To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Mz ts 250 - zamiana prądnicy na alternator czy możliwe ?

marcodado - 2013-10-13, 09:49

Przepraszam za odkop, ale poszukuje informacji jaki jest stożek na alternator a jaki jest na prądnicę? Czy wymiary stożka sa takie same i wszystko pasuje?
arlamir - 2013-10-15, 17:56

sIaj napisał/a:


Przeczytaj temat od początku, wszystkie informacje są w tym temacie nikt CI na wierzch nie będzie wyciągał, potrzebny jest stożek tu masz rysunek, zresztą poczytaj i już

sIaj - 2014-02-26, 22:04

Odświeżę z małą informacją - wymiary stożka trzeba koniecznie samemu dobierać eksperymentalnie bo mam już potwierdzenie, że na każdym silniku inaczej to wychodzi.
Zapewne istnieją wymiary optymalne tylko trudno na nie trafić.

adamss6411 - 2014-04-05, 22:30

Żeby nie zakładać nowego tematu , myślałem o kupnie zapłonu z AM6 może ktoś montował ten zapłon do MZ ts 150 . Wyczytałem , że trzeba jakiś pierścień wytoczyć jak on ma wyglądać i czy są jakieś jeszcze przeróbki potrzebne oprócz wymiany oczywiście żarówek na 12 .
sIaj - 2014-12-22, 18:49

Pytanko do tych co mają alternator z etz, jak nacinaliście wpusty pod kołki ustalające na przedłużce wału?
dex - 2014-12-22, 22:17

Na przedłużce wału?
Ja nic z wałem nie robiłem, bo w Toffiku czop jest identyczny jak w ETZ :)
5 biegowe silniki TS tak miały.

sIaj - 2014-12-23, 16:45

5 biegowe to wiem ale tutaj chodzi o 4 biegowy.

Potrzebowałbym jeszcze pomiar ile komu wystaje czop z silnika. Chodzi o zmierzenie od punktu mocowania prądnicy tj. o miejsce gdzie opiera się prądnica.
Zarzucę foto aby była jasność.

Michal_96 - 2014-12-25, 16:01

sIaj, ja u siebie zrobiłem to na wiertarce stołowej krótkim wiertłem 4mm zaostrzonym jak frez żeby nie uciekało z brzegu stożka a pozniej dokończyłem pilnikiem :)
pzet - 2014-12-25, 16:14

Jeśli chodzi o ts 250 4 biegowa to można tak jak na zdjęciu
https://picasaweb.google.com/103974218497871333118/Mz250?authkey=Gv1sRgCLjj15u0iIi_8AE#6096793353985815474
Wiertarka, stół krzyżowy, imadło kątowe i frez

rastuch - 2016-02-22, 20:38

Czy ktoś z Was walczył z 12V w Jaskółce? Jedni piszą że się nie zmieści, inni, że da rade. Może ktoś już to ogarnął alby nie wyważać otwartych drzwi? Jaskółkowe 6V to nie jest dobra opcja.

Można pokombinować z Mińskową http://forum.mz-klub.pl/v...r=asc&start=120 ale jak na razie bardziej przekonuje mnie altek z ETZ.

Hvil - 2016-02-22, 21:21

rastuch, ja już tego mińska założyłem. Teraz robię instalację pod niego. Problem jest taki, że do mińska trzeba szlifować kartery... najlepiej jak silnik rozebrany na frezarce to zrobić. Jak montować alternator ETZ to nie ma szans by bez szlifowania wypustek w karterze zmieścić się pod deklem.

Jak dla mnie oba sposoby są słabe. Ale niedługo będę miał coś innego. W Lublinie już jeden człowiek sam sobie złożył 12 v z nowych części ani ETZ ani Mińsk:-)

Ja też niedługo będę miał swój:) jak już będzie gotowy i przetestowany dam znać. :piwo:

Allu - 2016-02-22, 21:25

Zawsze możesz założyć dekiel od zerówki, jest trochę głębszy :mrgreen:
rastuch - 2016-02-22, 21:39

O głębokość nie chodzi bo mozna wyciąć z kawałka amelinium uszczelkę między karter a pokrywę i poszerzyć całość o ok 1 cm. Ale pokrywa z zerówki faktycznie daje ciut możliwości o ile to nie jedynkowa jest dłuższa przez tą łezkę z napisem mz


Hvil - niedługo tzn?

Hvil - 2016-02-22, 22:22

To znaczy nie wiem:) czekam już ponad sezon to już niedługo pewnie będzie gotowa;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group