Łańcuszek sprzęgłowy ETZ 150 |
Autor |
Wiadomość |
motomaniakpl
MZ uzależnia
Motocykl: ETZ 150 / Saxon 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 151 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: 2010-12-13, 22:52 Łańcuszek sprzęgłowy ETZ 150
|
|
|
W dzisiejszych czasach gdy ciężko zdobyć części odpowiedniej jakości do naszych 150ek znalazłem bardzo dobra alternatywę dla łańcuszków sprzęgłowych Made in China. a mianowicie proponuje montaż jako łańcuszka sprzęgłowego łańcucha rozrządu od Fiata 125
http://allegro.pl/nowy-la...1327312117.html
łańcuszek trzeba skrócić o jedno ogniwko i porządnie zakuć, podziałka zgadza się z oryginalnym łańcuchem
kiedyś z braku kasy na inny założyłem taki używany u siebie, przejeździłem na nim ponad 3tyś km aż przyszedł czas na remont łańcuszek nie sprawiał problemów pomimo że był już trochę wypracowany.
Ponadto tego typu łańcuch ma jedna zaletę, ma w swojej budowie ciężarki które pod wpływem siły odśrodkowej działającej na łańcuch odchylają się powodując napięcie łańcucha. Jutro wrzucę fotki jak to wszystko wygląda w silniku |
_________________
|
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 766 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-12-14, 09:46
|
|
|
Czemu nie czeski łańcuch ciężko obecnie dostać więc patent jest ok. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
motomaniakpl
MZ uzależnia
Motocykl: ETZ 150 / Saxon 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 151 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: 2010-12-14, 15:06
|
|
|
Co miała znaczyć ta aluzja do łańcuszka od piły?
nie lubię czegoś takiego... |
_________________
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2010-12-14, 16:01
|
|
|
hubertbaran napisał/a: | czeski łańcuch ciężko obecnie dostac |
hmm, nie miałem nigdy problemów. Osobiście mam większą ilość tego. Nie ma ich raczej dlatego, żę kosztując 40 zł i przy alternatywie za 15 zł są zdecydowanie za drogie
Pomysł z tym łańcuchem uważam za poroniony. Już standardowy łańcuch przy intensywnej eksploatacji pofrafi jeżdzić po pokrywie, ale przynajmniej nie może o nic zaczepić. Przy wałku kopnika jest tyci, tyci luzu. Jak się jakiś "ciężarek" omcknie to explosion będzie sehr gut |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-12-14, 17:02
|
|
|
Faktycznie nie pomyślałem kompletnie o tym;) Czeskie u mnie ciężko dostać. Właśnie dlatego ze popyt był na tańsze. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Jawer [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-12-14, 19:49
|
|
|
U mnie w sklepie zawsze jest ten czeski. A jak w 150-tce jest taki sam jak w jawie, to podejdzie też łańcuch rozrządu od skody 105-120 bez skracania. |
|
|
|
|
motomaniakpl
MZ uzależnia
Motocykl: ETZ 150 / Saxon 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 151 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: 2010-12-14, 23:33
|
|
|
Nie chodzi mi tu o cenę tylko o jakość produktu. Jak już pisałem przejeździłem pewna odległość na takim łańcuszku i nie sprawiał żadnych problemów. a te ciężarki są naprawdę mocno zakute na sworzniu łańcuch i nie maja prawa się ruszyć.
tyle mamy luzu miedzy wałkiem startera przy zużytym łańcuchu, nie dysponuję jeszcze nowym.
Przy okazji kapitalnego remontu motocykla będę zakładał właśnie taki łańcuch i zobaczymy ile km wytrzyma.
a tutaj ten nieszczęsny czeski łańcuch który tak wygląda po 10tyś km
szczęście że do tego zajrzałem a co by było jak by się całkiem zerwał??? |
_________________
|
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 766 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2010-12-15, 11:24
|
|
|
Co do aluzji, to kiedyś widziałem silnik 150-tki z łańcuszkiem od piły oczywiście na jednym rzędzie, ciekawie było polemizować skąd taki pomysł wpadł poprzedniemu właścicielowi, ale odziwo kosz i wał się z tym kręcił i o nic nie haczyło, jak się uda to fotą udokumentuje moją wypowiedź. |
|
|
|
|
kubastunt
jeb z dzidy
Motocykl: Cbr F4i
Pomógł: 6 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 447 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2010-12-15, 11:32
|
|
|
chyba załoze taki łancuszek.... ten moj sezonu nie wytrzymał |
_________________ MZeciarz Masakrator
Stunt riding isn't a crime!!
˙˙˙ ǝuɐqǝɾʎʍ ɯɐɯ |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2010-12-15, 14:30
|
|
|
Cytat: | a tutaj ten nieszczęsny czeski łańcuch który tak wygląda po 10tyś km |
a co się stało z ogniwkiem, które odpadło ? |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
motomaniakpl
MZ uzależnia
Motocykl: ETZ 150 / Saxon 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 151 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: 2010-12-15, 21:10
|
|
|
Ogniwko które odpadło dostało się miedzy jakieś koła zębate powodując okropny pisk na 4-tym biegu . zmiana na inny bieg - pisk zanikał na nie określoną liczbę km. 2 razy mi się tak zdarzyło. po zdjęciu dekla się przeraziłem. wszędzie opiłki zęby napędu obrotomierza wykruszone. o oczywiście znalazłem za koszem to ogniwko a raczej jego połowę bo druga została już spiłowana.
więc teraz zakładam łańcuszek o którym mowa w temacie wraz z nowymi kołami zębatymi. lub inny łańcuszek pochodzenia samochodowego co do którego mam pewność ze wytrzyma.
