To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Etz 150-kondensator ciągle się przepala, uszkadza?

lamariusz - 2018-06-22, 18:28
Temat postu: Etz 150-kondensator ciągle się przepala, uszkadza?
Witam. Etz 150 z 1987 roku. Po przejechaniu do około 20 kilometrów, za każdym razem dochodzi do uszkodzenia kondensatora usytuowanego w układzie zapłonowym nad platynami. Zapłon na platynkach. Regulator napięcia mam nowy ten czarny polski na trzy kabelki polecany na forum, cewka Wysokiego Napięcia nowa niemiecka ( za 70 złotych) wcześniejsze to za 35 złotych i jeszcze wcześniejsza to oryginalna fabryczna. Ponieważ myślałem, że może to wina cewki. Przewód wysokiego napięcia nowy markowy, fajka też nowa markowa. Patynki nowe podobno oryginalne DDR. Świeca polecana już nie pamiętam nazwy. Objawy są takie, że jak wymienię kondensator na nowy to motor idzie jak szatan. Na każdym biegu nawet na 5 ciągnie, bajka. Po przejechaniu do 20 km, zaczyna dusić się nie wchodzi na obroty wolno mogę jedynie dojechać do domu. na niskich obrotach. Po dodaniu gazu muli dusi się. Za każdym razem jak zmieniam kondensator na nowy wraca do życia, wszystko super. Dla tego wymieniłem na nowy regulator na elektroniczny ( wcześniej puszka) oraz cewki. Gaźnik ustawiony igła łącznie z poziomem paliwa 29/32 mm pływak. Na pewno przyczyną jest za każdym razem uszkodzony kondensator. Co może go uszkadzać? ostatnio też wymieniłem akumulator na nowy 12v 7 a/h. Nigdzie w necie no i na tym forum , nie nogę znaleźć powodu, przyczyny przepalania kondensatora. A i nie mam elektronicznego zapłonu tylko platynki. Mam jeden kondensator. Pod siedzeniem nie mam drugiego. simeringi nowe, lewego powietrza nie mam i zapłon ustawiony dobrze. Poradźcie , może jakiś inny mocniejszy kondensator? Instalacja 12v, oryginalna. Sezon w pełni a ja boją się wyjechać swoją etz.
lamariusz - 2018-06-22, 18:32

ostatni kupiony kondensator , który mi się przepalił.
https://gmoto.pl/kondensator-simson-mz-plitz,126954.html

lamariusz - 2018-06-22, 18:33

a to jeszcze wcześniejszy.
https://gmoto.pl/kondensator-etz,62577.html

Marcin W. - 2018-06-22, 19:25

Witaj
lepiej pomyśl o zapłonie elektronicznym od tego kolegi. :piwo:

http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=37866

lamariusz - 2018-06-22, 19:53

Już zadałem mu pytanie czy rozwiąże to mój problem. Jeżeli tak, to kupię od niego ten zestaw.
lamariusz - 2018-06-22, 19:57

obecna cewka, którą mam:
https://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-butelkowa--mz-simson-12v-niemcy,134843.html

wcześniejsza cewka, którą już zdemontowałem:
https://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-butelkowa-12v,61935.html

obecnie założyłem taki regulator:
https://gmoto.pl/regulator-napiecia-12v-etz,62704.html

Jeżeli elektroniczny zapłon rozwiąże mój problem, na pewno go kupię i zamontuję, ale poproszę o wypowiedzi innych.

Marcin W. - 2018-06-22, 20:49

Na zaciskach cewki masz wyprowadzenia 1 i 15:
1- to zacisk sterujący z przerywacza lub modułu zapłonowego ( kolor zielony)
15- to zasilanie cewki kolor czerwono-czarny.
Sprawdź te połączenia czy nie zamieniłeś ich. Pewien kolega opisywał objawy jak twoje po dobrym połączeniu cewki ustały jego problemy.
Co do typu cewki to uważam że jest dobra można też bułgarską założyć Elprom tylko ma większą średnice i obejmę trzeba nową inaczej zniekształca się... :piwo:


lamariusz - 2018-06-22, 21:13

Zaraz podeślę fotki jak mam.
lamariusz - 2018-06-22, 22:17

moje podłączenie cewki;
https://hubic.com/home/browser/#default/cewka%20%20etz%20150

Marcin W. - 2018-06-22, 22:50

Brak dostępu wklej zdjęcie poprzez znacznik IMG lub daj na inną stronę zdjęcie.
elektryk111 - 2018-06-23, 07:37



Na tym planie masz numery na cewce i kolory kabli.Sprawdź czy tak jest u Ciebie.
Zapłon elektroniczny nie rozwiąże problemów z instalacją(np.z uszkodzoną cewką)a dodatkowo może się sfajczyć.
Najpierw uruchom i przetestuj instalację platynkową i wtedy ewentualny montaż zapłonu elektronicznego.

lamariusz - 2018-06-23, 08:13

https://hubic.com/home/pub/?ruid=aHR0cHM6Ly9sYjEuaHViaWMub3ZoLm5ldC92MS9BVVRIXzYwNTU4YzI1YWVlY2IyMGNhZmRmNmRiNWQ0MWI4ZmRkL2RlZmF1bHQvLm92aFB1Yi8xNTI5NzMzODk5XzE1MzA1OTc4OTk/dGVtcF91cmxfc2lnPWU3ZDJkYzJkZTg4NTVmYWI5ODliZmQ3OGYyMzQwYTQ1MDQ0NGEyMmEmdGVtcF91cmxfZXhwaXJlcz0xNTMwNTk3ODk5
lamariusz - 2018-06-23, 08:14

Zaraz wrzucę poprawnie zdjęcia.
lamariusz - 2018-06-23, 08:29



tak mam podłączone cewki.

lamariusz - 2018-06-23, 08:30

https://www.fotosik.pl/u/lamariusz/album/2501269
lamariusz - 2018-06-23, 08:33

Uzyskałem też taką informację:
"Trzeba by zamontować markowy kondensator na wyższe napięcie, 250V to jak na 12V trochę za mało. Min. to takie 400V."

co Wy na to.

lamariusz - 2018-06-23, 08:46

Przewody do cewki jak widać mam właściwe podłączone. Instalacja moja jak widzę jest poprawnie podłączona.
CZAREKJ - 2018-06-23, 08:50

Te kondensatory powinny dać radę:
http://allegro.pl/kondens...5643031729.html
http://allegro.pl/1237330...7343350690.html
Jaką oporność ma fajka?

lamariusz - 2018-06-23, 09:08

Fajkę mam taką, ale przewód WN, zmieniłem na lepszy, jak się nie mylę beru, coś o takiej nazwie.
https://gmoto.pl/fajka-zaplonowa-kabel-przewod-simson-wsk-romet-ngk,77719.html

Bajbus16 - 2018-06-23, 09:36

Ja osobiście nigdy nie spotkałem się aby kondensator się przepalał. Owszem z biegiem lat traci on swoją pojemność, co objawia się przerywaniem pracy silnika na wyższych obrotach. Szukał bym przyczyny w samym przerywaczu, który po rozgrzaniu się silnika traci swoje właściwości plastykowa stopa, lub któraś z odnóg sprężyny dociskowej zwiera z masą. Przy niesprawnym kondensatorze na platynkach następuje mocne iskrzenie. Zobacz zatem czy takie zjawisko nie występuje gdzieś obok platynek.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group