Przesunięty przez: sIaj 2009-09-16, 23:00 |
Gaźnik 30n3-1 (ETZ 250/251) |
Autor |
Wiadomość |
Zimny_5
Motocykl: Mz 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 233 Skąd: Wronki
|
Wysłany: 2009-04-11, 13:21
|
|
|
Powiem tak w simsonach ten kanał był zaślepiony i nie wpływał on znacznie na prace silnika. Gdy ten kanał sobie otworzyłem wyciągnąłem tą plombę to Simson trochę lepiej wkręcał się na obroty bo więcej benzyny dostawał , ale spalanie wzrosło tak o 0,5 litra na100 km. Ale była to raczej mała różnica w mocy ale w mz może być bardziej odczuwalna ale pytanie ile by wzrosło również spalanie. |
|
|
|
|
limak_
Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 224 Skąd: Pustków k. Dębicy
|
Wysłany: 2009-04-11, 14:29
|
|
|
W simsonie napewno nie był zaślepiony. Kanał ciągnął powietrze z zewnątrz gaźnika a zaślepka o której mówisz to zaślepienie po wierceniu. Widocznie musiał ciągnąć powietrze z zewnatrz żeby nie działało w nim podcisnienie z gardzieli. Tyle że po wyciągnieciu tej plomby silnik i tak pracował bez zmian.
Pytanie, po co to i jak to sie ma do pracy gaźnika? |
_________________ →BikePics←
→PolskaJazda← |
|
|
|
|
Zimny_5
Motocykl: Mz 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 233 Skąd: Wronki
|
Wysłany: 2009-04-11, 14:57
|
|
|
Ta zaślepka od strony wlotu gaźnika zaślepia kanał przez który idze powietrze pod iglice (a nie jest to po wierceniu)co za tym idzie silnik dostaje więcej benzyny. U mnie silnik troszeczkę lepiej wchodził na obroty. I nawet na schemacie masz ten kanał zaślepiony a gaźnik miałem szczelny i na pewno nie łapał lewego powietrza sam zobacz na schemacie po co ten kanał jest, |
|
|
|
|
limak_
Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 224 Skąd: Pustków k. Dębicy
|
Wysłany: 2009-04-11, 15:31
|
|
|
Kanał nie jest zaslepiony ! zaślepiony jest tylko od strony filtra powietrza a ujscie ma z boku gaźnika, pod mocowaniem przewodu paliwowego.
A na schemacie nijak nie widać jak to sie ma do rozpylania mieszanki. |
_________________ →BikePics←
→PolskaJazda← |
|
|
|
|
Zimny_5
Motocykl: Mz 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 233 Skąd: Wronki
|
Wysłany: 2009-04-11, 16:51
|
|
|
Właśnie to jest ten kanał o którym mówiłem ten od strony wlotu powietrza i on idzie pod iglice i tam ma ujście. Kiedyś jak czytałem forum Simsona to tam wiara się wypowiadała na ten tema i efekt był właśnie taki ze niektórym osobom się lepiej zbierał a innym, tylko zaczął więcej palić. Więc jest to już przetestowane. |
|
|
|
|
limak_
Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 224 Skąd: Pustków k. Dębicy
|
Wysłany: 2009-04-13, 16:33
|
|
|
Mam jeszcze jedno pytanie co do tego gaźnika. Ile milimetrów powinno mieć wycięcie w przepustnicy? Dla 30n2 udało mi sie znaleźć i powinno mieć ono 5 mm. dla 30n3 jest tak samo? Ktoś kto ma fabryczną przepustnice mogłby to zmierzyć?
Chodzi o to że silnik jakby dostaje zadużo paliwa gdy przepustnica jest mało odchylona i szukam przyczyny co jest za to odpowiedzialne.
[ Dodano: 2009-04-15, 20:10 ]
Problem zlikwidowany. Przyczyna ocieżałej pracy było, tak jak podejrzewałem, zbyt małe wycięcie przepustnicy (była wymieniana na nową) . Po zwiększeniu do 5 - 5,5 mm silnik odżył, teraz gdy manetka jest odkrecona w małym stopniu silnik juz nie czterotaktuje, znacznie poprawiła sie kultura pracy.
Informacja dla tych co maja podobny problem |
_________________ →BikePics←
→PolskaJazda← |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2009-04-24, 09:57
|
|
|
czy moglby ktos załaczyc nowe zdjecie dotyczace ustawienia pływaka ?
Z pierwszego posta wiem, ze ma to byc 28 i 35 mm, jednak nie wiem jak to mierzyc ?
Po prostu od korpusu (tam gdzie uszczelka) do najbardziej wysunietego punktu na zbiorniczkach plywaka ?
pzdr.