Łańcuchy z silników nowej generacji wytrzymują ok 150 tyś km albo i więcej. biorąc pod uwagę że w motocyklu będzie on bardziej obciążony niech wytrzyma te 30 tyś spokojnej jazdy.
Kupując taki łańcuszek zapłacimy ok 150zł ale jest on naprawdę długi bedzie z niego można zrobić 2 może 3 sztuki do MZ |
_________________
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2010-12-15, 21:17
|
|
|
Zrób zdjęcie dużemu kołu zębatemu z 2 stron, aby widać było zęby jak możesz. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
kubastunt
jeb z dzidy
Motocykl: Cbr F4i
Pomógł: 6 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 447 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2010-12-15, 21:26
|
|
|
no a wkoncu mozna zalozyc ten od kredensa? |
_________________ MZeciarz Masakrator
Stunt riding isn't a crime!!
˙˙˙ ǝuɐqǝɾʎʍ ɯɐɯ |
|
|
|
|
motomaniakpl
MZ uzależnia
Motocykl: ETZ 150 / Saxon 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 151 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: 2010-12-15, 21:32
|
|
|
thekubastunt napisał/a: | no a wkoncu mozna zalozyc ten od kredensa? |
wg mnie można ale tylko i wyłącznie z nowym kompletem kół zębatych, żeby nie było że nakłaniam robisz to na własne ryzyko.
a jeżeli się boicie tych języczków tu jest bardzo długi łańcuch od BMW http://moto.allegro.pl/la...1350590472.html podziałka równierz identyczna. fotka dużego koła za chwile będzie aby skoczę do garażu
|
_________________
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2010-12-15, 22:55
|
|
|
Jeżeli na tym kole pracowal łańcuch do chwili klęknięcia, to przyczyną awarii było nieliniowe ustawienie kół zebatych. Widać po kole, że łańcuch szedł kątem po zębach. Nie dałeś podkładek dystansowych lub nie utoczyłeś tulei i cały kosz ma luz wzdłużny.
istrukcja składania sprzęgła tutaj:
http://hoth.amu.edu.pl/~i...o/sprzeglo.html
Łańcuchy samochodowe wytrzymują 150 tyś, ale tam są napinacze i łańcuchem nie telepie na wszystkie strony. Dla mnie temat zamknięty.
Osobiście z czeskimi łańcuchami nie miałem nigdy problemu a zjeżdziłem takich kilka przez naturalne zużycie. Stosowania innych łańcuchów nic czeskie o takiej samej konstrukcji nie neguje, ale rozkuwanie łańcucha i skurwanie na tym samym rozkutym sworzniu napewno tego łańcucha nie wzmacnia. Przy nieumiejętnym zakuciu powstanie "ciasny" punkt i lańcuch w tym miejscu pęknie.
Słowem zamiast kombinować z łańcuchami nauczcie się to sprzęgło składać. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
motomaniakpl
MZ uzależnia
Motocykl: ETZ 150 / Saxon 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 151 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: 2010-12-15, 23:15
|
|
|
I tu się kolego mylisz. Gdy wymieniałem ten łańcuch duże koło zębate już miało tak podtarte zęby oraz luz osiowy,więc przy zakładaniu nowego łańcuszka wszystko zdystansowałem.
możliwe że trafił mi się jakiś wadliwy egzemplarz.. |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-12-16, 00:37
|
|
|
Witam
Panowie powiem tak nie warto robić tych "alpejskich kombinacji" i kierować się pozornie względami ekonomicznymi bo czasem to co z pozoru tanie jest bardzo drogie... Najsłabszym punktem w tym łańcuchu będzie miejsce zakuwania lub łącznia przez ogniwo łączące z wsuwką... W momencie pęknięcia łańcuch uszkodzi nam kartery czeka nas ich wymiana za 70zł ( gdzieś miałem zdjęcia takich karterów dodam jak znajdę) Napewno też uszkodzi dekiel strony sprzęgła za 45zł powiedzmy że stanie się to gdzieś gdzie nie damy rady zapchać naszej Mz wzywamy lawete za od 250zł + powiedzmy z 1zł za kilometr jaki wniosek? Ile kosztować nas mogła ta pozorna oszczędność?
Nie wspominając już że prócz silnika może taki łańcuch uszkodzić również nas samych a może ukarać za głupotę...
Więc podsumowując nie warto akurat tego poprawiać w ten sposób a jedynie kupić łańcuch sprzęgłowy Favorit + komplet zębatek który powinien być wymieniony jeśli oryginalny ma przejechany 25tyś.km lub wykazuje nadmierny luz... Dziękuje Dobranoc |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
MZmadeinIFA
Riders
Motocykl: Kawasaki er5
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 08 Wrz 2012 Posty: 154 Skąd: Pleszew
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-02-16, 16:46
|
|
|
MZmadeinIFA, nie warto tylko ten "Favorit" i tylko tu http://www.intr-mot.pl/in...ial=sprzeglo150
Nie mówiąc już że samego tylko łańcuszka się nie wymienia ale cały komplet dwa koła i łańcuch inaczej szkoda pieniędzy... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
|