To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usługi, części, allegro - opinie - Kolanko wydechu ETZ 251

szatri - 2007-03-26, 19:23

kudlinski, ja się chyba też, bym chętnie dołączył do prośby o sprawdzenie czy są te kolanka do 251 w sklepie?
kudlinski - 2007-03-27, 10:26

z chęcią bym sprawdził ale w tej chwili to niemożliwe bo kupowałem je w Pile na 11 listopada (sklep został przenieśniony chyba na bydgoską) a obecnie jestem w Olsztynie na studiach więc nie da rady
Dodam, że je kupowałem ładne 2 lata temu, na samym kolanku była zresztą naklejka Mz Etz 251
Załączam zdjęcie, czy o takie kolanko chodzi bo już zgłupiałem do reszty

slawekwiktor - 2007-03-27, 22:38

kudlinski, dokładnie o takie kolanko mi chodzi. A może jest na forum ktoś z Piły lub okolic, kto mógłby sprawdzić? :roll:
SOVIETVW - 2007-03-31, 20:46

temat był ostro poruszany na forum jakis czas temu z tego co pamietam,okazalo sie wlasciwie ze wiekszosc spzredawcow sprzedaje kolanka od 250 jako do 251,niewiedzac czym to grozi komus nieswiadomemu,nawet ja i kilka osob z forum zesmy molestowali mailami i smsami nieuczciwych spzredawcow z allegro,wychodzi na to ze kolanko do 251 to towar na wage zlota,ja tez nie moglem dostac takiego jak byc powinno wiec walnolem swoje w czarny matt :wink: i tez fajnie wyglada, ale jak nadarzy sie okazja to napewno kupie.
MZ Maxi Perwers - 2007-04-03, 20:52

kudlinski, Czyli ktoś coś takiego jednak u nas robi!!! Pytanie tylko kto to sprzedaje. Niemożliwe, by tylko w Pile mieli takie kolanka. Ja nowo zakupione kolanko od niby 251 skróciłem o 5 cm, pospawałem i jakoś kulam. Wolałbym jednak mieć prawidłowe, bo trochę musiałem unieść przód tłumika, by to wszystko zmontować.
Allu - 2007-04-03, 21:06

Oryginalne kolanko do Trophy chyba od tego gościa było sprzedawane na allegro za kwote 120 zł , a tłumik do Trophy na wzór oryginału 350 zł . Więc cena kolanka do 251 będzie porównywalna do tego od ES .
kudlinski - 2007-04-04, 07:27

obiecuje Wam, że jak tylko wróce to podjade do tego sklepu i się spytam czy jeszcze je mają i skąd je biorą (jeśli będą chcieli powiedzieć :cool: )
slawekwiktor - 2007-04-04, 10:57

kudlinski, trzymamy za słowo. :mrgreen: Ja wciąż nic nie kupiłem kolanka bo mam nadzieję, że uda mi sie gdzieś dostać chociaż podobne do oryginału. :neutral:
FocusPocus - 2007-04-04, 11:46
Temat postu: trochę sie pogubiłem
mam ETZ 250 i mam kolanko gięte na 2 razy, cos jak to:
aukcja

a z tego co zrozumiałem na być gięte "na okrągło" czyli tak:
aukcja

Wieczorem wrzucę fotki jakie mam to kolanko i wydech, bo kumpel mi mówił że mam od 251, a w sumie to chciałbym mieć takie jak fabryka nakazała (bo to ponoć zdrowsze dla moto)
No to już jest wieczór :wink:






Mirosław - 2007-04-05, 13:07

Ja dokonałem zakupu kolanka do swojej 251 dałem coś koło 35 zl i nie narzekam . Chodzi nie rdzewieje, tłumik wgr. do tego założony. Wszystko gra.Tylko nadmienię że mam założony cylinder od 250. różni się tym kołnierzem przy nakrętce wydechu, ale nie sądzę żeby miało to jakikolwiek wpływ na prawidłowy montarz.
SOVIETVW - 2007-04-05, 19:50

tylko ze caly problem nie polega tylko na komplikacjach z montazem,jest jeszcze jeden fatal,a mianowicie jesli ktos sobie do 251 zalozy kolanko ktore dedykowane jest do etz 250 to przy ostrym hamowaniu kolanko moze doprzeć do przedniej opony blokujac koło,a jak to sie moze skonczyc to chyba nie musze pisac.Takie przypadki niestety miały juz miejsce,przez nieuczciwych sprzedawcow sprzedajacych do obu motocykli jedno kolanko.tak wiec nalezy to tempic jak tylko sie da.
Mirosław - 2007-04-05, 20:56

