To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Prawo - Karta ewidencji (biała karta) - WUOZ problemy

halcik - 2018-05-14, 08:50
Temat postu: Karta ewidencji (biała karta) - WUOZ problemy
Witam, pojawiła się ściana podczas rejestracji na zabytek mojego motocykla (z ważnych danych to rocznik 59, bez żadnych zmian, w pełnym oryginale). Problem wygląda tak, że Konserwator nie chce przyjąć mojej białej karty i wytknął szereg "niedociągnięć". Nie jestem laikiem w temacie, ale zmieniła się rejonizacja i mój wniosek trafił po raz pierwszy w nowe miejsce - Łódź.
W odpowiedzi jaką dostałem nie ma podanych konkretnych paragrafów, który wykazywałyby, że mają rację.
1. Do wniosku dołączyłem umowę kupna-sprzedaży, według urzędniczki jest ona niewystarczająca bo powinienem udokumentować całą znaną historię motoru.
2. Brak adnotacji, że rzeczoznawca zweryfikował moją białą kartę. Czyli mogę opracować sam, ale rzeczoznawca musi się pod nią podpisać, jak dla mnie absurd.
3. Ze względu na brak opinii technicznej powinienem podać: ilość wyprodukowanych egzemplarzy, opis prac konserwatorskich, restauratorskich, modernizacyjnych oraz wszelkich zmian ... oraz określenia stopnia oryginalności. Wytyczna dotycząca opracowywania karty pojazdu (białej karty) pisze wyraźnie, że jeśli nie wiemy, co dokładnie wpisać w rubrykę lub dane źródłowe są sprzeczne to pozostawiamy miejsce puste. Moim zdanie tyczy się to ilości egzemplarzy. Opis prac jakie wykonałem przy motorze był umieszczony, ale nie był jakiś super precyzyjny, bo przecież co można napisać więcej nie wchodząc w szczegóły, że został wykonany remont silnika oraz po naprawie została położona nowa powłoka lakiernicza?
4. Na karcie ewidencji nadrukowałem zdjęcia (zrobiłem to z premedytacją, ponieważ wcześniej opracowana przeze mnie karta, jak i jeszcze wcześniejsza opracowana przez rzeczoznawcę również miała wdrukowane zdjęcia na drukarce laserowej.
W piśmie była informacja o zmianie wymagań, które są zgodne z całym pismem jakie dostałem, ale czy zgodne z przepisami?

http://www.wuoz-lodz.pl/Z...ji_pojazdow,8,3

Do końca tego tygodnia mam termin na odpowiedź, może ktoś ma jakieś doświadczenie w tej kwestii, zna jakiś przepis który mogłem przegapić. Na pewno chcę poprosić o podanie przepisów według których mój wniosek zawiera błędy. Wydaje mi się, że odpowiedź jaką dostałem już takie informację powinna zawierać, czy urzędnik nie musi tego podawać i czy na moją prośbę uzupełni te dane?

AdamB12 - 2018-05-15, 16:09

Jak psu zupa należy Ci się uzasadnienie odrzucenia karty, razem z podstawą prawną. Często powołują się wtedy na wytyczne nieurzędującego już kierownika jakiejś nieistniejącej już komórki w ochronie zabytków. Jak tak się stanie, napisz do mnie - mam na to asa.
Co do praktyki to rzeczoznawców zwykle nie podważają, a prywatne inicjatywy zawsze. Jeśli w przepisach jest o przyklejonym zdjęciu, to je przyklej. Nie rzucaj sobie sam kłód pod nogi ;)

halcik - 2018-05-15, 18:34

Sam rzuciłem bo taka kartę miałem od rzeczoznawcy a to była jej wierna kopia. W tej chwili jestem w trakcie pisania odpowiedzi z prośbą o podstawę prawną oraz pytaniami np jak według urzędnika powinno wyglądać udokumentowanie własności jeśli umowa ks jest uważana za niewystarczającą.
Milicyjny - 2018-05-16, 16:50

halcik napisał/a:
Sam rzuciłem bo taka kartę miałem od rzeczoznawcy a to była jej wierna kopia. W tej chwili jestem w trakcie pisania odpowiedzi z prośbą o podstawę prawną oraz pytaniami np jak według urzędnika powinno wyglądać udokumentowanie własności jeśli umowa ks jest uważana za niewystarczającą.


