Etz 150-kondensator ciągle się przepala, uszkadza? |
Autor |
Wiadomość |
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-06-22, 18:28 Etz 150-kondensator ciągle się przepala, uszkadza?
|
|
|
Witam. Etz 150 z 1987 roku. Po przejechaniu do około 20 kilometrów, za każdym razem dochodzi do uszkodzenia kondensatora usytuowanego w układzie zapłonowym nad platynami. Zapłon na platynkach. Regulator napięcia mam nowy ten czarny polski na trzy kabelki polecany na forum, cewka Wysokiego Napięcia nowa niemiecka ( za 70 złotych) wcześniejsze to za 35 złotych i jeszcze wcześniejsza to oryginalna fabryczna. Ponieważ myślałem, że może to wina cewki. Przewód wysokiego napięcia nowy markowy, fajka też nowa markowa. Patynki nowe podobno oryginalne DDR. Świeca polecana już nie pamiętam nazwy. Objawy są takie, że jak wymienię kondensator na nowy to motor idzie jak szatan. Na każdym biegu nawet na 5 ciągnie, bajka. Po przejechaniu do 20 km, zaczyna dusić się nie wchodzi na obroty wolno mogę jedynie dojechać do domu. na niskich obrotach. Po dodaniu gazu muli dusi się. Za każdym razem jak zmieniam kondensator na nowy wraca do życia, wszystko super. Dla tego wymieniłem na nowy regulator na elektroniczny ( wcześniej puszka) oraz cewki. Gaźnik ustawiony igła łącznie z poziomem paliwa 29/32 mm pływak. Na pewno przyczyną jest za każdym razem uszkodzony kondensator. Co może go uszkadzać? ostatnio też wymieniłem akumulator na nowy 12v 7 a/h. Nigdzie w necie no i na tym forum , nie nogę znaleźć powodu, przyczyny przepalania kondensatora. A i nie mam elektronicznego zapłonu tylko platynki. Mam jeden kondensator. Pod siedzeniem nie mam drugiego. simeringi nowe, lewego powietrza nie mam i zapłon ustawiony dobrze. Poradźcie , może jakiś inny mocniejszy kondensator? Instalacja 12v, oryginalna. Sezon w pełni a ja boją się wyjechać swoją etz. |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-06-22, 19:25
|
|
|
Witaj
lepiej pomyśl o zapłonie elektronicznym od tego kolegi.
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=37866 |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-06-22, 19:53
|
|
|
Już zadałem mu pytanie czy rozwiąże to mój problem. Jeżeli tak, to kupię od niego ten zestaw. |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-06-22, 20:49
|
|
|
Na zaciskach cewki masz wyprowadzenia 1 i 15:
1- to zacisk sterujący z przerywacza lub modułu zapłonowego ( kolor zielony)
15- to zasilanie cewki kolor czerwono-czarny.
Sprawdź te połączenia czy nie zamieniłeś ich. Pewien kolega opisywał objawy jak twoje po dobrym połączeniu cewki ustały jego problemy.
Co do typu cewki to uważam że jest dobra można też bułgarską założyć Elprom tylko ma większą średnice i obejmę trzeba nową inaczej zniekształca się...
|
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
Ostatnio zmieniony przez Marcin W. 2018-06-22, 21:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-06-22, 21:13
|
|
|
Zaraz podeślę fotki jak mam. |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-06-22, 22:50
|
|
|
Brak dostępu wklej zdjęcie poprzez znacznik IMG lub daj na inną stronę zdjęcie. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 475 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-06-23, 08:14
|
|
|
Zaraz wrzucę poprawnie zdjęcia. |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-06-23, 08:29
|
|
|
tak mam podłączone cewki. |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-06-23, 08:33
|
|
|
Uzyskałem też taką informację:
"Trzeba by zamontować markowy kondensator na wyższe napięcie, 250V to jak na 12V trochę za mało. Min. to takie 400V."
co Wy na to. |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-06-23, 08:46
|
|
|
Przewody do cewki jak widać mam właściwe podłączone. Instalacja moja jak widzę jest poprawnie podłączona. |
|
|
|
|
CZAREKJ
Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Warszawa/Zambrów
|
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
|
|
|
|
Bajbus16
Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy Wiek: 76 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Babimost
|
Wysłany: 2018-06-23, 09:36
|
|
|
Ja osobiście nigdy nie spotkałem się aby kondensator się przepalał. Owszem z biegiem lat traci on swoją pojemność, co objawia się przerywaniem pracy silnika na wyższych obrotach. Szukał bym przyczyny w samym przerywaczu, który po rozgrzaniu się silnika traci swoje właściwości plastykowa stopa, lub któraś z odnóg sprężyny dociskowej zwiera z masą. Przy niesprawnym kondensatorze na platynkach następuje mocne iskrzenie. Zobacz zatem czy takie zjawisko nie występuje gdzieś obok platynek. |
_________________ MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200. |
|
|
|
|
|