Tu oczywiście masz racje. Etz 251 z racji innego kąta nachylenia główki ramy , jak i krótszego układu odprowadzenia spalin ,kolanko ma inny profil. Podobnie jest gdy stosujemy wydech od etz 251 w 250 to równiesz musimy zmienić kolanko na te które mamy w 251. w przeciwnym wypadku będziemy musieli naciągnąć wydech by wkręcić śrubę wspornika tylnego.
FocusPocus - 2007-04-06, 11:52

no to jaki mam ten wydech? na fotkach powyżej (2 str.) Jak trzeba to moge zrobić więcej, napiszcie tylko co mam fotknąć :mrgreen:
Allu - 2007-04-06, 11:59

Wydech masz od 250 a kolanko chyba 251.
hubertbaran - 2007-04-06, 12:07

no i nareszcie mirosłąw potwierdził moje słowa o kacie główki ramy:P

Co od kolanka jakis czas temu poprostu zabrakło ich na rynku;]

Mirosław - 2007-04-06, 12:31

Jeżeli potrzebuje ktoś kolanka od 251 to jestem w posiadaniu jednego nowego egzemplarza. Nie jest to orginał , ale na pewno od 251. Mogę odsprzedać potrzebującym. U mnie take pasuje i wszystko gra bez problemu. Jedyny napotkany problem tkwił w tłumiku tj. zgrzew blachy w tłumiku wychodził na kołnierz mocujący kolanko z tłumikiem i musiałem go poprostu wygładzić kamieniem cylindrycznym montowanym na wiertarce. Po prostu były przedmuchy, ale tak już jes z częściami nie orginalnymi.

[ Dodano: 2007-04-06, 12:36 ]
W Szczecinkiu jest sklep MOTO-HABER i właściciel jest obryty w częściach i kitu nie sprzedaje. Zamawiam kolanko od 251 no i takie jest. Na oko można dostrzec różnicę .Do 251 jest krutsze ,ma bardziej prost profil w centralnej jego części i oczywiście kąt zagięcie jest ostrzejszy.

FocusPocus - 2007-04-06, 13:50

a to kolanko w AG-MOT co jest niby do 250 to faktycznie jest do 250 czy "uniwersalne", bo kilka pozycji niżej jest też do 251


Mirosław - 2007-04-06, 13:54

To zdecydowanie jest etz 250. Ma zbyt okrągły profil.Do 251 będzie mniej owalne że tak powiem

[ Dodano: 2007-04-06, 14:05 ]
Na wcześniejszy fotach widać kolanko 251 połączone z tłumikiem 250.Wmijscu mocowania kolana z tłumikiem widać skrzywienie świadczące o innym kącie zagięcia. Owe zagięcie jest uprofilowane do wydechów krótszych , takich jak w etz 251.

Szymon_MZ - 2007-04-06, 15:03

FocusPocus napisał/a:
"uniwersalne"


Nie ma uniwersalnych.. Albo 250 albo 251 :mrgreen:

Mirosław - 2007-04-06, 15:15

Wadług mojej wiedzy nie,a przynajmiej nie powinno być. Modele MZ ETZ 250 wyprodukowane po 1989 roku , fabrycznie miały już zmieniony układ wydechowy , ale mimo to nadal stosowano inne kolanka z racji tego że tłumiki były różnych rozmiarów. Ujednolicono tylko o ile dobrze pamiętam ,cylindry. ale tego do końca pewny nie jestem.

[ Dodano: 2007-04-06, 15:17 ]
no i gażniki. Był jeden model gażnika ,różniący sie rozmiarem dysz dla poszczeg€lnych motocykli.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group