to w sumie dużo. Wszystko gra. Objawy są takie, że tak jak już ktoś wcześniej pisał, ciężko za zapalonym silniku znaleźć luz z 1 biegu, jak się zgasi silnik, jest już dużo łatwiej. Pierwsze pytanie: jak to wyeliminować? Czy to kwestia tych 16 mm?
I druga sprawa. Klamka sprzęgło strasznie ciężko odbija, tzn nie ma takiej szybkości w odbiciu. Jak wykręcę tą śrubkę regulacyjną, do tego stopnia, że w klamce zostaje jakieś 0,5 mm śrubki jest ok. Czy z tym, jest wszystko w porządku. Wiem, że regulacja jest po to żeby regulować, ale martwi mnie to, że w klamce zostaje tylko 0,5 mm gwintu.
Liczę na wasze uwagi i spostrzeżenia.
Pozdrawiam.

AdamSsS - 2010-09-03, 14:28

wkręć regulację przy klamce i podciągnij tuleją pod deklem obrotomierza a linka od sprzęgła jest nowa bo to też może być przyczyna ja chcialem wymienić linkę i kupilem nową założyłem a tu zonk sprzęgła nei ma okazało się ze link jest za długo o 2.4cm i dupa poszedłem do sklepu na wymianę ale wszystkie były takie kolo powiedział że za 2 tyg bedzie dostawa nowych więc może wtedy będą dobre ale sam się zmartwił bo będzie musiał cała partię zwrócić co mnie też martwi bo zauważyłem że stopniowo części tak jak teraz do jaskółek i tropików nie am to do etz też powoli zaczyna brakować a te które są powiedzmy że w dostateczny stanie ... dlatego coraz badziej myślę o sprzedaży mz :|
szocha1991 - 2010-09-03, 15:32

Myślałem właśnie o tym, żeby schować regulacje bardziej do klamki, a bawić się regulacją pod dekielkiem obrotomierza...tylko martwi mnie jedna rzecz, a właściwie zastanawia...Sprzęgło pod dekielkiem obrotomierza mam idealnie nastawione, tak jak piszą w książce czy na popularnym już filmie z jutuba, czyli 11 mm.
Nie wiem już czy zostawić tak jak jest, czy bawić się dalej...bo wtedy książkowe 11 mm na pewno ulegnie zmianie.

codipar1988 - 2010-09-03, 18:40

I ja tak mam że "pod deklem" mniej jak 11mm.
Szczelina na sprzęgle 1,66mm-za duża.
Powód chyba za długa linka.
Wszystko działa ok.

Michał_22 - 2010-11-09, 13:14

Dołacze się do tematu bo nie chce zaśmiecać. Mam taki problem, ze cos tlucze się w silniku przy sprzegle. Luz na zabieraku prawidłowy. Nie mam pojecia co to może być. Odpalilem MZ, ściągnąłem dekiel i stuki sa tak jakby od tego duzego kola talerzowego. Możliwe ze zęby na zabieraku i tym duzym kole się wytarly i przez to się tlucze?
mczmok - 2010-11-09, 13:25

Michał_22 napisał/a:
Możliwe ze zęby na zabieraku i tym duzym kole się wytarly i przez to się tlucze?

Zbyt duzy luz międzyzębny - przeważnie wymiana koła talerzowego na nowe pomaga.

Jeżak - 2010-11-09, 16:39

mczmok napisał/a:
przeważnie wymiana koła talerzowego na nowe pomaga.
Jesli dochodzi do wymiany tych elemntów...
To powinno wymieniać się dwa kola zębate współpracujące ze sobą... w tym wypadku zabierak i koło talerzowe

norbertmz - 2010-11-09, 18:48

Witam założyłem sprzęgło i jak wcisnę palce pod nie to wyczuwam luz zbieraka tak z 2 mm dodam że osadzałem je na ciepło i szlifując czop wału pastą zaworową.
__Karol__ - 2010-11-09, 19:04

No to za duży luz masz, będzie stukać. Rozebrać i ponownie zdystansować ;)
Składanie silnika MZ 251 7:58



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group