To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Tłumik w MZ.

andy181 - 2007-12-25, 23:38
Temat postu: Tłumik w MZ.
Siemka ludziki zakładam nowy temat bo nie znalazlem podobnego.
remontuje moja mz i niestety tlumik jest poobijany i trzeba go wymienic...
Mam wiec taki dylemat na co??
1.Sportowe-nie warto gadac...
2.Uzywki-niestety czesto nie wygladają lepiej jak moj i mozna sie nadziac na wydehc od innego silnika..
3.Podroby z allegro-slyszalem o nich ze sa z dupy bo sprzedaja takie same tlumiki do 3 roznych przeciez etz.
4.Tłumik od jakiegos japonczyka...myslalem o jakims tlumiku od jakiegos japonca 250 do 400 pojemnosci(wybebeszony oczywicie co by nic nie blokowal)

Patrze na te 4 opcje i niestety ani jedna nie jest dobra, co myslicie o kazdej z opcji i ktora najlepiej wybrac??
Wiem wiem zaraz dostane zjebe ze juz bylo ale chodzi o to zeby bylo w kupie bo sa tematy o wydechu z aprili itp a tu chodzi o same konkrety i zcalone w jedno.
Mysle ze temat sie przyda dla wszystkich, ktorzy nie chca pakowac shitu do swojego motoru...

przemekpiotr - 2007-12-25, 23:51

Przeszukaj lepiej forum a znajdziesz na pewno, bo choć nie jestem tu długo to sprawa wydechu już kilka razy była poruszana :razz:

To kiedyś napisałem o "sporcie"

1. Dźwięk "sportowca" nie umywa się do tego z oryginalnego... Nie ma tego pięknego dyn dyn dyn przy zdjęciu z obrotów :???: ale tez jakoś strasznie nie pierdzi wg. niektórych, pierdzą to te w simsonach, moj ma w srodku jakas wate zółta i to go dosc dobrze wytłumia, dzwiek podchodzi troche pod wsk 175 i z pewnej odleglosci moto sprawia wrazenie czegos wiekszego niz 250, ale podsumowujac dźwiek - ścierwo... :???:

2. Wygląd - rzecz gustu oczywiście. Do niektórych mz pasuje, do niektórych w ogóle, niektórym sie podoba, niektórym nie... Jak dla mnie moze być bo do mojej jakoś tam pasuje, chyba bardziej niż oryginał... Podsumowując wyglad - rzecz gustu :cool:

3. Osiągi - opinie są rózne... Dużo czytałęm na ten temat i powiem tylko tak - nie ma to co oryginalnie zaprojektowany wydech do danego silnika 2T. Myśle ze niemieccy inzynierowie postarali sie i odwalili kawal dobrej roboty czym na pewno nie jest wydech sportowy... :???: Jak mi sie na nim jezdzi? mam zebatke 17z zdawcza i na niej MZ kreci sie do jakichs 110-120km/h mysle ze wynik dobry... Obroty przy tym to zapewne ponad 5,5tys... nie moge okreslic bo moze dwa razy pałowałem ja do tej predkosci wiec nie zwrocilem uwagi...

4. Spalanie - przy obrotach do 4tys. przy prędkosci 90 km/h w granicach 4-5litrów więc chyba normalne

andy181 - 2007-12-25, 23:59

przemek wiem ze bylo bo szukalem ale w kadym temacie jest pierdzielenie o dupie maryni a nie konkrety...
ja chcial bym konkretnych odpowiedzi i zdania ludzi ktorzy uzywali danych wydechow a nie teksty typu MZ sie nie zmienia bo to kult czy to jest gowno bo tak..
jak ktos chce cos napisac to niech to uargumentuje...

adrian90_15 - 2007-12-26, 00:07

Jak dla mnie są tylko dwie możliwości: używany w jak najlepszym stanie, albo nowy na wzór oryginalnego.

Kupując używany, w ładnym stanie (jeżeli już taki uda się znaleźć) trzeba liczyć się z niemałą ceną. Nowa podróba natomiast to wątpliwa jakość wykonania i (podobno) chrom, który rdzewieje (?!), czy też odpada.

Pozostałe dwie możliwości kojarzą MI się z WT, kaleczą wygląd moto i ogólnie nie po to mam MZ, żeby ładować do niej tłumik od skuterka albo starego japońca.

przemekpiotr - 2007-12-26, 00:09

No to o sporcie Ci napisałem konkretnie co myślę, bo używam i rozeznanie mam. Na oryginale jeździłem i jak dla mnie jest o niebo lepiej i każdy Ci to powie.

Najlepszym rozwiązaniem pozostaje wyszukanie w miarę zadbanej używki, bo na niej osiągi są najlepsze. Te imitacje co sprzedają teraz to tak jak napisałeś - ten sam do trzech modeli :wink: Dodatkowo trwałość i dźwięk nie bardzo wg większości opinii... A wydech od japończyka jak założysz to wygląd się poprawi (rzecz gustu), ale osiągów nie gwarantuję wysokich tym bardziej, że zamierzasz go wybebeszyc... pozdro :piwo:

Simon - 2007-12-26, 00:31

Ja bym szukał ładnej używki, mamy zimę więc jest sporo czasu, przeglądaj allegro i oglądaj całe Mz na części może sie coś trafi, za ładna używke dałbym więcej niż za nowego węgra.
KingNothing - 2007-12-26, 00:55

Powiem tak, ja mam sportowy i dźwięk na wolnych obrotach bardzo przypadł mi do gustu. Na wysokich też niczego sobie. Jednak wyklinałem ten tłumik po kilku godzinach jazdy non stop. Autentycznie bolała mnie od niego głowa :P Na przyszły sezon etka dostaje oryginał i wszystkim innym też to doradzam.
Michał_22 - 2007-12-26, 01:00

