Mz ts 250 - zamiana prądnicy na alternator czy możliwe ? |
Autor |
Wiadomość |
bubu
Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Gru 2006 Posty: 216 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2007-03-01, 13:54 Mz ts 250 - zamiana prądnicy na alternator czy możliwe ?
|
|
|
Witam klubowiczów i proszę o radę. Składam właśnie ts 250 z 74 r i zastanawiam się czy jest możliwe założenie do tego modelu alternatora od mz etz. Proszę o pomoc.
[ Dodano: 2007-03-01, 14:43 ]
Dokładnie chodzi mi o to aby dowiedzieć się co trzeba zrobić żeby założyć alternator zamiast prądnicy oraz siłą rzeczy zmienić całą instalację na 12 v. Ten temat był już poruszany na forum ale obyło się bez konkretnych informacji. |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-03-04, 10:51
|
|
|
bubu, będziesz musiał dotoczyć flanszę pod alternator
Jak znajde to wrzucę prowizoryczny rysunek |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
bubu
Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Gru 2006 Posty: 216 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2007-03-04, 11:23
|
|
|
Kasten . Wielkie dzięki , że się tym zainteresowałeś . Wydaje mi się , że chodzi o aluminiowy pierścień na którym by można zamontować stojan alternatora.
Hubertbaran napisał raz na jednym z forum , że od roku 80 w ts-kach montowano fabrycznie alternatory. Czy ma ktoś zdjęcie lub schemat takiego karteru przystosowanego pod altek ? |
_________________ MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20 |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-03-04, 12:03
|
|
|
No, znalazłem, schemacik jest od Śpiewaka |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
arlamir
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 442 Skąd: RJA
|
Wysłany: 2012-12-12, 12:27
|
|
|
Z góry przepraszam za odgrzanie kotleta łopaty złotej nie potrzebuję na zimę bo ukradną Chciałbym zapytać się czy ma ktoś rysunek jaki jest tu w poscie Kasten, na forum jest temat o przeróbce tski 5 biegowej i jest tam wszystko dokładnie opisane ale niestety o 4b nie wiele jest informacji. Prosiłbym o rysunki i opisy pozdro. |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2012-12-12, 18:58
|
|
|
Da się tylko rzeźba jest większa i niestety trochę trudniejsza. Kiedyś miałem to rozpisane ale już nie mam silnika 4 biegi i wymiary wsiąkły...
Po pierwsze musisz stoczyć trochę otwór na czop w wirniku żeby nie wadził w oprawkę simera. Tuleję i toczenie karteru robisz podobnie tylko ten kołnierz do mocowania ma być na zewnątrz.
I z głowy powiem Ci tyle.... |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2012-12-14, 17:29
|
|
|
Ja zrobiłem według opisu bez podtaczania w Tropiku. Potrzebna jest wtedy oryginalna osłona bo pod tą od TS nie podejdzie. Dużym plusem jest możliwość wrócenia do oryginału |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2019 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2012-12-14, 18:09
|
|
|
Hmm a o ile podnosi się wtedy cała prądnica względem oryginału? Dekiel chyba nie siądzie bez problemu? Z tego co mierzyłem to bez inwazyjnie można zamontować prądnicę z Jawy ale trzeba we flanszy wycinać otwory pod te wszystkie mocowania oryginalnej prądnicy. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2012-12-15, 09:05
|
|
|
Do kompletu należy jeszcze dorobić przedłużenie wału. U mnie całość nie ma za dużego przebiegu, ale sprawuje się poprawnie. Gdzieś w garażu powinienem mieć kapę od jaskółki to sprawdzę czy podejdzie pod ten zapłon. Wrzucam fotki osoby która to zaprojektowała, u mnie zrobione jest z innego materiału. Widzę, że powieliłem fotki z tamtego tematu, ale to właśnie od niego miałem cały projekt przeróbki
|
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
Ostatnio zmieniony przez halcik 2012-12-15, 10:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2012-12-15, 13:22
|
|
|
Fotki mam te same, które zamieścił Piotr w innym temacie. Podawał go rastuch. Swoje mogę zrobić dopiero w przyszłym tygodniu. Ja swoją flanszę zrobiłem z tworzywa wykorzystywanego do dotaczania różnego rodzaju elementów w przemyśle farmaceutycznym. Nie wiem co to, ale mówiono mi, że jest i twarde i odporne na temperaturę (wykorzystywany do instalacji) |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2012-12-15, 13:25
|
|
|
halcik, Może to było cięte z metra taki ala walec z teflonu? też go stosuję do wytaczania np kół pasowych, jest niemiłosiernie wytrzymały |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2012-12-15, 16:34
|
|
|
Materiał to na pewno nie teflon, on się potrafi odkształcić w wyższych temp podobno. To jest taki szare tworzywo, moje wycięte było z walca. Co do wysokości to stożek ma 35mm, ale nie jest to wysokość liczona od końca wału. |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2012-12-15, 21:04
|
|
|
halcik, To o czym mówię też jest cięte z walca i na wagę, to jest teflon właśnie |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-12-15, 21:25
|
|
|
Ludzie nie spierajcie się o pierdoły
Hvil proponuje zabrać kartery na frezarke pionową i heja btw altek od hondy camino
i to altek w tropce http://klasyczna.polskaja...MZ/ES-250/95196 |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2019 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2013-01-22, 19:58
|
|
|
Tak więc ogarnąłem mocowanie tak jakby na nowo, z grubością zejść można do 30mm jakby się ktoś uparł, wystarczy zmniejszyć kieszeń na stojan do 5mm oraz wejście w mocowania karterów do 8mm. Można też zlikwidować to zatoczenie o średnicy 119mm ale wtedy trzeba sobie trochę sfrezować mocowania w karterze, nie jest to jakiejś specjalnie skomplikowane a widać też specjalnie tego nie będzie. Do tego potrzebna jest jeszcze przedłużka na czop ale jej jeszcze nie pomierzyłem na pewno będzie o 2mm dłuższa niż ta z posta Hvil-a.
Średnicę całości można zmniejszyć bezpiecznie do 138mm.
Uwaga! Wymiar fi"97" należy zrobić na - 0,1 mm oraz wymiar fi "118" na + 0,1 mm |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2015-04-13, 18:26, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-01-22, 21:57
|
|
|
Czym spowodowana ta różnica długości? |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2019 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2013-01-22, 22:53
|
|
|
Bo zwiększyłem grubość trochę mocowania. Zastanawiam się jeszcze czy frezować sobie trochę ten karter i robić bez podtoczenia (119mm). Frezowanie jest praktycznie minimalne. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2013-01-22, 23:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
|