To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Przekaźniki w MZ - usprawnienie działania oswietlenia

grzybol - 2009-02-12, 14:14

a srednica przewody idacego od akumulatora do przekaznika ? tez 2,5mm ?
wojciech944 - 2009-02-12, 14:50

2,5 nie ma sensu dawać 1,5mm'2 wystarczy w zupełności
Mycek123 - 2009-02-12, 15:01

ja dałem jeden kabel 1.5mm i kostka na 2 przekaźniki. A i jak zapalacie światła to też wam tak tykają?
hubertbaran - 2009-02-12, 15:53

tak :D tykaja... ale zegary na bombie a na powaznie no przecież musi tykać taka to ma budowe.
Mycek123 - 2009-02-12, 16:39

:oops: :piwo: :piwo:
Lorenz - 2009-02-12, 17:01

no dobra wszystko ok tylko zastanawia mnie co to jest na przewodzie z aq na rysunku wrzuconym przez krystiana ? [ w niebieskim kółeczku :) ]


a i jeszcze jedno pytanko - gdzie chowacie te przekaźniki?

Mycek123 - 2009-02-12, 17:03

to jest bezpiecznik. Ja schowałem je w lampie
Lorenz - 2009-02-12, 17:07

Aha ok to wszystko juz jasne z moje strony :smile: jak sie troche ociepli (nieogrzewany garaz) to bede dzialac :piwo:
Mycek123 - 2009-02-12, 17:40

ja właśnie dzisiaj zamonowałem :mrgreen: :piwo:
Poszy150 - 2009-02-12, 18:21

sorry, ze nie wysłałem kilku osobom tego schematu, ale gdzieś mi sie zgubił. jak znajdę to wrzucę tu napwewno.

Tak nawiasem mówiac, ostatnio nie miałem co robić i pokusiłem się o małą automatykę. Automatyczny włącznik światła mijania w momencie odpalenia silnika. Miałem to już w aucie opatentowane i do MZ też zrobiłem. w wolnej chwili narysuję schemacik tego ustrojstwa, chociaż podejrzewam, że co sprytniejsi pewnie sami sobie poradzą.

Kacper - 2009-02-12, 19:10

a gdzie kupić przekaźniki na 6v?
ile mają mieć Amper?
przeczytaj cały temat, to będziesz wiedział<wojciech944>

Red250Arrow - 2010-02-26, 12:12

bez napięcia na przekaźniku styk 30 zwarty jest z 87a , a po "podaniu" napięcia styk 30 jest już zwarty z 87a i 87 ?
Xargo - 2010-02-26, 12:21

Są dwa typy przekaźników samochodowych. Jeden typ ma styk przełączany i wtedy styk 30 łączy bez podania napięcia do styku 87a, a po podaniu napięcia rozłącza 87a i łączy do 87. Drugi typ (bardziej popularny) ma na stałe połączone styki 87 i 87a, a styk 30 łaczy się z nimi po podaniu napięcia na cewkę (bez napięcia styk 30 nie łączy z żadnym innym stykiem). Nie istnieją przekaźniki które łączyły by w taki sposób jak opisujesz
Red250Arrow - 2010-02-26, 13:03

Racja Xargo1 trochę zamieszałem.... . Możesz rzucić fachowym okiem czy będzie to działać u mnie . Przewody do żarówki i z aqu będą 2.5mm .Przekaźniki takie :
Reich - 2010-02-26, 14:11

tutaj bez podania na styki 85 i 86 połączone są styki 30 i 87a a po podaniu prądu na styki 85 i 86 "połączą" się styki 30 i 87. Mam nadzieje, że zrozumiale to wytłumaczyłem.

[ Dodano: 2010-02-26, 14:18 ]
albo jeszcze inaczej, 85 i 86 to sterowanie jakby zwrotnica kolejowa, jeśli nie poda się tam prądu to nasz pociąg z toru 30 pojedzie na 87a a jeśli przesuniemy zwrotnice (podamy prąd na 86 i 86) to wtedy pojedzie na 87.
Oczywiście robimy tak, że np do 86 na stałe jest połączona masa i tylko gdy chcemy włączyć światła to na 85 podłączamy plus.

Red250Arrow - 2010-02-26, 14:21

Cytat:
tutaj bez podania na styki 85 i 86 połączone są styki 30 i 87a a po podaniu prądu na styki 85 i 86 "połączą" się styki 30 i 87. Mam nadzieje, że zrozumiale to wytłumaczyłem.

Zgadza się :twisted:
to został schemat do sparwdzenia

Xargo - 2010-02-26, 16:35

Schemat jest w porządku i wszystko powinno hulać, aczkolwiek ostro go zamotałeś. Ja to bym zrobił tak:
- na styki 30 obu przełączników podał bym zasilanie z akumulatora (poprzez bezpiecznik)
- styki 86 podłączył bym do obu wyjść przełącznika świateł (na schemacie pod styki 56a oraz 56b)
- styki 85 podłączył bym do masy
- styk 87 jednego przekaźnika podłączył bym do do styku 56a żarówki, a styk 87 drugiego przekaźnika do styku 56b żarówki.
Różnica w pracy układu była by taka, że zawsze pracowała by tylko jedna cewka przekaźnika, prąd zasilający żarówkę przechodził by tylko przez jeden przekaźnik a nie przez 2, a mruganie światłami działało by tak jak w oryginale tzn. jadąc na światłach mijania światło drogowe było by dołączane. W twoim przypadku mruganie światłami spowoduje przełączenie świateł mijania na drogowe na czas trzymania przełącznika (chyba że zamienisz styki i podłączysz światła mijania zamiast drogowych - wtedy mrugać będziesz mógł tylko na światłach drogowych zmieniając światła na mijania). Nie mniej jednak twój schemat spełnił by główną rolę tj. odciążył by przełącznik, a o to głównie chodzi

BoNes - 2011-01-15, 12:28

Nie za bardzo chciało mi się czytać cały temat ale widziałem że ludzie pchali jeden przekaźnik (chyba że ślepy jestem?). Powinny być 2. Brakuje też mowy o różnych przekaźnikach, jest ich parę rodzajów. Jakby komuś się nie chciało kupować pojedynczo to może zapatrzeć się w takie coś - http://www.ac.com.pl/pl/produkt/238/zps-03 kosztuje bodajże 13zł Jakby co to mogę kupić i wysłać.
Dla tych którzy mają problemy z podłączeniem, na przekaźnikach zazwyczaj jest narysowany schemat, cewka ma mieć podłączoną masę i "kabel włączający" - oczywiście można je podłączyć byle jak, nie robi to różnicy. Styk 30 ma mieć ciągle prąd z akumulatora poprzez 5A bezpiecznik a styk 87 to wyjście do żarówki.
Kabel 1,5mm2 w zupełności wystarcza. Co do 6V przekaźników to były chyba montowane w Trabantach/Wartburgach, możliwe że 6V odpali 12V przekaźnik.
Jakby ktoś chciał to oto jest schemat podłączenia przekaźników w Jawie 350 TS

Poszy150 - 2011-01-15, 14:21

Widzę, ze znów ktoś odkopuje temat. Rzadko tu zaglądam ostatnio, ale gdyby ktoś potrzebował tego schematu do przekaźników, bo już go chyba na forum nie ma, to niech napisze na pw albo gg.
Krycha - 2011-01-15, 17:22

Bones co ty tu za herezje siejesz. Radził bym przeczytać jednak temat :mrgreen: Jeden przekaźnik leci do świateł mijania, drugi do świateł drogowych, więc są dwa.
Xargo wszystko elegancko opisał :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group