Luzy zaworowe |
Autor |
Wiadomość |
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-09-22, 22:53 Luzy zaworowe
|
|
|
Taka zagwozdka dla speców.
Jak to jest z luzami zaworowymi? Od czego zalezą luzy od rodzaju wałka rozrządu czy od reszty silnika?
Objaśniając zakładam do silnika 1.0 45KM (gaźnik) Fiata Uno wałek rozrządu od Fiata Punto 1.2 MPI.
Jako że Uno ma luzy 0.3/0.4mm a punto 0.4/0.45mm (ssący/wydech) jakie ustawić po takiej modyfikacji?
Ja stawiam na te z uno czyli 0.3/0.4 bo reszta zostaje ta sama a więc zawory i głowica i reszta ma taką samą rozszerzalność cieplną czyli luzów braknąć nie powinno. A sam wałek i tak ma chłodno to nie spuchnie na krzywkach az tak dużo.
Koleś na forum UNO pisze mi że Cytat: | Gość w warsztacie zajmujący się obróbką silników, powiedział, że luzy dobiera się do wałka |
Mi to nie leży. Ale nie jestem specem od silników a nie mam szczerze kogo spytać za bardzo. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Gustlik
PKN 9796
Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-09-23, 20:44
|
|
|
Gustlik, właśnie czekam na niego |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2008-09-23, 21:04
|
|
|
Według mnie koleś z warsztatu ma rację: luzy dobiera się pod wałek. Ostatecznie to on a dokładniej krzywki decydują o czasie otwarcia i zamknięcia zaworów. Z drugiej strony to jak ustawisz za małe luzy to doprowadzisz do przedwczesnego zniszczenia grzybków i i gniazd a jak za duże to tylko stracisz na mocy. |
|
|
|
|
przemekpiotr
Motocykl: ETZ 250e SV650
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 390 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2008-09-23, 21:07
|
|
|
możesz zapytać tutaj
http://allegro.pl/phorum/list.php?f=272
zawsze ktoś pomoże, bo mnóstwo tam mechaniorów
pozdro |
_________________ Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności... I jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę...
<<BlackGangstaETZ>> |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-09-23, 21:13
|
|
|
Jakie ssą skutki to ja wiem, za duży luz to klekot silnika i mniejsze otwieranie zaworów, a za mały luz może zmniejszyć moc gdy zawór nie będzie domykał a dalej to już wypalenie gniazd zaworowych. A że mam LPG to tym bardziej.
Ale luzy są po to żeby zniwelować rozszerzalność cieplną, dlatego ustawia się je na zimnym silniku. Mierzył ktoś luzy na ciepłym gorącym? Są dużo mniejsze |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
MZ Maxi Perwers
Zlotowicz MODERATOR - RETIRED
Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy Wiek: 53 Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 1030 Skąd: Lubań-Zgorzelec
|
Wysłany: 2008-09-23, 22:12
|
|
|
Qba, poprostu ustawiłbym zawory najpierw na większy luz (taki jak w Punto), a jakby klekotały, to zmiana na ustawienia Uno i sprawa załatwiona. |
_________________ Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli. |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-09-23, 22:18
|
|
|
MZ Maxi Perwers, Jakby to było tak jak w maluchu to nie ma problemu ściągnąć pokrywę klucz 11 i kombinerki. Tutaj są posrane płytki o odpowiednich grubościach. Ponoć można wymienić płytkę bez wyciągania wałka ale ciężko jest (raz próbowałem i masakra), a więc trzeba drzeć wałek a co za tym idzie roboty od groma.
Wiem że takie cudowanie i modyfikacje nie obejdą się bez roboty ale szczerze to nie mam kiedy tego robić. A pod blokiem w takie warunki pogodowe to średnia przyjemność. Nie chcę gotowego rozwiązania, ale nakierowania od czego zależą luzy zaworowe, czy dobrze myślę.
[ Dodano: 2008-09-23, 22:23 ]
MZ Maxi Perwers, Ale chyba innego wyjścia nie będzie. Najwyżej ustawię luzy pośrodku. To mnie wkurza że mało które sklepy mają płytki do Fiata. A w ASO kosztują coś 10zł/szt. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-09-23, 22:36
|
|
|
A jak seryjny jest za tępy. Wznios krzywki jest tylko 7,1 mm a od punta 1.2 75KM aż 9,4mm Nie wspominając o innych kątach otwarcia zaworów. Z resztą tutaj jest wszystko + na forum autokącika. Wzrost mocy zauważalny i silnik wkręca się normalnie na obroty a nie jakby go coś trzymało. Za wałek dałem 130zł z wysyłką. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-09-24, 10:14
|
|
|
Juz odpowiadam, Luz zaworowy jest dobrany do obciazenia cieplnego, w twoim bolidzie zaworki wychylały sie mniej na domiar sprawy miał łagodniejszy kont otwarcia wiec obciazenie było mniejsze. Dlatego teraz przydało by sie zwiekszyć luz zaworowy. Skoro średnice zaorów i sama głowica jest taka sama jak w twoim bolidzie wiec mozna stosować luz zaworowy z punto. Jesli jedak zawory sa inne luz trzeba ustawić doswiadczalnie. Generalnie lepiej mieć zbyt duzy luz niz zbyt mały. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
|