To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Brak kompresji po remoncie

pajejek27 - 2018-10-10, 23:14
Temat postu: Brak kompresji po remoncie
Panowie potrzebuje rady ,bo nie wiem co jest grane . Pacjent etz 125 zrobiony generalny remont silnika ,kompresja po 200km tylko 5bar ,po wlaniu oleju do cylindra dalej 5 bar ,silnika nie można wyregulowac strasznie muli na niskich obrotach nie da się jechać, na uszczelce pod głowicą przedmuchów nie widać. Co jest grane już nie mam pomysłów.
halcik - 2018-10-11, 06:44

Za niski tłok, poszły pierścienie?
pajejek27 - 2018-10-11, 07:11

Tłok oryginalny ddr ,pierścienie sprawdzałem są całe. A gdyby się naprzykład podwiną gdzieś uszczelniacz , to też sprężanie byłoby tak niskie?
Seba_830 - 2018-10-11, 07:24

Odległość tłoka od głowicy prawidłowa?
pajejek27 - 2018-10-11, 11:30

Tak prawidłowa , ale nawet gdyby różnica była nawet jednego millimetra to sprężanie nie powinno spaś aż do 5 bar.
mczmok - 2018-10-11, 14:22

pajejek27,
A mierzyłeś cylinder, tłok, pierścienie-czy wszystko pasuje do kupy?

kosior30 - 2018-10-11, 16:10

Sprawdź/wymień simeringi na wale.
pajejek27 - 2018-10-11, 17:04

Zaraz po szlifie jak wrzuciłem tłok do cylindra leżącego na stole ,to powoli zsuwał sie na dół więc szlif chyba ok.
Dzisiaj rozbiore wszystko jeszcze raz i sprawdze szczeline na pierścieniach , może dali mi pierścienie wymiar mniejsze.
Jest jakiś sposób aby sprawdzić czy pierścienie są odpowiednie do tłoka?

januszj23 - 2018-10-11, 17:20

Wkładasz pierścień do cylindra (ok. 2 cm od góry) i mierzysz luz na zamku pierścienia szczelinomierzem. Wartość luzu podana w serwisówce.
pajejek27 - 2018-10-11, 20:55

Szczelina 0.7mm, troche dużo , czy na takiej szczelinie nie będzie dobrego ciśnienia?.
Tłok raczej spasowany ok, co prawda nie mam średnicówki , ale jak ustawiłem suwmiarke na 53mm to w żaden sposó do cylindra jej nie włożyłem a tłok ma 52.97mm

januszj23 - 2018-10-11, 21:38

Szczelina na zamkach pierścienia powinna wynosić nominalnie 0,2 mm. 0,7 mm to trochę za dużo aczkolwiek tu nie dopatrywał bym takiego spadku ciśnienia. Może głowica jest zwichrowana?. Koniecznie zapoznaj się z instrukcją napraw swojego motocykla.
A teraz kilka pytań:ciekawi mnie jak zmierzyłeś ciśnienie sprężania z olejem nad tłokiem?
Czy w ogóle wiesz jak należy mierzyć ciśnienie sprężania?
Jaką masz szczelinę nad tłokiem?
Bez przyrządów nie sprawdzisz pasowania tłok-cylinder.
Symeringi na wale korbowym zostaw w spokoju. Nie mają wpływu na ciśnienie sprężania, chociaż możesz sprawdzić czy nie podwinęła się "warga"podczas zakładania.
W dwusówach na sprężanie ma wpływ: pasowanie tłok-cylinder, pierścienie, luz na zamkach pierścieni, połączenie cylinder-głowica, szczelność osadzenia świecy.

januszj23 - 2018-10-11, 22:17

Mierzenie ciśnienia sprężania:w miejsce świecy podłączyć manometr do pomiaru ciśnienia sprężania, otworzyć maksymalnie przepustnicę, użyć kilkakrotnie, energicznie rozrusznika nożnego (jak przy uruchamianiu motocykla), odczytać wynik. Pomiar wykonać na rozgrzanym silniku.
Po wykonaniu tego podaj jaki wynik otrzymałeś. Pamiętaj o prawidłowej odległości tłoka od głowicy w GMP.

kosior30 - 2018-10-12, 12:31

januszj23 napisał/a:
Symeringi na wale korbowym zostaw w spokoju. Nie mają wpływu na ciśnienie sprężania, chociaż możesz sprawdzić czy nie podwinęła się "warga"podczas zakładania.


