To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Zasilanie/wydech - Ustawianie gaźnika - ES 250/2

borgi - 2015-01-27, 09:52

Cholera to muszę posypać głowę popiołem albo czym tam :torba":
rastuch - 2015-01-27, 10:13

Schowaj się w kącie i poczekaj aż sprawa trochę przycichnie :mrgreen:
Micius - 2015-01-28, 08:21

Jeśli ES 250 podczas skrętu kierownica obroty gwałtownie rosną to jest za krótka linka gazu - a dokładnie na 90% po prostu po wymianie czy też rozbiórce motocykla źle poprowadzona. Sprawdzonym punktem gdzie zawsze się będzie naciągać to prowadzenie w okolicy poduszki gumowej mocowania baku paliwa ( tej z boku ramy w okolicy kierownicy ) - nie pamiętam ale chyba musi iść górą. Natomiast regulacja wolnych obrotów to regulacja naciągu linki na gaźniku + śruba składu mieszanki ( tak jak to opisano w instrukcji ).
rastuch - 2015-01-29, 12:27

Micius napisał/a:
nie pamiętam ale chyba musi iść górą.


Górą górą :mrgreen: inaczej (by było dobrze) się nie da :wink:

łojek - 2015-01-30, 00:08

ok zobaczę jeszcze jak ja poprowadziłem, ale przed remontem pamiętam że tez mi się obroty podnosiły. Czy ktoś wie ile powinna mieć długości ta linka ?
wluczykij85 - 2016-02-09, 17:51

Pancerz 93 cm, całość 101,5 cm -to są wymiary nowej linki gazu zakupionej kilka dni temu na allegro.
łojek - 2016-02-09, 20:01

ok dzięki warto było czekać ponad rok na info :mrgreen:
lukasz.k - 2023-05-30, 08:25

Cześć Wszystkim, mam pytanie na temat górnego dekielka od gaźnika 28N1-3. Po jego maksymalnym skręceniu, blokuje mi się iglica, nie reaguje ona na ruchy manetką, jednak gdy lekko ją odkręcę i poluzuję, jest wyczuwalny ruch kilku milimetrów. Więc jak to jest z tym dekielkiem, powinien on być skręcony czy lekko poluzowany?
Pozdrawiam,
Łukasz

kosior30 - 2023-05-30, 12:48

Sprawdź, czy dobrze wsadziłeś przepustnicę - w tulei prowadzącej masz kołeczek, a na przepustnicy wzdłużne nacięcie. Jeśli się nie zgrają, to są problemy. Pokrywka ma być całkowicie dokręcona.
lukasz.k - 2023-05-31, 07:37

Niestety żadnego nacięcia na przepustnicy nie widzę, jak i kołeczka, załączam zdjęcia.
halcik - 2023-05-31, 08:11

W jakiej pozycji zacina się przepustnica? W dolnej czy górnej? Czy bez linki przepustnica chodzi suwliwie? Czy przepustnicą wyjęta z gaźnika pracuje poprawnie, tzn. linka nie ma zacięć i można operować manetką gazu?
kosior30 - 2023-05-31, 19:15

lukasz.k napisał/a:
Niestety żadnego nacięcia na przepustnicy nie widzę, jak i kołeczka, załączam zdjęcia.


Mój błąd, miałem 2 tematy gaźnikowe otwarte w zakładkach i myślałem, że o ETZ chodzi. :oops:

lukasz.k - 2023-06-01, 06:39

Ok, gaźnik złożony, już się nie zacina. Wstyd się przyznać, ale źle go składałem. Jak już jest złożony, to przy zamkniętej przepustnicy nie powinno być jakiejś szczeliny? Załączam zdjęcie.
halcik - 2023-06-01, 13:24

Powinna być, ale wynika ona z regulacji gaźnika, a nie z faktu że ma być taka, a tak i już.
lukasz.k - 2023-06-01, 15:26

OK, to na wstępie ustawić jakąś szczelinę? czy lepiej próbować przy odpalaniu "bawić" się wychyleniem manetki?
halcik - 2023-06-01, 16:16

Manetki nie ruszamy, linka ma mieć luz, tzn początkowy ruch manetki ma dopiero kasować ten luz. Przepustnice podnosimy aby był widoczny większy prześwit, a śrubę wolnych obrotów ustawiamy zgodnie z info która musisz znaleźć np na forum. Po odpaleniu regulujemy śruba skośna i wolnych obrotów, ale nie do jak najniższych obrotów.
Jak znajdziesz ustawienia to i doczytasz jak się go reguluje.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group