Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:40 |
Ładowanie - Iskrzenie szczotek - ETZ |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof_1989_
Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 34 Dołączył: 07 Maj 2008 Posty: 9 Skąd: Teresin
|
Wysłany: 2008-06-29, 23:46 Ładowanie - Iskrzenie szczotek - ETZ
|
|
|
witam. mam problem a mianowicie pomiedzy kumutatorem a szczotkami są iskry ... i to dosc sporawe .. wczesniej ich nie było .... co moze byc tego przyczyna ?? do tego mz stracila na mocy ... stała ze 2 miesiace wymieniłem wydech na nowy i buuu.. jedzie jak by chciała a nie mogła |
Ostatnio zmieniony przez Huberto 2008-07-05, 14:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
adrian90_15
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 245 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2008-06-30, 00:45
|
|
|
Kondensator do wymiany. |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2008-06-30, 01:05
|
|
|
adrian90_15 napisał/a: | Kondensator do wymiany. |
Przeczytaj jeszcze raz problem kolegi i pomyśl dlaczego twoje rozwiązanie nic nie da.
krzysztof_1989_ - musisz zdjąć stator i przyjrzeć się wirnikowi, a dokładniej pierścieniom ślizgowym. Możliwe że masz gdzieś jakiś zadzior i to wyłamało ci kawałeczek szczotki. Sprawdź też długość szczotek - jeżeli są krótkie to mogą po prostu nie dosięgać do wirnika i iskrzyć. Tak czy inaczej zapobiegawczo powinieneś je wymienić. Wtedy przez pewien czas mogą iskrzyć, ale kiedy się dotrą to powinno być już ok. Wróci też pełne ładowanie (iskrzenie pociąga za sobą osłabienie ładowania), akumulator sie doładuje i moto powinno znów mieć mocną iskrę (a podejrzewam że przez to jest osłabiona) |
|
|
|
|
wozi
majsterkowicz
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy Wiek: 34 Dołączył: 31 Sie 2004 Posty: 360 Skąd: Z Polski Be
|
Wysłany: 2008-06-30, 09:48
|
|
|
Xargo1, dobrze mówi Sprawdź czy komutator nie jest popekany albo wyszczerbiony i czy szczotki ładnie przylegają |
|
|
|
|
adrian90_15
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 245 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2008-06-30, 10:44
|
|
|
Xargo1, faktycznie masz rację. Sorry za pomyłkę, skojarzyłem z iskrzącymi platynkami. |
|
|
|
|
krzysztof_1989_
Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 34 Dołączył: 07 Maj 2008 Posty: 9 Skąd: Teresin
|
Wysłany: 2008-06-30, 11:05
|
|
|
wyszczerbiony to własnie sie zrobił :-/ tego palcem nie da sie ruszyć bo zaraz sie wszystko kruszy :-// . czyli do wymiany ? |
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2008-06-30, 11:06
|
|
|
Pewnie tak |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
krzysztof_1989_
Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 34 Dołączył: 07 Maj 2008 Posty: 9 Skąd: Teresin
|
Wysłany: 2008-07-03, 13:13
|
|
|
a teraz druga sprawa... jak zdjąć ten komutator ??? bo ja nie mam zielonego pojecia a nie chce reszty uszkodzić .... |
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
|
|
|
|
wotus
Motocykl: mz etz 150
Dołączył: 05 Gru 2013 Posty: 4 Skąd: Wolbrom
|
Wysłany: 2014-12-22, 11:12 etz 150 przytapia szczotki
|
|
|
Moja etz-a 150 przytapia szczotki. Za każdym razem gdy założę nowe to po przejechaniu 5km zanika ładowanie. Gdy odkręcę pokrywę okazuje się że szczotki są jakby przytopione, nadpalone i jednocześnie zatarte w tej plastikowej prowadnicy. Nie da się ich wyjąć, trzeba je rozbić śrubokrętem. Co zrobić?
[ Komentarz dodany przez: motomaciey: 2014-12-22, 21:49 ]
Wyszukiwarka nie gryzie temat scaliłem. |
|
|
|
|
DAAD
Motocykl: ETZ Volusia Honda
Pomógł: 4 razy Wiek: 70 Dołączył: 16 Sie 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-22, 12:22
|
|
|
Zbadać regulator napięcia i prostownik alternatora. |
|
|
|
|
wotus
Motocykl: mz etz 150
Dołączył: 05 Gru 2013 Posty: 4 Skąd: Wolbrom
|
Wysłany: 2014-12-22, 12:35
|
|
|
Diody wlutowałem i posprawdzałem są dobre, zakładałem inny regulator i nadal to samo. |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 475 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
Piotrek05
Renowacja TS-ki
Motocykl: Mz ts 250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 274 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-02-19, 14:40
|
|
|
wozi napisał/a: | Xargo1, dobrze mówi Sprawdź czy komutator nie jest popekany albo wyszczerbiony i czy szczotki ładnie przylegają |
to gdy komutator jest powyszczerbiany to moze nie być ładowania? i jakie napięcie powinno byc na szczotkach?
bo u mnie komutator jest po wyszczerbiany ale nie iskrzy
[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2015-02-19, 17:12 ]
Stosuj wielką literę oraz kropki ! |
_________________ Autoryzowany blacharz samochodowy marki Ford Renualt Dacia. Naprawie powypadkowe auto każdej marki na ramie podlogowej samopoziomujacej. Jakość ASO konkurencyjne ceny. Więcej informacji prv. Lokalizacja Lublin |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2015-02-19, 17:23
|
|
|
krzysztof_1989_ napisał/a: | pomiedzy kumutatorem a szczotkami są iskry ... i to dosc sporawe .. wczesniej ich nie było .... co moze byc tego przyczyna ?? |
Bicie wirnika spowodowane krzywym wirnikiem (dokładnie jego komutatorem), kryzwy wał lub zużycie łożysk na wale. Przyczyną jest złe doleganie/dociskaniu szczotek.
Iskry pojawiają się w gdy występuje przerwa powietrzna pomiędzy szczotkami a komutatorem. |
_________________
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2015-02-19, 21:34
|
|
|
mczmok, Warto również wspomnieć, że wirnik lubi mieć bicie jak zakłada się go na rozklepany czop wału, wtedy wirnik nie siedzi jak powinien i bije na wszystkie strony... |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
|