Mylisz się Janku, szczelność komory korbowej również ma wpływ na ciśnienie sprężania.

pajejek27 - 2018-10-12, 16:11

A móglbys powiedzieć jak mogę sprawdzić szczelność ów komory?
I w jakim stopniu ma ona wpływ na spadek ciśnienia?
Możliwe ze aż o 3,4 bary?

januszj23 - 2018-10-12, 18:15

kosior30, Niezupełnie. Co prawda symeringi mają ogromny wpływ na szczelność skrzyni korbowej a co za tym idzie na podciśnienie w celu zassania mieszanki oraz ciśnienie wstępnego sprężania. To z kolei ma kolosalny wpływ na napełnianie mieszanką paliwowo-powietrzną przestrzeni nad tłokiem poprzez kanały płuczące. Nie ma to bezpośredniego wpływu na ciśnienie sprężania bowiem powietrze nad tłokiem może być i jest zasysane przez kanał wylotowy dodatkowo doładowywane ciśnieniem gazów spalinowych z dyfuzora. Teoretyczny skład mieszanki to 15 porcji powietrza i 1 porcja paliwa. A więc ta jedna porcja paliwa nie decyduje o ciśnieniu sprężania.
pajejek27, Szczelność komory korbowej zależna jest od stanu powierzchni przylgowych karterów w okolicach wału korbowego, stanem i sposobem montażu symeringów (podwinięta warga symeringu), pasowaniem tłok-cylinder, stan pierścieni tłokowych i luz na zamku. Jak widzisz pewne czynniki są wspólne dla ciśnienia sprężania i dla ciśnienia w komorze korbowej. W celu sprawdzenia szczelności komory korbowej użyj na pracującym silniku we wspomnianych okolicach (symeringi, powierzchnie przylgowe karterów w okolicach wału korbowego) plaka lub samostartu. Jeżeli prędkość obrotowa silnika zmieni się to masz nieszczelność. Na wyjętym silniku możesz użyć w tych miejscach silnie pieniącego się płynu (woda z płynem do zmywania). Używając rozrusznika obserwuj czy nie wydobywają się bąbelki. Będą one również świadczyć o nieszczelności.

kosior30 - 2018-10-13, 18:17

januszj23, sugerujesz, że silnik, który ma załóżmy ciśnienie sprężania 10 barów, po wyjęciu simeringów wału dalej będzie miał 10 barów?
januszj23 - 2018-10-13, 18:24

kosior30, No może nie 10 barów ale ok. 9.5 barów. :mrgreen: Sprawdzę w praktyce.
kosior30 - 2018-10-13, 18:33

januszj23 napisał/a:
No może nie 10 barów ale ok. 9.5 barów.


januszj23 napisał/a:
Nie ma to bezpośredniego wpływu na ciśnienie


No to skąd te 0,5 bara? :)

januszj23 - 2018-10-13, 18:38

" Co prawda symeringi mają ogromny wpływ na szczelność skrzyni korbowej a co za tym idzie na podciśnienie w celu zassania mieszanki oraz ciśnienie wstępnego sprężania. To z kolei ma kolosalny wpływ na napełnianie mieszanką paliwowo-powietrzną przestrzeni nad tłokiem poprzez kanały płuczące." :piwo:
kosior30 - 2018-10-13, 19:40

Czyli mają wpływ :) Nikt nie wie jaki, choć moim skromnym zdaniem dużo większy, niż te przykładowe 0,5 bara :piwo:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group