Dokłanie, szukaj uzywki. Jak nie znajdziesz to mozesz kupic węgra. Ja mam i nie narzekam, ale juz nie ma własnie tego "dyn, dyn, dyn" :sad: Nic nie rdzewieje, chrom nie odpada :piwo:
tomasz102 - 2007-12-26, 01:29

Ja mam na sprzedanie sportowy po moich poprawkach i powiem tak:
Jak dla mnie za głośny
nie pierdzi a nawet powiem że jes ten basik.
co do schodzenia z obrotów to słychać ale to prawda ze nie tak jak w oryginalnym 250.

przemekpiotr - 2007-12-26, 11:04

Jest dokładnie tak jak tomasz102 mówi...
Emilos - 2007-12-26, 12:39

Podłącze się pod temat.
Mi chodzi o fajny dźwięk jaki jest w ścigaczach. każdy wie chyba o co chodzi. mam zamiar kupić etz 251 i przerobić na supermoto. ma ktoś jakieś propozycje tłumików lub przeróbka oryginalnych?? :lol:

andy181 - 2007-12-26, 12:47

o kurde na supermoto to bedzie raczej ciezko...ale powodzenia....
a co do wydechow z japonczykow to ladnie by wygladaly z jakis starych np z poznych lat 80 bo maja jsztalt podobny do MZ'kowegoi dzwiek jest fajny:) bo nie swist a bas taki jaki powinien byc w supermoto :wink:
masz 2 przyklady...
http://www.motoallegro.pl...500_czesci.html
http://www.motoallegro.pl...400_czesci.html

przemekpiotr - 2007-12-26, 13:06

Nie wiem jak inni użytkownicy MZ, ale ja kocham tą markę między innymi za ten wspaniały ŚWIST-GWIZD, którego żadna japonia z siebie nie wydusi :]
Emilos - 2007-12-26, 13:11

jak nie zakupie jakiegoś fajnego to wezmę się za zmianę tego :P szlifierka i spawarka w rękę :D

andy181 dzięki za linki :piwo:

Śpiewak - 2007-12-26, 18:29

Emilos, dzwiek ze scigacza? scigacze maja przewaznie cztery cylindry w rzedzie,albo 2 lub 4 w ukladzie V :mrgreen: ewentualnie boksery :razz: ciezko osiagnac dzwiek takiego silnika z dwusuwowego jednocylindrowca :lol: :lol: :lol:

a co do podrobek oryginalu,jeszcze niedawno je zachwalalem,ale ostatnio jak czyscilem TS,to zobaczylem ze spaw pod obejma juz zardzewial,a na laczeniu tlumika pod spodem,czyli przez caly dol idzie czarna smuga - przepuszcza na calej dlugosci laczenia
blachy. chyba przestane go polecac :neutral:

andy181 - 2007-12-26, 22:00

Ja dostane od znajomego "sportowy" zobacze jak to wyglada i brzmi i dokladnie przeczyszcze swoj moze machne na czarno...
Potem nagram filmiki z takim i takim zeby ludzie mieli porownanie co i jak...! pozdro :mrgreen:

bugietz251 - 2007-12-26, 23:51

ja mam ten niby sportowy o powiem tak... srednio mi przypadł do gustu głosny jak nie wiem
nie zchodzi tak fajnie z obrotow jak na orginale i ogolnie jest kicha mz nie wkreca mi sie na max obroty nie wiem dlaczego ale jak załoze orginalny wchodzi na max jestem zmuszony jezdzic na tym sportowym bo orginalny jest w oplakanym stanie ... jakbym miał mozliwosc zamienienia sie na orginalny daje ten i jeszcze dopłace;PP jedym słowem niewarto!!!

SOVIETVW - 2007-12-27, 23:28

Emilos napisał/a:
Mi chodzi o fajny dźwięk jaki jest w ścigaczach. każdy wie chyba o co chodzi. mam zamiar kupić etz 251 i przerobić na supermoto

to powodzenia :lol: ,leiej odrazu zacznij odkladac na jakies 4 cylindry w rzedzie,tak chyba najpredzej osiagniesz pozadany efekt,bo takich co z MZ robili super moto,i inne wyscigówki to było,i zawsze konczyło sie na WT i kolejnym skrzywdzonym i uposledzonym motorku. :wink:

[ Dodano: 2007-12-27, 23:31 ]
to tak jak by z malucha chcieć wydobyc dzwiek 5-cio litrowej V8-ósemki,swoja dobranie wydechu na pałe do 2T pogorszy sprawnosć silnika napewno,to nie jest tak jak ktos pisał ze wybebeszy zeby nic nie blokowało,w 2T to tak niedziała,jak wybebeszysz to pogorszysz osiagi.

BeerfaN - 2007-12-28, 08:16

Ja mam nówke sportowy. Moto pierdzi jak stary komar. Niedawno kupiłem orginał używkę za 20zł - machnięty na czarno ale i tak działa nieporównanie lepiej.

Gdzieś wyczytałem, że najważniejsza jest w tłumikach 2t odległość od okna wydechowego do poerwszej przegrody. O ile nie chrzanię głupot, to polega to na tym, że fala spalin ma się w określonej chwili odbić i "przymknąć" okno. Może coś da dospawanie innego tłumika do początkowego kawałka orginału?

Poszy150 - 2007-12-28, 11:55

Ja też muszę wymienić wycech bo mam cały poobijany, ale końcówkę mam jak nową, i myślałem, czy by nie kupić nowego tłumika i podmienić końcówek. Bo te nowe to jedni mówią że do d*py a inni że dobre. I jas nie wiem co myśleć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group