To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Mz ts 250 - zamiana prądnicy na alternator czy możliwe ?

bubu - 2007-03-01, 13:54
Temat postu: Mz ts 250 - zamiana prądnicy na alternator czy możliwe ?
Witam klubowiczów i proszę o radę. Składam właśnie ts 250 z 74 r i zastanawiam się czy jest możliwe założenie do tego modelu alternatora od mz etz. Proszę o pomoc.

[ Dodano: 2007-03-01, 14:43 ]
Dokładnie chodzi mi o to aby dowiedzieć się co trzeba zrobić żeby założyć alternator zamiast prądnicy oraz siłą rzeczy zmienić całą instalację na 12 v. Ten temat był już poruszany na forum ale obyło się bez konkretnych informacji.

Huberto - 2007-03-04, 10:51

bubu, będziesz musiał dotoczyć flanszę pod alternator
Jak znajde to wrzucę prowizoryczny rysunek

bubu - 2007-03-04, 11:23

Kasten . Wielkie dzięki , że się tym zainteresowałeś . Wydaje mi się , że chodzi o aluminiowy pierścień na którym by można zamontować stojan alternatora.
Hubertbaran napisał raz na jednym z forum , że od roku 80 w ts-kach montowano fabrycznie alternatory. Czy ma ktoś zdjęcie lub schemat takiego karteru przystosowanego pod altek ?

Huberto - 2007-03-04, 12:03

No, znalazłem, schemacik jest od Śpiewaka :)
arlamir - 2012-12-12, 12:27

Z góry przepraszam za odgrzanie kotleta łopaty złotej nie potrzebuję na zimę bo ukradną :P Chciałbym zapytać się czy ma ktoś rysunek jaki jest tu w poscie Kasten, na forum jest temat o przeróbce tski 5 biegowej i jest tam wszystko dokładnie opisane ale niestety o 4b nie wiele jest informacji. Prosiłbym o rysunki i opisy pozdro.
jannex - 2012-12-12, 18:58

Da się tylko rzeźba jest większa i niestety trochę trudniejsza. Kiedyś miałem to rozpisane ale już nie mam silnika 4 biegi i wymiary wsiąkły...
Po pierwsze musisz stoczyć trochę otwór na czop w wirniku żeby nie wadził w oprawkę simera. Tuleję i toczenie karteru robisz podobnie tylko ten kołnierz do mocowania ma być na zewnątrz.
I z głowy powiem Ci tyle....

rastuch - 2012-12-13, 11:20

arlamir,
Kiedyś znalazłem 1 post w którym było napisane o przeróbce w tropiku(to ten sam silnik) jak znajdę to wkleję :piwo:

[ Dodano: 2012-12-13, 11:26 ]
Znalazłem :piwo:

Kolega Piotr napisał w tym temacie - tak na środku stronki
http://forum.mz-klub.pl/v...rnator&start=20
Skontaktuj się z nim może ma wymiary stożka na wał i tuleji.

Te wymiary co wstawił Dodek, są do przeróbki TS 250/1 i nie wiem czy beda jednakowe do TS 250

halcik - 2012-12-14, 17:29

Ja zrobiłem według opisu bez podtaczania w Tropiku. Potrzebna jest wtedy oryginalna osłona bo pod tą od TS nie podejdzie. Dużym plusem jest możliwość wrócenia do oryginału
sIaj - 2012-12-14, 18:09

Hmm a o ile podnosi się wtedy cała prądnica względem oryginału? Dekiel chyba nie siądzie bez problemu? Z tego co mierzyłem to bez inwazyjnie można zamontować prądnicę z Jawy ale trzeba we flanszy wycinać otwory pod te wszystkie mocowania oryginalnej prądnicy.
rastuch - 2012-12-14, 18:16

halcik, Tzn. nie podtaczałeś karterów, zamontowałeś pierścień aluminiowy i juz tak? Bo nie rozumiem? :oops: :cool3:
Osłona czyli ta prawa kapa boczna bez napisu MZ?

Jak się wkurzę to na wiosnę podjadę luknąć wszak to ino 60km :mrgreen:



Ciekawe czy pod jaskółkę takie coś podejdzie?


chyba mam dziś wyłączone myślenie :torba":

halcik - 2012-12-15, 09:05

Do kompletu należy jeszcze dorobić przedłużenie wału. U mnie całość nie ma za dużego przebiegu, ale sprawuje się poprawnie. Gdzieś w garażu powinienem mieć kapę od jaskółki to sprawdzę czy podejdzie pod ten zapłon. Wrzucam fotki osoby która to zaprojektowała, u mnie zrobione jest z innego materiału. Widzę, że powieliłem fotki z tamtego tematu, ale to właśnie od niego miałem cały projekt przeróbki



halcik - 2012-12-15, 13:22

Fotki mam te same, które zamieścił Piotr w innym temacie. Podawał go rastuch. Swoje mogę zrobić dopiero w przyszłym tygodniu. Ja swoją flanszę zrobiłem z tworzywa wykorzystywanego do dotaczania różnego rodzaju elementów w przemyśle farmaceutycznym. Nie wiem co to, ale mówiono mi, że jest i twarde i odporne na temperaturę (wykorzystywany do instalacji)
ETZ_PRORIDER - 2012-12-15, 13:25

halcik, Może to było cięte z metra taki ala walec z teflonu? też go stosuję do wytaczania np kół pasowych, jest niemiłosiernie wytrzymały
halcik - 2012-12-15, 16:34

Materiał to na pewno nie teflon, on się potrafi odkształcić w wyższych temp podobno. To jest taki szare tworzywo, moje wycięte było z walca. Co do wysokości to stożek ma 35mm, ale nie jest to wysokość liczona od końca wału.
ETZ_PRORIDER - 2012-12-15, 21:04

halcik, To o czym mówię też jest cięte z walca i na wagę, to jest teflon właśnie ;)
Dodek - 2012-12-15, 21:25

Ludzie nie spierajcie się o pierdoły
Hvil proponuje zabrać kartery na frezarke pionową i heja btw altek od hondy camino


i to altek w tropce http://klasyczna.polskaja...MZ/ES-250/95196

sIaj - 2013-01-22, 19:58

Tak więc ogarnąłem mocowanie tak jakby na nowo, z grubością zejść można do 30mm jakby się ktoś uparł, wystarczy zmniejszyć kieszeń na stojan do 5mm oraz wejście w mocowania karterów do 8mm. Można też zlikwidować to zatoczenie o średnicy 119mm ale wtedy trzeba sobie trochę sfrezować mocowania w karterze, nie jest to jakiejś specjalnie skomplikowane a widać też specjalnie tego nie będzie. Do tego potrzebna jest jeszcze przedłużka na czop ale jej jeszcze nie pomierzyłem na pewno będzie o 2mm dłuższa niż ta z posta Hvil-a.
Średnicę całości można zmniejszyć bezpiecznie do 138mm.

Uwaga! Wymiar fi"97" należy zrobić na - 0,1 mm oraz wymiar fi "118" na + 0,1 mm

Hvil - 2013-01-22, 21:57

Czym spowodowana ta różnica długości?
sIaj - 2013-01-22, 22:53

Bo zwiększyłem grubość trochę mocowania. Zastanawiam się jeszcze czy frezować sobie trochę ten karter i robić bez podtoczenia (119mm). Frezowanie jest praktycznie minimalne.
rastuch - 2013-01-22, 23:52

sIaj, Czyli jest ok 1cm krótszy? A jak średnica wew. wirnika od Jawy?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group