Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:31 |
Jaki akumulator do ETZ 150 |
Autor |
Wiadomość |
Adam27
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-04-17, 10:33
|
|
|
No właśnie się dowiedziałem że są suche na czas transportu, tylko nie wiem jak to jest z tym elektrolitem. Z doświadczenia wiem że sam elektrolit, który można kópic na stacji benzynowej jest za mocny( top się chyba rozcięcza) ?? Powinno byc tak że gotowy roztwór elektrolitu jest dołączany do akumulatora, w tym przypadku jeszcze nie wiem. Boje się jednak że jak wleję zwykły elektrolit to będzie coś nie tak. No i podobno po wlaniu nie trzeba go ładowac ?
Cyt"
Naładuj nowy akumulator dobrze prądem równym 1/10 pojemności (Ah) jeśli będzie to 7Ah to prostownik (ładowarka) musi ładować prądem 700mA (0,7A) przez 10 godzin (to takie minimum przy nowym akumlatorze, bo powinno sie go "sformatować" i powtórnie naładować...)Poczytaj na forum w innych tematach i literaturze fachowej...
Moim zdaniem kolega ma rację
Pozdrawiam |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2009-04-17, 10:40
|
|
|
tak, ma rację, ale nie przesadzajmy. Kupujesz nowy akumulator, zalewasz go kwasem (podejrzewam, że ten na stacji beznynowej to nie jest stężony, tylko już przygotowany roztwór - jak amsz wątpliowści, to kup kwas w sklepie z akumulatorami), czekasz godzinkę, zamykasz korki, wkłądasz aku do moto i jedziesz na mazury, żeby się w trasie ładnie uformował. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
Adam27
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-04-17, 11:23
|
|
|
No właśnie ja raczej, na pewno nie mam ładowania i akumulator się po drodze nie ułoży heh. Jeżeli nie będę włączał świateł to na naładowanym akumulatorze chyba troszeczkę pojeżdżę co? Z tym ładowaniem to muszę jeszcze zobaczyc co tam jest, tylko że sie wcale nie znam na tym hehe
[ Dodano: 2009-04-20, 13:56 ]
No więc tak!!
Podładowałem nowy akumulator i elektryka jest raczej okOKOK
Uruchomiłem na pych, bo od kopa nie chciał . Jak dodawałem gazu to czerwona lampka gasła ( czyli mam ładowanie )
Martwi mnie tylko to że przejechałem 300m i już nie chciał zapalic , coś się zablokowało w silniku i koło mi stanęło. Pamiętam że już raz tak było ale potem znowu było OK. Teraz nie wiem czy mam silnik rozkręcac?
Pytanko do was ( mogło ściąc jakiś czujnik ? (czujnik luzu) ?? Czym to grozi??? W jaki sposób to sprawdzic? |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2009-04-22, 00:47
|
|
|
Adam – nie zetnie ci nic… czujnik luzu to właściwie taki wyłącznik, który przy połażeniu „0”(luz) styka do masy obwód kontrolnej lampki i świecącej na żółto oznaczająca, że masz na „luzie”.
Jeśli koniecznie chcesz sprawdzić czy dobry jest czujnik luzu to możesz odkręcić drutek z niego i tyknąć kartera silnika (masy) Może nie świecić, jeśli masz spaloną żarówkę…(bez tego możliwa jest jazda)
Co do zablokowania to stawiał bym jako że jesteś „młodym adeptem” że masz włączony jakiś bieg i nie potrafisz wyczuć owego „luzu”
Wiec zrób tak jak ci radziłem pchając spróbuj przełączać biegi i zobaczysz czy się da. Skrzynia musi pracować i byś w ruchu wtedy możliwe jest przełączanie biegów. W miejscu da się tylko włączyć 1,”0”oraz 2 w zasadzie… Jak nie pomoże to będziemy myśleć, co dalej…
Poza tym będzie trzeba przyjrzeć się układowi zapłonowemu (ustawić wyregulować) wymienić świece, potem gaźnikowi...POZDRAWIAM |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Adam27
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-04-23, 20:23
|
|
|
No tak:) czujnik luzu to tam pikuś:) w porównaniu do tego , czego się spodziewam.
Biegi chodzą OK, jak wcisne sprzęgło to mogę pchac a jak puszczę to koło stoi. Podpytałem się znajomego i stawiamy że to będzie zblokowany cylinder, tłok itp, byc może pierścienie pękły. Mniejsza z tym jutro odkręcę kapy i zobaczę co jest grane. Z tym zapłonem to jest chyba dobrze bo znalazłem starą świecę i nawet próbował odpalic na kopa, no ale to było przed zblokowaniem. Zauważyłem też że mam krzywo silnik ustawiony i muszę wyprostowac uszy trzymające silnik ( no raczej kupie nowe) Pozdrawiam |
|
|
|
|
Gustlik
PKN 9796
Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
|
hugh_h
Motocykl: ETZ150 / LS650
Dołączył: 01 Cze 2006 Posty: 123 Skąd: Wawa / Radzymin
|
Wysłany: 2009-07-12, 23:15
|
|
|
po zapoznaniu się jeszcze z wątkiem http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8755 to już sam nie wiem czy kupować (do ETZ150) jak w książce 5Ah czy może jak polecają niektórzy 7Ah, a na dodatek sprzedawcy sugerują 9Ah. Czy nie ma problemów z naładowaniem większych niż 5Ah pojemności jak się jeździ z ciągle włączonymi światłami ? |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-07-12, 23:20
|
|
|
Alternator ma 180W mocy więc z doładowywaniem 9Ah akumulatora nie ma problemu ale prądnica nigdy nie naładuje go tak jak to zrobi ładowarka chociażby najprostsza.
