To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Elektryka - Brak wzbudzenia - MZ TS 250

KUSY - 2006-09-03, 21:09
Temat postu: Elektryka - Brak wzbudzenia - MZ TS 250
Macie pomysły na taki przypadek? Mam TS 250, założony nowy regulator napięcia (choć na starym było identycznie), instalacja wg schematu (nie ma pomyłki) itd. Przypadek prosty: motocykl postoi trochę w garażu (np. trzy dni), odpalam i brak ładowania. Więc biorę prostownik podpinam (-) na silnik, (+) na wzbudzenie (bezpośrednio pod przewód wzbudzenia w silniku) i ładowanie gaśnie. Można pomykać, zgasić, postoi godzinkę czy dwie, znowy odpalić i ładuje jak potrzeba. Ale jak postoi dłużej ładowanie zanika. Miałem to samo w starym regulatorze, założyłem nowy (czarny) i to samo! Jakieś patenty?

PS. Cewka wzbudzenia zmierzona R=0,5Ω

Klima - 2006-09-03, 21:33

Wiem że elektroniczny regulator potrzebuje wiecej prądu na wzbudzenie niż zwykly mechaniczny. Moze masz cos z wirnikiem/stojanem
Nostradamus - 2006-09-03, 21:34

a jak z diodami wzbudzenia??
daniel1621 - 2006-09-03, 21:49

miałem podobnie. Obstawiam że to wina cewki wzbudzenia. Przewiń ją
KUSY - 2006-09-03, 21:53

DIODY??? Gdzie przy maszynie komutatorowej są montowane diody i to jeszcze "wzbudzenia"???

Chyba przewinę tą ceweczkę. Ale opór niby się zgadza.

baniak-16 - 2006-09-03, 21:58

może poprostu masz niedobre szczotki ładowania :lol:
Nostradamus - 2006-09-03, 23:35

aha myślałem że chodzi o ETZ a tu o TS. Sory za to. Mój błąd.
Wodzumz - 2006-09-04, 08:57

Diód w TS jeszcze nie było. Używając prostownika przy uruchamianiu możesz uszkodzić cewkę wyskoiego napięcia. Cewkę wzbudzającą najlepiej wymienić na nową, będziesz miał pewność, że ona jest ok. Można ją kupić w sklepach z częściami MZ.
KUSY - 2006-09-04, 20:18

Wodzumz, taki badziew (cewka wzbodzenia), kosztuje ok 30zł, a nie będąc pewnym nie kupię nie chcę wyrzycać pieniędzy w błoto, bo to jest 0,7%%. A odnośnie uruchamiania, to dotykam prostownikiem już po uruchomieniu motocykla na ułamek sekundy, także cewki nie uszkodzę. Ale zagadka jest ciekawa.

Nostradamus, diody pełnią gunkcję prostownika prądu (napięcia), a nie wzbudzenia. A jest ich sześć, bo alternator jest maszyną trójfazową, i jest to obowiązkowy układ do prostowania trójfazowego prądu (napięcia) sinusoidalnie przemiennego. Przy prądzie (napięciu) jednofazowym wystarczy ich 4 w układzie mostka. A maszyna komotatorowa (taka jak jest w TS), nie poptrzebuje diód prostowniczych, bo komutator jest mechanicznym prostownikiem prądu (napięcia). I jest to maszyna jakby nie patrzył jednofazowa, przez co moc wydawana z takiej maszyn jest mniejsza od trójfazowej (tzw. alternatora).......temat rzeka.

Nostradamus - 2006-09-05, 07:05

no to ja wiem nie nadarmo chodzę do tech. elektroniczne. Ale w ETZ masz diody prostownicze i tak zwane diody wsbudzenia które są zwykłymi diodami prostowniczymi ale są odpowiedzialne za wzbudzenie alternatora.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group