To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Tłumik w MZ.

wojciech944 - 2008-02-03, 15:34

Paweł150, jest taki jak powinien być
Paweł150 - 2008-02-03, 17:47

wojciech944, to dzieki juz mi lepiej:)
Rufusetz150e - 2008-02-03, 20:16
Temat postu: Zębatka
mam zebatke 17z zdawcza i na niej MZ kreci sie do jakichs 110-120km/h mysle ze wynik dobry... Obroty przy tym to zapewne ponad 5,5tys... nie moge okreslic bo moze dwa razy pałowałem ja do tej predkosci wiec nie zwrocilem uwagi


Pytanie do przemekpiotr.


Gdzie dorwałeś zebatke zdawczą 17 zębów? Ja poluje już ponad rok i jeszcze nawet na trop nietrafiłem :) . Ja mam oryginalną 16 zębów i raz spróbowałem to MZ poszła 115 ale miała prawie 7 tys obrotów.

Paweł150 - 2008-02-03, 20:28

kurde a moze moje wyniki w predkosci moga byc słabsze bo mam ciulowa zebatke zadawcz
Majki - 2008-02-04, 22:18

A'propos tłumika..
Chcę się zapytać czy ktokolwiek z Was mazał już tłumik lakierem żaroodpornym. Większość producentów tych farb podaje, że po malowaniu dobrze jest wygrzać malowany element w temperaturze (tu różnie) od 160 do 220 stopni w celu uzyskania lepszej odporności na: warunki atmosferyczne, kontakt z benzyną, ścieralność, etc.
Teraz tak, do piekarnika nie wejdzie... bawić się z opalarką? Czy też może wystarczy samo nagrzanie się tych elementów (kolano również chcę malować) podczas pracy?
Nie zamierza kupować nowego (oryginału nie dostane, "sportowy" - bez komentarza, a węgierski ponoć nie brzmi i będzie wyglądał za chwilę tak jak mój teraz) zwłaszcza, że jest sprawny, szczelny, ładnie brzmi i jest prawie nie obity (patrz zdjęcie: http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/23232).
Proszę o sugestię, dzieki

adrian90_15 - 2008-02-04, 23:56

Ja na twoim miejscu wolał zostawić taki tłumik jak jest, niż go malować. Jakoś mi się to nie widzi, będzie dziwnie wyglądać. Sam planuję kupić tłumik dla siebie, jak skończę z innymi sprawami, i chyba wezmę węgra.
Michał_22 - 2008-02-05, 00:03

adrian90_15, dobrze pisze. Nie maluj. Ja tam na wegra nie narzekam :smile:
Paweł150 - 2008-02-05, 01:16

Majki, zostaw taki jaki masz nie jest najgorszy i mz nawet sobie wyglada z nim a jak pomalujesz to bedzie wt i bez sensu
Majki - 2008-02-05, 08:46

Coś jednak muszę z nim zrobić, jakby nie było swoje lata ma i jest skorodowany (zwłaszcza od spodu). Jak go tak zostawie to rdza mi wyżre dziurę, więc jedynym chyba sensownym sposobem będzie zabezpieczyć go lakierem żaroodpornym. Zdaje sobie sprawę, że najlepiej oddać do chromowania, tyle że nie za bardzo jest gdzie a już na pewno nie chce mysleć za ile :) Na pewno będzie wyglądał lepiej po pociągnięciu go czarnym półmatem niż teraz (zdjęcia nie oddają w pełni liczby ognisk korozji). Pozostaje problem jak go wygrzać.
Paweł150 - 2008-02-05, 13:44

kup paste polerska i cos do polerowania reka i jedzziesz mozesz w miejscach rdzy papierem 2500 wodnym przejechac delikatnie i polerke zobaczysz efekt
adrian90_15 - 2008-02-05, 19:01

A na rdze dobry jest fosol. Da się to kupić w większości sklepów z farbami i/lub lakierami.
Majki - 2008-02-05, 22:02

Ok, załóżmy, że zlikwiduję rdzę i mam chromowany tłumik z mnóstwem niepochromowanych plamek, co dalej?
adrian90_15 - 2008-02-05, 22:14

Można spróbować te plamiki wypolerować (skąd one się wogóle wzięły?). Można też oddać do ponownego chromowania (droga sprawa, ale jak masz oryginalny i prosty tłumik to wydaje mi się, że warto). Można też tak je zostawić, i od czasu do czasu przemywać czymś, żeby rdza nie chwyciła (i tak będzie to wyglądało, o niebo lepiej niż gdybyś pomalował cały tłumik na czarno).
Majki - 2008-02-05, 22:30

Plamek jeszcze nie ma, ale powstaną w miejscu rdzy jeżeli potraktować ją fosolem (w tych miejscach po prostu już nie ma chromu). Od wewnetrznej strony i od spodu jest tego o wiele więcej dlatego polerka "raz na jakiś czas" też odpada.
Krótko mówiąc, jakby nie usuwać rdzy (chemicznie czy też mechanicznie), zostanie goła blacha tłumika (i to w wielu miejscach), którą mogę pochromować lub pomalować. Jako że nie mam możliwości dać do chromowania, zostaje malowanie. Chyba czarnym najlepiej (srebrny/chrom może nie zaciekawie wyglądać i nie będzie błyszczący a czerwony... - żartowałem).
Pytanie tylko jak po machnięciu żaroodpornym lakierem taki tłumik wygrzać?

adrian90_15 - 2008-02-05, 22:33

Przejechać się w dłuższą trasę. Chyba, że masz piekarnik do zasmrodzenia.
Majki - 2008-02-05, 22:43

Do mojego nie wejdzie ale zawsze można pojechać do PizzaHut i zasadzić im do pieca blisko półtorametrową rurę od Ety :)
Trasa wydaje się być niezłym pomysłem i chyba lepszym od pastwienia się opalarką.

daniel1621 - 2008-02-05, 23:00
Temat postu: Re: Zębatka
Rufusetz150e napisał/a:
mam zebatke 17z zdawcza

Gdzie dorwałeś zebatke zdawczą 17 zębów? Ja poluje już ponad rok

coś ci się to nie kleji

Rufusetz150e napisał/a:
mam zebatke 17z zdawcza i na niej MZ kreci sie do jakichs 110-120km/h mysle ze wynik dobry...
tak, tak I poszła by więcej, ale był zakręt........znamy już tą bajke
Majki - 2008-02-05, 23:29

Ha, wiem!
http://www.mz-knowledge.n...id=104&kat_id=5
Co prawda kolo użył patentu do wypalenia syfu ze środka ale do wygrzania lakieru nada się idealnie.
Mimo wszystko dzieki za wszelkie sugestie.

Paweł150 - 2008-02-06, 17:09

jak chcesz moim zdaniem jest to zly pomysł i nie bedzie pasowac czarny tłumik do takiej mz na chwile jeszcze moge zrozumiec ale na stałe bez sens i bez obrazy ja tylko wyrazam swoje zdanie
Majki - 2008-02-06, 19:51

Ba, też wolałbym chromowany ale jedyny sposób na to to kupić węgra, którego nie chcę bo nie jest tak solidny jak oryginał i brzmi gorzej


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group