W instrukcji podają aby był to ten 9Ah chociaż ja użytkowałem 5Ah i nie było problemów, kup jaki uważasz za stosowny. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
hugh_h
Motocykl: ETZ150 / LS650
Dołączył: 01 Cze 2006 Posty: 123 Skąd: Wawa / Radzymin
|
Wysłany: 2009-07-12, 23:27
|
|
|
5Ah wdaje mi się trochę mały bo przecież nie po to zrobili taką wielką półkę na akumulator aby tam luźno było, myślę o 7Ah ale q memu zdziwieniu 9Ah są tańsze od 7Ah a 9Ah myślę ze może przydużo bo to w sumie prawie 2 razy więcej niż w książce podali. może ktoś ma jeszcze jakieś doświadczenia. |
|
|
|
|
Hagi
Tuning Silników 2T
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 382 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2009-07-12, 23:42
|
|
|
A co myślicie o żelowych akumulatorach?
Jak kupiłęm etkę to taki miałem w niej już... nowy żelowy 6v |
_________________ http://bikepics.com/members/peki16/
|
|
|
|
|
suchy
suchy
Motocykl: mz 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 28 Skąd: garbatka letnisko
|
Wysłany: 2009-07-13, 10:47
|
|
|
moim zdaniem wybrałbym jak najmocniejszy czyli 9 ah i z prądem problem sie konczy nawet gdy ładowanie siądzie to jeszcze daleko mozna zajechac |
_________________ suchy |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2009-07-13, 11:09
|
|
|
Witam
suchy, dobry argument pisałem w poprzednich postach zawsze możecie jeszcze "zaszaleć" tak jak ja i dac 12V 12Ah POZDRAWIAM |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
hugh_h
Motocykl: ETZ150 / LS650
Dołączył: 01 Cze 2006 Posty: 123 Skąd: Wawa / Radzymin
|
Wysłany: 2009-07-13, 11:13
|
|
|
i co bez problemu masz naładowane do pełna te 12Ah ? |
|
|
|
|
suchy
suchy
Motocykl: mz 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 28 Skąd: garbatka letnisko
|
Wysłany: 2009-07-13, 11:22
|
|
|
u mnie ładowanie akurat nie działa ale mam mocny aku i niema problemu miałem robic to ładowanie ale brak kaski i tak smigam od 2 miesiecy go nie ładowałem wyjezdziłem 30 litrów benzyny ale jazda bez swiateł |
_________________ suchy |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2009-07-13, 11:23
|
|
|
Nie narzekałem na nie doładowanie spowodowane za dużym akumulatorem, sam akumlator zwykle ładuje po zimie max 2 razy w roku przeciętnie(to również zależy jak często się nią jeździ) ... Oczywiście możecie dać mniejszy tez starczy miedzy 7Ah a 10Ah |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
suchy
suchy
Motocykl: mz 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 28 Skąd: garbatka letnisko
|
Wysłany: 2009-07-13, 11:23
|
|
|
witam marcin |
_________________ suchy |
|
|
|
|
focusst
PKS 97MF, PLE 29GK
Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 297 Skąd: Żegrówko
|
Wysłany: 2009-07-13, 11:30
|
|
|
A ja tam jeżdżę non stop na światłach i aqu mam 5 ah i nie ma problemów tylko ładowanie jest bardzo dobre. Nawet na biegu jałowym który u mnie jest na poziomie 1000-1200 RPM ładowanie jest ( nawet z włączonym światłami, kierunkiem i stopem moto nie przygasa). A to zasługa elektronicznego regulatora. |
_________________ W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r. |
|
|
|
|
Majeranko
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 15 Skąd: Żuromin
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2011-12-30, 20:24
|
|
|
Masz etke na rozrusznik elektryczny? Za duży trochę, szkoda pieniędzy.
[ Dodano: 2011-12-30, 20:28 ]
Coś nie halo na tej aukcji, w tytule i na etykiecie akumulatora 12Ah a w opisie 14Ah. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Majeranko
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 15 Skąd: Żuromin
|
Wysłany: 2011-12-30, 22:00
|
|
|
Nie. Kopniaka mam. Bo mi wgl ta eta przerywa bardzo, ale jeżdżę na akumulatorze 3 Ah. I poprzedni właściciel mówił, że miał tak samo. Normalnie było jak zmienił akumulator.
[ Dodano: 2011-12-30, 22:07 ]
Cytat: | Za duży trochę, szkoda pieniędzy |
Tańszy ciężko będzie znaleźć |
_________________ Bo Jazda Na Etezecie Jest Najlepszą Jazdą Na Świecie. |
|
|
|
|
|