Napęd - Brak kompresji po remoncie
ETZ_PRORIDER - 2018-10-13, 21:54
W 125/150 można to bardzo łatwo sprawdzić ale trzeba chętnego, chętnie się podejmę. Mam 150-tke co dmucha około 9.5. Odkręcę 4 śruby dekielka uszczelniacza pod alternatorem (to tak jakby wyjąć uszczelniacz, wystarczy jedną śrubę odkręcić, żeby były problemy z odpaleniem a dwie, żeby w ogóle nie odpalić z tego względu, że otwory na śruby są na przelot do komory wału) i obalimy parę mitów. Test wykonam na zimnym silniku żeby mieć odniesienie z uszczelniaczem i bez, bo rozgrzeje silnik, zdejme zapłon, odkręcę co trzeba to już temperatura inna i wynik nie miarodajny.
januszj23 - 2018-10-13, 22:07
ETZ_PRORIDER, Masz na myśli pomiar ciśnienia sprężania?. Jeśli tak to OK.
slawek76 - 2018-10-13, 22:38
Też jestem ciekawy i to bardzo.
Miałem ten sam problem i sobie z nim nie poradziłem.
A tych mitów to faktyczni zbyt dużo się mnoży.
Dobrze, że jest ktoś komu się chce to sprawdzić - Prorider
ETZ_PRORIDER - 2018-10-14, 08:36
januszj23, Tak, chodzi o pomiar ciśnienia sprężania w cylindrze, sprawdzę ze szczelną komorą wału i analogicznie z rozszczelnioną
krzysiekmz - 2019-04-17, 20:05
Witam nie długo będę wymieniał uszczelkę pod cylindrem i mam pytanie czy pod uszczelkę należy dać i sylikon czy na tawot.Pozdrawiam
ETZ_PRORIDER - 2019-04-17, 22:47
Ogólnie uszczelek się niczym nie smaruje, stara szkoła z kolei nakazuje smarem posmarować a ja delikatnie przecieram silikonem ale dosłownie przecieram a nie wale prosto z tuby jak druciarze.
krzysiekmz - 2019-04-18, 19:07
Witam a jaki to musi być sylikon i czy uszczelkę smaruję się z obu stron.Pozdrawiam.
Milicyjny - 2019-04-19, 09:10
krzysiekmz napisał/a: | Witam a jaki to musi być sylikon i czy uszczelkę smaruję się z obu stron.Pozdrawiam. |
Wystarczy przetrzeć uszczelkę Towotem ŁT-43.
Fiedorp1 - 2019-04-25, 23:49
Chwalą ten produkt na uszczelki, używam i ja, natomiast testów żadnych nie robiłem.
romanETZ - 2019-04-26, 09:09
krzysiekmz, Jak powierzchnia karterów i cylindra będzie ok.(zwróć uwagę na łączenie karterów pod cylindrem) uszczelka przetarta towotem - obustronnie będzie trzymać (towot zapobiega przed przyklejeniem się papierowej uszczelki do powierzchni karterów i cylindra - przy kolejnym demontażu, impregnuje papier). Towot, silikon czy spray do uszczelek nie pomogą jak na łączeniu karterów będzie nierówność lub szczelina - na ,,zmęczone" kartery dawałem dwuskładnikowy klej do metalu - po wyschnięciu wyrównywałem papierem ściernym. Uszczelka na towocie - po skręceniu, odpaleniu, rozgrzaniu silnika - jeszcze raz sprawdzam dokręcenie - i nic nie dmucha
romanETZ - 2020-06-17, 15:40
Jestem ciekaw czy ETZ_PRORIDER, przeprowadził wyżej opisany pomiar ? Przychylam się do teorii januszj23, jeżeli chodzi o sam pomiar kompresji -po 3 kopnięciach pewnie będzie różnica, ale kopiemy aż wskazówka miernika przestanie iść w górę - tłok powyżej kanałów dobija ciśnienie do manometru, więc ilość zasysanego powietrza ma mniejsze znaczenie - kwestia ilości kopnięć. Przy pełnej szczelności po 3-4 kopnięciach manometr powinien pokazać maksymalną kompresję, natomiast przy nieszczelności na dole (słabe zasysanie) kopnąć trzeba będzie więcej razy , by pomiar był taki sam. Mówię o samym pomiarze kompresji. Paweł mierzyłeś to w swojej ETZ150 ?
ETZ_PRORIDER - 2020-06-17, 22:42
Nie robiłem pomiarów no nie dłubię bez powodów w swoich motocyklach skoro jeżdżą. Ale przyjdzie czas gdzie to zrobię
romanETZ - 2020-06-18, 14:30
ETZ_PRORIDER,
Bajbus16 - 2020-06-26, 19:51
Panowie. Za sprężanie odpowiada tylko tłok, pierścienie, no i oczywiście uszczelka pod głowicą. Może trochę i nieszczelna redukcja gwintu po regeneracji w głowicy. Świeżo po szlifie nigdy nie będzie dobrego sprężania, ze względu na nierówności po obróbce mechanicznej powierzchni. Właściwe sprężanie wraca dopiero po dotarciu. Zatem proponuję spokojną jazdę docierając cylinder a z biegiem przejechanych kilometrów motocykl stanie się mocniejszy. Jeśli silnik zapala to jest wszystko OK. Pomiary sprężania w takim przypadku nie dadzą właściwej oceny.
ETZ_PRORIDER - 2020-06-26, 23:14
Bajbus16, I tyle w temacie.
|
|
|