EDYCJA:
dzieki BeerfaN. I mierzyc to do konca bembenka, zbiorniczka na powietrze, plywaka ? |
Ostatnio zmieniony przez grzybol 2009-04-24, 12:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
|
|
|
|
AdEk2007
Grupa Podlasie
Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 679 Skąd: Mońki
|
Wysłany: 2009-04-24, 13:20
|
|
|
No do końca pływaka ;] |
_________________ Bo żyje się po to aby śmigać na moto! |
|
|
|
|
Kamek
Motocykl: Plastik
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 58 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2009-05-12, 13:35
|
|
|
Jak się wykręca tą większą śrubke to co się dzieje wiecej powietrza czy mniej? |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2009-05-12, 15:30
|
|
|
Jak wkręcasz to powietrza jest mniej w kanale obejściowym a to skutkuje mniejszym wyciąganiem paliwa z komory pływakowej a tym samym spadek wolnych obrotów. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
grozny48
gaźnik
Motocykl: mz etz 251
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2009-06-20, 08:52
|
|
|
Witam. Zakupiłem mz etz 251 i mam problem z jej odpalaniem. Mianowicie motor nie chce odpalać nawet po zaciągnięciu ssania. Jak uda się go jakoś zapalić na zimnym silniku to po zaciągnięciu ssania motor gaśnie.to samo się dzieje na ciepłym silniku. Nie mogę ustawić wolnych obrotów nawet na rozgrzanym silniku bo dysze od biegu jałowego i mieszanki wogóle nie reagują na regulacje. Na wyższych obrotach motor dławi się. Mam gaźnik ten z zamykaną komorą pływakową na taki druciany pałąk. POMOCY !!! Bo od zakupu minoł już miesiąc a ja wogóle nim sobie nie pojeżdziłem |
|
|
|
|
Razor240391
Motocykl: ETZ 250 88'
Wiek: 33 Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 1 Skąd: Bralin
|
Wysłany: 2009-07-31, 12:34
|
|
|
Witam
Mam problem z gażnikiem(gażnik jest nowy).
Obroty już jakoś podwyższyłem, ale gdy lekko poruszam manetką obroty znowu spadają albo gaśnie motor. Jak nie zgaśnie to dopiero po jakiejś minucie dochodzi do normalnych obrotów. A gdy jade na wolnych obrotach (2000/3000 obr) dłuższy kawałek i gdy chce przyśpieszyć to powyrzej 4000 obr zaczyna szarpać, szczelać i w ogóle nie przyśpiesza.
A jak jest zimna to chodzi jak traktor. |
|
|
|
|
Marcin U
Motocykl: etz 251e
Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 171 Skąd: Janów Podl.\Lublin
|
Wysłany: 2009-08-07, 20:24
|
|
|
za cholere nie mogę wyregulować tego gaźnika, niby wszystko choszi ale śroba od powietrza wykręcona jest może z 5 obrotów, nie wiem czy za dużo powietrza przez to nie dostaje bo jak odkręce te 1,5 obrotu to od razu gaśnie;( zaplon dzisiaj regulowałem zegarem czy ta dawka powietrza nie jest za duża? czy ma ona wpływ tylko na wolne obroty czy też na pozostaly zakres obrotów silnika? pozdrawiam proszę o pomoc |
|
|
|
|
adam251
Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 263 Skąd: Wieluń/Poznań
|
Wysłany: 2009-08-08, 08:54
|
|
|
Aja mam pytanie. Wedlug was ktory gaznik bardziej oplaca sie kupic 30n3-1 czy ten starszy typ 30n2? Ktory jest lepszy? |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2009-08-08, 22:16
|
|
|
Jak kupujesz nowy a nie masz żadngo to bierz ten starszy bo jako tako sie nadaje. Jednak ja jako użytkownik tego modelu zaczynam dostrzegać coraz większe problemy z jakością tego produktu. |
|
|
|
|
adam251
Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 263 Skąd: Wieluń/Poznań
|
Wysłany: 2009-08-09, 13:32
|
|
|
A mianowicie jakie? |
|
|
|
|
Zimny_5
Motocykl: Mz 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 233 Skąd: Wronki
|
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2009-08-11, 13:19
|
|
|
Strasznie kruchy odlew korpusu przez co łatwo zgubić gwint nakrętki przepustnicy. Dodatkowo sam się rozregulowuje pomimo twrdszych sprężynek. Często zdaża się także źle wykonana przepustnica co uniemożliwia regulację wolnych obrotów (wkręt blokuje przepustnicę). |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-08-11, 20:44
|
|
|
na przpeustnice jest sposób. Wykrecamy srube oporowa i szlifujemy w kształcie stozka końcówke... pozatym trzebna deczko materiału podebrac z rowka i działa. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
|