Żaden rzeczoznawca tak nie wypełni Białej Karty( zdjęcie wydrukowane laserowo), możliwe jest to tylko przy Opinii rzeczoznawcy PZMot, a to dwa różne dokumenty.

halcik - 2018-05-16, 18:19

Biała karta, czyli karta ewidencji jest jedna. Nie wiem o jakich dwóch dokumentach piszesz choć z chęcią poznam bliżej temat. Możesz podać jakiś odnośnik do poczytania? Jesteśmy z tego samego województwa, może masz jakieś doświadczenie z naszym konserwatorem?
Jak dla mnie rzeczoznawca to rzeczoznawca, a konserwator w przepisach oraz NID nie wspomina o tych miłych ludziach w swoich wytycznych. Tego się trzymam :mrgreen:

Milicyjny - 2018-05-18, 09:58

Mam zarejestrowaną Kolekcję Pojazdów zabytkowych, 6ciu pojazdów milicyjnych, wszystkie w łódzkim oddziale WKZ .Wszystkie pojazdy, cztery motocykle MZ i dwa radiowozy Fiat 125p przeszły procedurę wpisu w oparciu o dwa dokumenty:
,,Ocena stanu technicznego,oraz opis wartości historycznych i kolekcjonerskich pojazdu"
oraz
,, Karta ewidencji ruchomych zabytków techniki"
i mój wniosek o dokonanie wpisu do Ewidencji.
Z tego co piszesz , sam sobie rzuciłeś kłodę pod nogi, gdyż instrukcja dotycząca wypełniania tzw. Białej Karty, czyli Karty ewidencji ruchomych zabytków techniki,jest ustalona przez rozporządzenie Ministra i jasno określa sposób wypełnienia, rodzaj załączników(zdjęcia !),ich wymiary a nawet gramaturę papieru i format.
Co innego dotyczy Oceny stanu technicznego, która jest potocznie nazywana ,,Opinią" rzeczoznawcy PZMot.Ocena ta może być sporządzana w różnych formach pisemnych,na różnym papierze i drukarkach, posiadać drukowane zdjęcia, kserokopie dokumentów, itp. , itd.
Co do decyzji odmownej.
Musisz prawidłowo wypełnić wymagane Prawem dokumenty i ponownie złożyć, wraz z odwołaniem.
Ostanie pojazdy z Kolekcji wpisywałem do Ewidencji i rejestrowałem w 2016 roku.
Z mojego doświadczenia w WKZ wynika, że urzędniczka która przyjmowała i weryfikowała moje dokumenty, podchodziła do spraw merytorycznie, dokładnie, prawidłowo i szczegółowo sprawdzała dokumenty. Nigdy niczego się nie czepiała, zawsze służyła pomocą i sprawnie, bez opieszałości załatwiała sprawy związane z Wpisem do Ewidencji, z reguły czekałem ok tygodnia na potwierdzenie Wpisu.

halcik - 2018-05-18, 11:35

OK, ale do wpisu nie jest potrzebna "opinia". Nie wiem jak się to ma do kolekcji, bo się nie wczytywałem. Gdyby to był tylko brak rzeczoznawcy to bym może odpuścił, ale dostałem informację, że powinien on pisemnie potwierdzić pod względem formalnym i merytorycznym poprawność danych znajdujących się na białej karcie. Nie znalazłem takiego przepisu.
Bardziej boli mnie, że urzędnikowi nie wystarczy umowa kupna-sprzedaży i prosi o udokumentowanie własności odpowiednim wpisem w białej karcie. OK, w którym miejscu mam wpisać poprzednich właścicieli i jakie dane mogę podać? Imię, nazwisko, PSL i co jeszcze? To chyba lekki absurd? Ilość wyprodukowanych egzemplarzy modelu? Dane źródłowe są rozbieżne, a mam wiedzę w postaci zdjęcia tabliczki znamionowej z wyższym numerem. Ta informacja została przeze mnie pominięta w myśl punktu 6 wytycznych NID, a mimo wszystko mam ją podać. Opis prac konserwatorskich, znalazłem kilka białych kart w tym również jedną na tym forum do Jaskółki. Wzorowałem się na poprzedniej pisząc niby lakonicznie, ale jak większość osób w białych kartach:
"Motocykl odbudowany według dostępnych materiałów źródłowych. Zachowany w chwili obecnej w bardzo dobrym stanie. Nie stwierdzono żadnych przeróbek i napraw. Poszczególne układy motocykla bez jakichkolwiek wad lub niesprawności. Powłoka lakiernicza stan dobry. Wymaga drobnych napraw
i renowacji."

Czy mam opisywać jakiej formy kupiłem łańcuch, zębatkę, łożysko, simmering, oring, oponę dętkę, talk, śrubkę i bóg wie co jeszcze? W odpowiedzi uściśliłem, że materiały źródłowe to między innymi katalog części z numerami i rysunkami które określają też normy dla zastosowanych elementów (chodziło mi o śruby).
Mógłbym tak wymieniać bo lista jest dłuższa. Gratulację że Ci się udało, ale rozumiem, że miałeś jednak opinię - ocenę stanu technicznego. Ja mam to zamiar zrobić niezgodnie z wytycznymi na stronie Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, ale zgodnie z prawem.
Jestem niby tą sytuacją poddenerwowany, ale w sumie spokojny. Przecież urzędnik przywoła (czego jeszcze nie zrobił) odpowiedni przepis który mówi o tym o czym dostałem w odpowiedzi i ewentualnie Pani wskaże gdzie mam wpisać np dane 5 poprzednich właścicieli z podaniem ich danych osobowych lub powie którą liczbę wpisać i gdzie dla ilości wyprodukowanych egzemplarzy itd.
Jakoś się dziwnie składa, że zawsze to co chce zarejestrować na żółte tablice posiada jakiś bubel prawny lub nie przychylną osobę po drugiej stronie, więc dlaczego się zdziwiłem tym razem, nie wiem. Mam czas więc mogę się trochę poprzepychać. Całą rozgrywkę mam już zaplanowaną przy pomocy znajomego, który nie raz odwiedzał już sąd administracyjny i odwoławczy. A więc "chcą zagrać w grę" - ok

Temat mam ułożony, mogę go tu opisywać, jeśli uznacie że się na coś przyda albo może wylądować w koszu.

Milicyjny - 2018-05-18, 14:41

OK, czekam na relację.
majasportomoto - 2018-08-29, 14:25
Temat postu: Re: Karta ewidencji (biała karta) - WUOZ problemy
halcik napisał/a:
Witam, pojawiła się ściana podczas rejestracji na zabytek mojego motocykla (z ważnych danych to rocznik 59, bez żadnych zmian, w pełnym oryginale). Problem wygląda tak, że Konserwator nie chce przyjąć mojej białej karty i wytknął szereg "niedociągnięć". Nie jestem laikiem w temacie, ale zmieniła się rejonizacja i mój wniosek trafił po raz pierwszy w nowe miejsce - Łódź.
W odpowiedzi jaką dostałem nie ma podanych konkretnych paragrafów, który wykazywałyby, że mają rację.
1. Do wniosku dołączyłem umowę kupna-sprzedaży, według urzędniczki jest ona niewystarczająca bo powinienem udokumentować całą znaną historię motoru.
2. Brak adnotacji, że rzeczoznawca zweryfikował moją białą kartę. Czyli mogę opracować sam, ale rzeczoznawca musi się pod nią podpisać, jak dla mnie absurd.
3. Ze względu na brak opinii technicznej powinienem podać: ilość wyprodukowanych egzemplarzy, opis prac konserwatorskich, restauratorskich, modernizacyjnych oraz wszelkich zmian ... oraz określenia stopnia oryginalności. Wytyczna dotycząca opracowywania karty pojazdu (białej karty) pisze wyraźnie, że jeśli nie wiemy, co dokładnie wpisać w rubrykę lub dane źródłowe są sprzeczne to pozostawiamy miejsce puste. Moim zdanie tyczy się to ilości egzemplarzy. Opis prac jakie wykonałem przy motorze był umieszczony, ale nie był jakiś super precyzyjny, bo przecież co można napisać więcej nie wchodząc w szczegóły, że został wykonany remont silnika oraz po naprawie została położona nowa powłoka lakiernicza?
4. Na karcie ewidencji nadrukowałem zdjęcia (zrobiłem to z premedytacją, ponieważ wcześniej opracowana przeze mnie karta, jak i jeszcze wcześniejsza opracowana przez rzeczoznawcę również miała wdrukowane zdjęcia na drukarce laserowej.
W piśmie była informacja o zmianie wymagań, które są zgodne z całym pismem jakie dostałem, ale czy zgodne z przepisami?

http://www.wuoz-lodz.pl/Z...ji_pojazdow,8,3

Do końca tego tygodnia mam termin na odpowiedź, może ktoś ma jakieś doświadczenie w tej kwestii, zna jakiś przepis który mogłem przegapić. Na pewno chcę poprosić o podanie przepisów według których mój wniosek zawiera błędy. Wydaje mi się, że odpowiedź jaką dostałem już takie informację powinna zawierać, czy urzędnik nie musi tego podawać i czy na moją prośbę uzupełni te dane?



Ad.3
Podobna sytuacja jak u mnie jeśli chodzi o wymagania z pkt 3.
Muszę szczegółowo opisać historię pojazdu,tzn. podać dane dotyczące ilości wyprodukowanych sztuk,dokładnie opisać co wymieniłem i udowodnić że te części są oryginalne + dołączyć rachunki na potwierdzenie.Do tego brak zdjęć numerów ramy,wykorzystanie nie aktualnego wzoru białej karty...paranoja,i oczywiście problem nr.1 że nie widać u mnie opinii rzeczoznawcy,więc nie mogą ocenić stanu(oryginalności) pojazdu a posiadając ją ''przeszło by'' bez przeszkód.
Co ciekawe wniosek złożyłem w delegaturze w Nowym Targu,gdzie do samej karty nie mieli dodatkowych wymagań tylko nie spodobał się im format zdjęć.Następnie okazało się że podlegam terytorialnie pod Nowy Sącz i tam też powędrował wniosek i biała karta.No i dalej to już sytuacja wyżej opisana...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group